Ingezonden persbericht
Persbericht
Venray, 27 februari 2007
Nieuw telefoonconcept verlost zorgsector van rompslomp
Venray - Elke zorginstelling heeft ermee te maken: administratieve rompslomp rond de afhandeling van het telefoonverkeer van haar cliënten. Daarnaast vragen wijziging van tarieven, updates van software en onderhoud van de infrastructuur regelmatig flinke investeringen. Een nieuw telefoonconcept neemt zorginstellingen alle rompslomp rond de telefonie uit handen. Daarnaast bespaart het concept zo'n 10% op de belkosten, van zowel de zorginstelling als de aangesloten cliënten.
"In de meeste zorginstellingen worden telefoonkosten per bewoner en dus per toestel geadministreerd en verrekend. Dat levert een enorme administratieve druk op. Door de complete facturatie en administratie over te nemen, besparen zorginstellingen flink", vertelt Wim Verhoeven van Atlantic Telecom.
Telefoonafhandeling in een zorginstelling ondergaat regelmatig mutaties. Mensen komen, mensen gaan en dus is er een hoop administratie. Daarnaast veranderen ook de tarieven van de operators regelmatig, hetgeen in de administratie aangepast moet worden. "Daar komt bij dat het verzorgen van telefonie geen kerntaak is van een zorginstelling", betoogt Verhoeven. "Wij hebben ons erop toegelegd om juist dit soort complexe processen die voor onze klant niet bedrijfseigen zijn, op te lossen."
Een bijkomend voordeel is dat de facturatie in veel gevallen een stuk inzichtelijker wordt. "Cliënten van zorginstellingen willen graag helder gespecificeerd zien wat ze betaald hebben. Met ons systeem krijgt iedereen een uiterst overzichtelijke en begrijpelijke factuur. Dat laat nu in veel instellingen nog wel eens te wensen over", stelt Verhoeven.
Ook de overgang naar het zorgconcept van Atlantic Telecom is eenvoudig. "De bestaande openbare (KPN)infrastructuur blijft gewoon behouden. In veel gevallen wordt ook het bellen zelf eenvoudiger omdat allerlei voorkiescodes komen te vervallen."
Een ander belangrijk voordeel van het Zorgconcept is de permanente ondersteuning die geboden wordt. Verhoeven: "Naast ondersteuning via internet is er ook een helpdesk die 7 dagen per week 24 uur per dag bereikbaar is."
Meer informatie over het zorgconcept is te verkrijgen bij Atlantic Telecom in Venray.
Ingezonden persbericht