Ingezonden persbericht


Hoofddorp, 26 februari 2007

De Coöperatie Eerste Divisie kiest SCOPE voor consumentenmarketing

Eind vorig jaar heeft de Coöperatie Eerste Divisie (CED) de totaaloplossing van SCOPE gekozen als hulpmiddel om op centraal niveau consumentenmarketing acties op te zetten voor alle voetbalorganisaties uit de Jupiler League en partners van de CED. Deze structurele acties hebben als doel om de bezoekers van de Jupiler League beter te leren kennen en om met behulp van deze inzichten beter op de wensen van de bezoeker te kunnen inspelen. De implementatie is in volle gang en de eerste acties zijn opgestart om tot een goede vulling van de database te komen.

Edwin Lugt , Directeur Coöperatie Eerste Divisie licht de keuze voor SCOPE toe: "Één van de belangrijkste doelstellingen voor de komende jaren is dat het stadionbezoek in de Jupiler League in de periode 2007-2011 structureel een toename zal moeten laten zien van 33,3%. Centrale databasemarketing vormt één van de peilers in het beleid dat tot realisatie van deze doelstelling moet leiden. De centrale SCOPE database is in onze ogen hiervoor de meest geschikte database, mede gezien de reeds aanwezige koppeling met het kaartverkoop systeem waarmee al onze clubs werken; het World Ticketing Systeem".

De Coöperatie Eerste Divisie gaat evenals de KNVB en Betaald Voetbal Organisaties vanuit de Eredivisie gebruik maken van SCOPE CRM Sports Edition. Met deze branchespecifieke oplossing zal de Coöperatie Eerste Divisie zich richten op Business to Consumer markt. Met de standaard koppeling met het World Tickting Systeem, onderdeel van de standaard Sports Edition, wordt de centrale SCOPE database gevuld. Hiermee kan iedere gewenste marketing actie worden uitgevoerd.

SCOPE marketing technology is in 2001 door de CRM selectiegroep gekozen als beste relatiebeheersysteem voor de voetbalwereld. Hieruit is een langdurig samenwerkingsverband met de KNVB voortgevloeid. Samen met de Betaald voetbal Organisaties en de KNVB wordt middels co-creatie gewerkt aan specifieke oplossingen voor de voetbalwereld. Goede voorbeelden hiervan zijn de SCOPE Contract Management en een tweezijdige koppeling met het World Ticketing Systeem.

Vanwege de overeenkomst met de KNVB kunnen Betaald Voetbal Organisaties voor een relatief laag bedrag gebruik maken van de voordelen die het pakket biedt. SCOPE is webbased en wordt aangeboden in ASP (Application Service Providing) vorm, dit heeft als groot voordeel dat niet geïnvesteerd hoeft te worden in hard- en software voor een server. Daarnaast bespaart dit aanzienlijk in de beheerskosten voor de cliënts; iedereen heeft immers de beschikking over een webbrowser. Naast de licentie voor een onbeperkt aantal werkplekken voorziet de overeenkomst ook in begeleiding tijdens de implementatie, ondersteuning gedurende het gehele traject en een kennisgarantie via diverse trainingen.

----------

Over SCOPE marketing technology:
SCOPE marketing technology is leverancier van CRM- en relatiebeheer software. Het bedrijf is gevestigd in Hoofddorp en bedient met 50 medewerkers de Nederlandse markt. SCOPE marketing technology richt zich met branchespecifieke oplossingen op de top van de Nederlandse bedrijven en instellingen in een aantal kennisgebieden: Verzekeringen Zakelijke Markt, Assurantie-intermediair, Zorginkoop, Overheid, Onderwijs, Handel, Sport en Recreatie. De SCOPE software is in gebruik bij meer dan 100 grote en middelgrote organisaties.