BedrijfsautoRAI

Acht MAN TGA trekkers voor Expeditiebedrijf H.J. Goes & Zonen

(2/26/2007)
Expeditiebedrijf H.J. Goes & Zonen heeft acht MAN TGA Euro 4 trekkers met EGR en TipMatic versnellingsbak aangekocht. Zes daarvan zijn uitgerust met voorloopas.
Goes Holding in De Meern, een familiebedrijf opgericht in 1913, is via verschillende BVâs actief in wegvervoer. Bij elkaar hebben deze ruim 140 transporteenheden in bedrijf. Voor Goes Internationaal Transport BV is het geconditioneerd vervoer van fruit tussen de grote zeehavens en Duitsland, alsook de regionale distributie daarvan belangrijk. Goes Nationaal Transport BV houdt zich onder andere bezig met de distributie van verse levensmiddelen en het vervoer van groenten, fruit, bloemen en planten tussen tuinders en veilingen of Greenery's. Vanuit het HACCP-gecertificeerde Goes Handling Centre worden deze en andere versproducten verspreid en onder meer naar Duitsland uitgevoerd. De onderneming verzorgt bovendien een deel van de levensmiddelendistributie voor Albert Heijn. Goes Hillegom BV is (onder de naam Berbée) vooral actief in het geconditioneerd vervoer van bloembollen, bloemen en planten naar Frankrijk en Engeland. Carrosseriebedrijf Goes BV in De Meern en de transportonderneming Intrapat BV in het Belgische Merksem behoren eveneens tot de Goes-holding.

De order van Goes omvat twee MAN TGA trekkers in de uitvoering 18.320 BLS met LX-cabine voor nationaal gebruik. Voor inzet in het internationaal transport heeft truckdealer ROSIERVANDENBOSCH BV uit De Meern Goes vier MAN TGA trekkers van het type 26.440 BLS geleverd en twee in de uitvoering 26.480 BLS. Het gaat hier om trekkers met een elektro-hydraulisch gestuurde, hefbare voorloopas en de grote XXL-cabine. Eén daarvan is een luxe MAN TGA XXL 5Star met â onder meer â anatomisch gevormde stoelen met ingebouwde klimaatregeling. Directeur Herman Goes: âDeze auto is voor een chauffeur, die al bijna 25 jaar in dienst is en over een paar jaar met de VUT gaat. Het is bij ons een traditie om voor chauffeurs die al langere tijd in dienst zijn en aan hun laatste auto toe zijn, iets extraâs te doen.â De keuze voor MAN is voor een belangrijk deel ingegeven door het feit dat de trucks van dit merk met behulp van uitlaatgasrecirculatie (EGR) aan de Euro 4-norm voldoen. âWij houden ons graag verre van alle rompslomp rond AdBlueâ, aldus Goes.