Gemeente Hulst


Persbericht - 23.02.2007

Start stickeren rolemmers

Het huisvuil in de gemeente Hulst wordt ingezameld met behulp van de welbekende grijze en groene rolemmers. Standaard heeft elk adres de beschikking over 1 grijze en 1 groene rolemmer. Het is de bedoeling dat alle rolemmers vóór 1 april 2007 worden voorzien van een registratiesticker met een unieke code. Rolemmers zonder sticker worden in de toekomst niet meer geleegd.
Op vrijdag 2 maart geeft wethouder Clen de Kraker symbolisch het startsein van deze stickeractie door het plakken van de 1e sticker. Dit doet hij om 14.00 uur en wel op een rolemmer van het stadskantoor te Hulst.

Het doel van de registratie is het achterhalen van zogeheten verweesde rolemmers. Dit zijn extra rolemmers die wel in gebruik zijn, maar waarvoor ten onrechte geen afvalstoffenheffing of reinigingsrechten worden betaald. De kosten hiervoor worden ten onrechte doorberekend aan alle andere inwoners. Inwoners die in het bezit zijn van een verweesde rolemmer worden daar overigens niet meer met terugwerkende kracht op belast. Indien zij de rolemmer wensen te behouden moeten zij daar vanaf 1 april extra voor betalen.

Het stickeren van de rolemmers zal plaatsvinden in maart. Het is dus zaak dat iedereen de rolemmers op de juiste dag buiten zet, zodat deze voorzien kunnen worden van een sticker. Hiervoor is een schema (zie bijlage) opgesteld.
De rolemmers moeten vanaf 7.00 uur s morgens buiten staan, en wel voor de woning, vlakbij de voordeur.
De rolemmers in het buitengebied (inclusief de kernen Emmadorp, Kruispolderhaven, Noordstraat en Zeedorp) worden gestickerd tijdens het inzamelen van het huisvuil. Indien men in het buitengebied woont, wordt men dan ook verzocht de rolemmers buiten te laten staan, nadat deze geleegd zijn, op donderdag 15 maart en vrijdag 16 maart.

Voor vragen over de stickeractie kan men terecht bij de ZRD op tel: 0900-4433333.

---

Gemeente Hulst Team Communicatie
Sander de Schepper
Tel : 0114-389137
Fax : 0114-314627
Email: ssc@gemeentehulst.nl