Gemeente Hulst
Persbericht - 23.02.2007
Start stickeren rolemmers
Het huisvuil in de gemeente Hulst wordt ingezameld met behulp van de
welbekende grijze en groene rolemmers. Standaard heeft elk adres de
beschikking over 1 grijze en 1 groene rolemmer. Het is de bedoeling
dat alle rolemmers vóór 1 april 2007 worden voorzien van een
registratiesticker met een unieke code. Rolemmers zonder sticker
worden in de toekomst niet meer geleegd.
Op vrijdag 2 maart geeft wethouder Clen de Kraker symbolisch het
startsein van deze stickeractie door het plakken van de 1e sticker.
Dit doet hij om 14.00 uur en wel op een rolemmer van het stadskantoor
te Hulst.
Het doel van de registratie is het achterhalen van zogeheten verweesde
rolemmers. Dit zijn extra rolemmers die wel in gebruik zijn, maar
waarvoor ten onrechte geen afvalstoffenheffing of reinigingsrechten
worden betaald. De kosten hiervoor worden ten onrechte doorberekend
aan alle andere inwoners. Inwoners die in het bezit zijn van een
verweesde rolemmer worden daar overigens niet meer met terugwerkende
kracht op belast. Indien zij de rolemmer wensen te behouden moeten zij
daar vanaf 1 april extra voor betalen.
Het stickeren van de rolemmers zal plaatsvinden in maart. Het is dus
zaak dat iedereen de rolemmers op de juiste dag buiten zet, zodat deze
voorzien kunnen worden van een sticker. Hiervoor is een schema (zie
bijlage) opgesteld.
De rolemmers moeten vanaf 7.00 uur s morgens buiten staan, en wel voor
de woning, vlakbij de voordeur.
De rolemmers in het buitengebied (inclusief de kernen Emmadorp,
Kruispolderhaven, Noordstraat en Zeedorp) worden gestickerd tijdens
het inzamelen van het huisvuil. Indien men in het buitengebied woont,
wordt men dan ook verzocht de rolemmers buiten te laten staan, nadat
deze geleegd zijn, op donderdag 15 maart en vrijdag 16 maart.
Voor vragen over de stickeractie kan men terecht bij de ZRD op tel:
0900-4433333.
---
Gemeente Hulst Team Communicatie
Sander de Schepper
Tel : 0114-389137
Fax : 0114-314627
Email: ssc@gemeentehulst.nl