Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)
Persbericht: Promotieplein.nl de gratis communicatiewinkel voor
bloemisten
Datum: 22/02/2007
Eind februari wordt Promotieplein.nl geïntroduceerd. Promotieplein.nl
is een unieke en gratis service waarmee bloemisten online hun eigen
promotiemateriaal kunnen ontwikkelen. Promotieplein.nl is een
initiatief van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD), VBW Centrale
Vereniging Bloemendetailhandel (VBW) en Bloemenbureau Holland (BBH).
Met dit innovatieproject willen deze organisaties bloemisten beter in
staat stellen de lokale markt op effectieve wijze te bewerken met
moderne hulpmiddelen. Alle bloemisten ontvangen eind februari een
demo-dvd van Promotieplein.nl.
Themapakketten
Met Promotieplein.nl kunnen bloemisten zelf advertenties, posters,
digitale nieuwsbrieven, displaymateriaal en flyers samenstellen met
een professionele uitstraling. Het promotiemateriaal heeft een basis
lay-out met diverse professionele fotoâs en kan geheel worden
afgestemd op de eigen huisstijl en acties van de bloemist. Er zijn 9
themapakketten samengesteld rondom commercieel gunstige momenten,
zoals de 4 seizoenen, secretaressedag, moederdag, examen, kerst en
Valentijnsdag. Het fotomateriaal is afgestemd op kansrijke
consumentengroepen, met name jong professionals en jonge gezinnen. Het
promotiemateriaal sluit aan op de landelijke campagne âGek op bloemenâ
van Bloemenbureau Holland. Met het promotiemateriaal kan de bloemist
inhaken op de landelijke campagne, en er tegelijkertijd een
persoonlijk tintje aan geven.
Gebruiksgemak
Promotieplein.nl werkt eenvoudig. De bloemist logt in op
http://www.promotieplein.nl/
en registreert zich eenmalig. Vervolgens kiest hij een thema waarvoor
hij een advertentie, poster, digitale nieuwsbrief of flyer wil maken.
Tot slot kiest hij beeld-, kleur- en tekstvarianten die het meeste
aanspreken en die passen binnen zijn huisstijl en voegt zijn eigen
logo en actietekst toe. Het resultaat is direct te bekijken in een
pdf-bestand.
Professioneel communiceren
Natuurlijk moet het promotiemateriaal dan nog naar de klant. Digitale
nieuwsbrieven kunnen direct naar klanten worden verstuurd door deze te
koppelen aan eigen klantenbestanden. Posters en flyers kunnen via
Promotieplein.nl direct naar een drukker (naar keuze) worden gestuurd.
Aan Promotieplein.nl zijn de gegevens van alle Nederlandse bladen
gekoppeld, waaronder die van de huis-aan-huisbladen. De bloemist kan
zelf een advertentie naar een plaatselijke krant sturen. Door een
koppeling van advertentietarieven aan Promotieplein.nl kan de bloemist
bovendien uitrekenen wat een advertentie in een bepaald formaat kost.
Professioneel communiceren ligt hiermee voor bloemisten binnen
handbereik. Behalve op maat gesneden promotiemateriaal bevat
http://www.promotieplein.nl/
ook consumententrends, tips voor comarketing en tips voor samenwerking
met collega-detaillisten.
Tuincentra en ambulante bloemenhandelaren kunnen ook gebruik maken van
Promotieplein.nl. Een gratis demo-dvd kan worden opgevraagd bij de
Infodesk van het HBD.