Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD)

Persbericht: Promotieplein.nl de gratis communicatiewinkel voor bloemisten
Datum: 22/02/2007

Eind februari wordt Promotieplein.nl geïntroduceerd. Promotieplein.nl is een unieke en gratis service waarmee bloemisten online hun eigen promotiemateriaal kunnen ontwikkelen. Promotieplein.nl is een initiatief van het Hoofdbedrijfschap Detailhandel (HBD), VBW Centrale Vereniging Bloemendetailhandel (VBW) en Bloemenbureau Holland (BBH). Met dit innovatieproject willen deze organisaties bloemisten beter in staat stellen de lokale markt op effectieve wijze te bewerken met moderne hulpmiddelen. Alle bloemisten ontvangen eind februari een demo-dvd van Promotieplein.nl.

Themapakketten
Met Promotieplein.nl kunnen bloemisten zelf advertenties, posters, digitale nieuwsbrieven, displaymateriaal en flyers samenstellen met een professionele uitstraling. Het promotiemateriaal heeft een basis lay-out met diverse professionele fotoâs en kan geheel worden afgestemd op de eigen huisstijl en acties van de bloemist. Er zijn 9 themapakketten samengesteld rondom commercieel gunstige momenten, zoals de 4 seizoenen, secretaressedag, moederdag, examen, kerst en Valentijnsdag. Het fotomateriaal is afgestemd op kansrijke consumentengroepen, met name jong professionals en jonge gezinnen. Het promotiemateriaal sluit aan op de landelijke campagne âGek op bloemenâ van Bloemenbureau Holland. Met het promotiemateriaal kan de bloemist inhaken op de landelijke campagne, en er tegelijkertijd een persoonlijk tintje aan geven.

Gebruiksgemak
Promotieplein.nl werkt eenvoudig. De bloemist logt in op http://www.promotieplein.nl/
en registreert zich eenmalig. Vervolgens kiest hij een thema waarvoor hij een advertentie, poster, digitale nieuwsbrief of flyer wil maken. Tot slot kiest hij beeld-, kleur- en tekstvarianten die het meeste aanspreken en die passen binnen zijn huisstijl en voegt zijn eigen logo en actietekst toe. Het resultaat is direct te bekijken in een pdf-bestand.

Professioneel communiceren
Natuurlijk moet het promotiemateriaal dan nog naar de klant. Digitale nieuwsbrieven kunnen direct naar klanten worden verstuurd door deze te koppelen aan eigen klantenbestanden. Posters en flyers kunnen via Promotieplein.nl direct naar een drukker (naar keuze) worden gestuurd.

Aan Promotieplein.nl zijn de gegevens van alle Nederlandse bladen gekoppeld, waaronder die van de huis-aan-huisbladen. De bloemist kan zelf een advertentie naar een plaatselijke krant sturen. Door een koppeling van advertentietarieven aan Promotieplein.nl kan de bloemist bovendien uitrekenen wat een advertentie in een bepaald formaat kost. Professioneel communiceren ligt hiermee voor bloemisten binnen handbereik. Behalve op maat gesneden promotiemateriaal bevat http://www.promotieplein.nl/
ook consumententrends, tips voor comarketing en tips voor samenwerking met collega-detaillisten.

Tuincentra en ambulante bloemenhandelaren kunnen ook gebruik maken van Promotieplein.nl. Een gratis demo-dvd kan worden opgevraagd bij de Infodesk van het HBD.