SEAT verbetert resultaten in 2006 met 21 procent
(2/23/2007)
Een sterke toename van de verkoop- en marketingactiviteiten en een
verdere internationalisering van het merk. Dat zijn twee van de
belangrijkste doelstellingen die SEAT zichzelf voor de komende jaren
heeft opgelegd. Om die doelstellingen te realiseren werkt de
onderneming momenteel aan een ambitieus plan dat binnenkort wordt
gepresenteerd aan de Supervisory Council van de Volkswagen Groep, die
haar steun aan het Spaanse merk en haar management opnieuw heeft
onderstreept.
âSEAT heeft een enorm potentieel om zichzelf in de toekomst verder te
ontwikkelen. Nu moeten we ons focussen op de lange-termijn strategie
van ons bedrijf, waarbij we zoeken naar een nieuwe werkbare formule
die ons in staat stelt kwantificeerbare resultaten te boeken die
uiteindelijk leiden tot een duurzame groei van de onderneming,â
benadrukte SEATâs bestuursvoorzitter Erich Schmitt vandaag tijdens de
presentatie van de resultaten over 2006 in het hoofdkantoor van de
onderneming in het Spaanse Martorell.
Volgens Schmitt beschikt SEAT over de benodigde middelen om haar
doelen, waaronder het creëren van een moderne modelgeneratie, te
realiseren. Daartoe, en met de recente introductie van de Altea XL
Stationwagon in het achterhoofd, sprak hij de intentie uit om het
huidige gamma verder uit te breiden, om zo ook in nieuwe
marktsegmenten actief te kunnen worden.
Voorafgaand aan zijn opmerkingen over de toekomstplannen, blikte Erich
Schmitt terug op SEATâs economische prioriteiten in 2006. Deze gaven
reeds positieve veranderingen te zien, maar vereisen desalniettemin
toekomstige en aanvullende maatregelen.
Op het financiële vlak verdient de positieve ontwikkeling aangaande
de omzet extra aandacht: een toename van 5,2% ten opzichte van 2005,
met een totaal van 5,545 miljard euro. Na belasting is er sprake van
een verlies van 49 miljoen euro, hetgeen een verbetering inhoudt van
21,5% ten opzichte van 2005.
Hoewel de resultaten als een belangrijke verbetering ten opzichte van
2005 moeten worden gezien, gaf Erich Schmitt aan dat âwe ons in een
vergevorderd stadium van het verbeterprogramma voor SEAT bevinden.
Daarbij is een aantal sleutelmaatregelen reeds vastgesteld en we
boeken nu al aanzienlijke vooruitgang. Echter, om het gat dat ons nog
scheidt van onze doelstellingen te dichten, zullen we wellicht
aanvullende maatregelen moeten nemen die van invloed kunnen zijn op
onze werknemers.â
Erich Schmitt gaf tenslotte blijk van zijn persoonlijke toewijding en
betrokkenheid om leiding te geven aan de ommekeer bij SEAT, met als
doel de komende jaren succesvolle resultaten te boeken.
AutoRai