Hyundai schiet omhoog in zakelijke markt
(2/22/2007)
Hyundai schiet omhoog in de zakelijke markt. Dat blijkt uit de
registraties van de diverse leasebedrijven in de maand januari 2007.
Hierin boekte Hyundai een winst van liefst 109,9 procent! Het aantal
registraties van Hyundai in de particuliere markt bleef met een
stijging van negen procent onveranderd goed in vergelijking met vorig
jaar.
Hyundai timmert hard aan de weg. Het succesvolle automerk behaalde
vorig jaar in Nederland een achtste plaats in de verkoop top-10. Dat
was de hoogste positie ooit voor Hyundai. Ook in de zakelijke markt
noteerde Hyundai een enorme progressie. Het aantal Hyundaiâs dat in de
zakelijke markt werd verkocht steeg van 18 naar 24 procent. In 2007
wordt een verdere groei naar een aandeel van liefst 30 procent in de
zakelijke markt verwacht.
In de maand januari nam Hyundai hierop vast een voorschot. Met een
groei van liefst 109,9 procent werden zelfs de verwachtingen van de
importeur ruimschoots overtroffen. Hyundai steeg van de 19e naar de
13e plaats op de Nederlandse ranglijst en ging daarmee merken als
Mercedes-Benz, Fiat en Saab voorbij. Dit zijn opmerkelijke resultaten
aangezien in de eerste maand van het jaar 2007 bijna drie procent
minder personenautoâs werd geregistreerd door leasebedrijven dan vorig
jaar.
Hyundai verwacht een verdere groei te realiseren doordat het merk
diverse aantrekkelijke modellen aanbiedt voor de zakelijke rijder. De
belangrijkste troeven zijn de Hyundai Santa Fe en de Hyundai Tucson,
waarmee Hyundai marktleider is in Nederland. Ook de Hyundai Sonata en
de Hyundai Grandeur kunnen zich in een toenemende populariteit
verheugen.
Hyundai wijst een aantal oorzaken voor de groei aan. âHyundai levert
niet alleen complete en kwalitatief uitstekende autoâs voor een
prettige prijsâ, zegt Managing Director Hans Kwaad van importeur
Greenib Car BV. âHyundai biedt zeer aantrekkelijke leasetarieven. Het
is ook zeer belangrijk dat alle modellen die in de zakelijke markt
zeer gewild zijn met zowel een soepele benzinemotor- als met een
sterke dieselmotor kunnen worden geleverd én in combinatie met een
automatische transmissieâ.
De populariteit van Hyundai in het zakelijke segment wordt verder
vergroot omdat het merk binnenkort ook een geheel nieuwe middenklasser
introduceert. Deze speciaal voor de Europese markt ontwikkelde auto
wordt volgend maand in Genève aan het publiek gepresenteerd en staat
nog voor de zomer bij de dealer. Hyundai verwacht dat vooral veel
leaserijders voor deze auto zullen kiezen, omdat deze Hyundai ook met
diverse dieselmotoren leverbaar wordt.
AutoRai