Gemeente in gesprek met inwoners over dienstverlening
Dienstverleningsavond-klein.jpg
Op donderdag 15 februari jl. heeft de gemeente met een aantal inwoners
gesproken over verschillende aspecten van dienstverlening.
De avond heeft veel stof opgeleverd, waarmee de gemeente aan de slag
kan.
Volgens de aanwezigen kan er wel het een en ander verbeterd worden. De
bereikbaarheid van de gemeente kan bijvoorbeeld beter door ervoor te
zorgen dat informatie op meerdere manieren beschikbaar is; dus
bijvoorbeeld telefonisch én bij de balie én via een folder én via
internet. Ook lijkt het wenselijk om het gemeentehuis vaker buiten
kantooruren open te stellen en de wachttijden aan de balie te
verbeteren. Wat verder duidelijk naar voren kwam, is de manier van
denken van de medewerkers van de gemeente. Dat moet meer vanuit de
inwoner gebeuren, zodat de informatie die gegeven wordt ook
begrijpelijk is voor die inwoner.
Internet
Ook blijkt er steeds meer behoefte te zijn aan informatie via internet
of e-mail. Een e-loket dat zeven dagen per week, 24 uur per dag
bereikbaar is. Een e-mailservice over vergunningen en wijk- of
buurtinformatie. Zodat men zo min mogelijk naar het gemeentehuis hoeft
te komen. De gemeente denkt hierin al vooruit, door per april van dit
jaar vijf producten digitaal aan te bieden, zoals het aanvragen van
een uittreksel of een kapvergunning. Het komende jaar worden dat er
nog meer. Ook wordt de website deze zomer vernieuwd en meer aangepast
aan de digitale dienstverlening.
Positief
De aanwezigen gaven ook aan met een aantal zaken zeer tevreden te
zijn. Zo werden de vriendelijk, behulpzame medewerkers genoemd en is
men zeer te spreken over de kennis van de ambtenaren, die daardoor
goed hun diensten kunnen aanbieden.
De gemeente kijkt terug op een geslaagde avond. De resultaten worden
meegenomen in een nota over dienstverlening van de gemeente Bussum.
Gemeente Bussum