Ingezonden persbericht


Luchthaven Schiphol, 21 februari 2007

Nieuwe diensten op www.lufthansa.com
Tickets boeken voor andere passagiers en online stoelreservering

Met de twee nieuwe functies wordt www.lufthansa.com nog gebruiksvriendelijker en aantrekkelijker.

Schenk eens een Lufthansa-ticket
Vanaf nu kan men op www.lufthansa.com tickets boeken voor andere personen, ook al vliegt de koper zelf niet mee op dezelfde vlucht. De enige vereisten zijn: de klant die de boeking plaatst, is lid van Miles & More, heeft een persoonlijk profiel ingevoerd onder 'My Account' en is in het bezit van een kredietkaart. Bij de voltooiing van de boeking zullen zowel de persoon die de boeking uitvoerde als de passagier voor de vlucht een e-mail ter bevestiging ontvangen. Als identificatiemiddel kunnen passagiers bij check-in elke kredietkaart gebruiken die op hun naam werd toegekend.

Stoelreservering tijdens de onlineboeking
Vanaf nu kunnen passagiers ook makkelijk en rechtstreeks op hun pc de stoel kiezen die hun voorkeur geniet. Bij een online boeking op www.lufthansa.com dient alleen het interactieve zitplan geopend te worden en op de gewenste stoel te klikken. Het stoelnummer wordt dan in de boeking gezet en zal automatisch worden toegekend aan de passagier bij de check-in. Deze nieuwe, gratis dienstverlening is beschikbaar voor alle klassen bij lange afstandsvluchten en voor business klasse voor passagiers op vluchten binnen Duitsland en Europa. Voor de stoelreservering moet de online boeking minimaal 24 uur voor vertrek van de vlucht worden uitgevoerd.

Perscontact :
Wencke Lemmes-Pireaux
Tel. : +32-(0)2.627.40.46
Fax: +32-(0)2-627.40.44
E-mail : wencke.lemmes@dlh.de


---- --