Commissariaat voor de Media

Voorstellen versoepeling reclame- en sponsorregels commerciële omroep open voor reacties van derden 21 februari 2007
Zoals bekend heeft het Commissariaat voor de Media een drietal voorstellen geformuleerd ter versoepeling van het reclame- en sponsorregime voor de commerciële omroep. Het gaat om het vrijgeven van het titelsponsoringverbod, het onder voorwaarden vermelden of vertonen van slogans op billboards en het onder voorwaarden verwerken van merken/namen van uitgevers in de zendernaam. De aanpassingen hebben tot doel voor de commerciële omroep een meer gelijkwaardige marktpositie ten opzichte van het onder Luxemburgse licentie opererende RTL te creëren en meer crossmediale toepassingen mogelijk te maken.

De conceptbesluiten zullen, voordat ze definitief worden vastgesteld, ter consultatie aan de omroepen worden voorgelegd. Overige belanghebbenden of geïnteresseerden kunnen tot dinsdag 8 maart a.s. schriftelijk reageren op de inhoud van de conceptregelingen.

U kunt uw schriftelijke reactie sturen naar de afdeling Juridische Zaken van het Commissariaat. Daarna zullen de voorstellen definitief worden vastgesteld.

Download beleidsregels ontheffingen commerciële omroep 2007.pdf (65 kB)