Voorstellen versoepeling reclame- en sponsorregels commerciële omroep
open voor reacties van derden 21 februari 2007
Zoals bekend heeft het Commissariaat voor de Media een drietal
voorstellen geformuleerd ter versoepeling van het reclame- en
sponsorregime voor de commerciële omroep. Het gaat om het vrijgeven
van het titelsponsoringverbod, het onder voorwaarden vermelden of
vertonen van slogans op billboards en het onder voorwaarden verwerken
van merken/namen van uitgevers in de zendernaam. De aanpassingen
hebben tot doel voor de commerciële omroep een meer gelijkwaardige
marktpositie ten opzichte van het onder Luxemburgse licentie
opererende RTL te creëren en meer crossmediale toepassingen mogelijk
te maken.
De conceptbesluiten zullen, voordat ze definitief worden vastgesteld,
ter consultatie aan de omroepen worden voorgelegd. Overige
belanghebbenden of geïnteresseerden kunnen tot dinsdag 8 maart a.s.
schriftelijk reageren op de inhoud van de conceptregelingen.
U kunt uw schriftelijke reactie sturen naar de afdeling Juridische
Zaken van het Commissariaat. Daarna zullen de voorstellen definitief
worden vastgesteld.
Download beleidsregels ontheffingen commerciële omroep 2007.pdf
(65 kB)
Commissariaat voor de Media