Bex* van der Schans


Spel SigmaKalon van start

In het Instituut voor Beeld en Geluid is het spel 'TLG, The Making Of' van start gegaan. Medewerkers van de afdeling Doe-Het-Zelf van SigmaKalon spelen komend half jaar met elkaar en tegen elkaar dit spel. Doel: door efficiënter en effectiever met elkaar samen te werken meer omzet te genereren. Niet door harder te werken maar door anders te werken mét elkaar. Bex*communicatie en SigmaKalon DHZ ontwikkelden een spel dat creatief denken en projectmatig werken met elkaar verbindt. Het traject ging in juni 2006 van start met een workshop creatieve teambuilding. Nu passen de medewerkers de opgedane kennis en ervaring toe tijdens het spel 'TLG, The Making Of'.

Het Spelbrein daagt medewerkers continue uit om anders te kijken, te denken en te werken. Zo doorbreken we traditionele denkpatronen en verruimen we de mogelijkheden van ieder individu en ook van de teams. Bex*communicatie maakt hierbij gebruik van kennis en ervaring op het gebied van creativiteit en Neuro Linguïstisch Programmeren. Eind juni 2007 is het spel afgelopen en heeft de afdeling concrete verbetervoorstellen die direct uitgevoerd kunnen worden.

Het Spelbrein beoordeelt de teams op: kwaliteit, pro-activiteit, effectiviteit, samenwerking en betrouwbaarheid. Maar ook op de onderscheidende aanpak ten opzichte van de concurrerende teams en de verbinding met de SigmaKalon kernwaarden en uiteraard in creativiteit. Het spel speelt zich af in de wereld van de film. Dit komt tot uiting in de titel van het spel, het ontwerp van de communicatiemiddelen en de namen van de opdrachten (bloopers, storyboard maken, werken vanuit stuntmanperspectief). Bex*communicatie ontwikkelde het concept achter het spel, het programma creatieve teambuilding, de inhoud (creativiteitstechnieken) en fasering van het spel. Triptic ontwikkelde een internetomgeving waar de teams de verschillende opdrachten krijgen en waar de resultaten van alle opdrachten (van alle teams) staan.

Meer informatie: Katinka van Beek en Mayke Jacobs (040 - 294 52 52).