Ingezonden persbericht
Persbericht
Notice maakt instore tv programma's voor de allerkleinsten
Amsterdam, 15 februari 2007 --- Sinds deze maand maken bijna 90 vestigingen van C&A gebruik van instore tv voor kinderen. De programma's zijn vormgegeven door instore programmamaker Notice.
Europa's kledingzaak voor de hele familie is vorig jaar gestart met een pilot in 10 vestigingen. C&A KIDZ TV bleek een succes. De programma's vielen bij de allerkleinsten zo in de smaak dat werd besloten om het traject uit te rollen naar de andere vestigingen.
De keuze voor Notice in gemaakt omdat bleek dat zij als beste een passend concept konden creëren. Het tonen van hele verhaaltjes was hierbij een belangrijk vereiste. Notice maakt voor diverse retailorganisaties op maat gemaakt programma's. "Voor iedere doelgroep maken we de juiste aansprekende content - ook voor de allerkleinsten", aldus Rory Ligthart van Notice.
C&A maakte voor de gelegenheid een televisiemeubel, conform de look & feel van de kledingzaak, waar de kinderen ongestoord kunnen genieten van cartoonprogramma's terwijl de ouders rustig hun nieuwe garderobe passen. De kids zijn vaak zo verdiept in de programma's dat ouders moeite hebben hun kroost weer mee naar huis te nemen.
Om variëteit in de programma's te waarborgen maakt Notice ieder kwartaal een nieuwe dvd. "Bij instore media is het van belang de content continu te vernieuwen", vervolgt Ligthart. Voor de periode rond Sinterklaas en kerst werden bovendien speciale programma's rondom het kinderfestijn gemaakt. Als in de winkels weer de nieuwe collectie hangt, hebben de jonge bezoekers weer volop vertier met een nieuwe Donald Duck cartoon.
Over C&A
In 1841 startten de gebroeders Clemens en August Brenninkmeijer, waar de naam C&A van is afgeleid, hun handel in linnen in Sneek. Dit was het begin van een familiehistorie die doorloopt tot op de dag van vandaag. Het eerste C&A filiaal werd geopend in 1861 in Sneek en de onderneming groeide snel. Vandaag de dag is C&A gevestigd in 13 landen en zijn in Nederland 113 winkels en 1 kids store.
Over Notice
Notice Instore Media bestaat sinds 1999 en ontwikkelt op maat gemaakte instore radio-, en tv-programma's voor retailers en bedrijven die direct willen communiceren met klanten en relaties. Vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam draagt Notice met attractieve, informatieve en verkoopbevorderende narrowcasting programma's bij aan een dynamische beleving in de koopomgeving.
De instore radio- en tv-programma's van Notice bestaan uit entertainment elementen passend bij de doelgroep en het imago van de retailer zoals muziek of muziekvideo's, sfeerbeelden en lifestyle informatie. De instore commercials en aanbiedingen onderstrepen het imago en versterken de promotie van de retailer. Naast content biedt Notice ook de mogelijkheid om narrowcasting voorzieningen te leasen, waardoor retailers geen grote investeringen hoeven te doen, maar een vast bedrag per maand betalen.
Notice Instore Media heeft op meer dan 1500 locaties programma's draaien, onder meer bij 35 retailketens als KFC, IKEA, The Sting en Dixons. Enkele recente klanten waar Notice programma's voor heeft vormgegeven zijn: Bart Smit, Wereldwinkel en Oogmerk. Voor meer informatie, www.notice.nl
Voor meer informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong
Anke van Heerebeek
020 421 0565
anke@l-dj.nl
Notice
Rory Ligthart
020 684 2212
rory@notice.nl