Mazda Hakaze onthuld in Second Life
(2/8/2007)
De nieuwste concept car van Mazda, de Hakaze, die in de eerste week
van maart zal worden getoond aan het publiek op de Autosalon van
Genève, is vanaf 15 februari al te bewonderen op Nagare Island in
Second Life^TM, waar hij in aanwezigheid van de internationale pers
zal worden âonthuldâ.
De Mazda Hakaze is de meest recente exponent van de nieuwe designtaal
van Mazda onder de naam âNagareâ, die ontstaan is onder leiding van de
Nederlander Laurens van den Acker, General Manager van de Design
Divisie van Mazda Motor Corporation in Hiroshima, Japan. Het model is
ontworpen in het European Design Centre in Frankfurt, één van de
drie designstudioâs van Mazda. Na de Mazda Nagare (Los Angeles Motor
Show november 2006) en de Mazda Ryuga (Detroit Motor Show januari
2007) is dit de derde concept car die dit tentoonstellingsseizoen
wordt onthuld.
âNagare staat voor het vastleggen van beweging, energie en schoonheid
en het omzetten van deze begrippen in een vormtaal die de mensen
aanspreekt en die ze met elkaar verbindt, in feite net zoals in Second
Lifeâ¢â, vertelt Van den Acker. âSecond Life⢠is één van de beste
interactieve omgevingen op internet. We willen iedereen natuurlijk
graag de mogelijkheid bieden om in contact te komen met onze nieuwe
concept car en er ook in te rijden, virtueel dan wel te verstaanâ.
Het Amerikaanse LindenLab ontwikkelde in 2003 Second Life^TM, een
virtueel 3D âlandâ met op dit moment 3 miljoen inwoners uit de hele
wereld. Het is één van de snelste groeiende âlandenâ in cyberspace
met gemiddeld 15.000 gebruikers op elk moment van de dag op
www.secondlife.com.
âMazda Hakaze en Second Life⢠vormen een perfecte combinatieâ, zegt
Peter Birtwhistle, Chief Designer van Mazda Motor Europe. âDe Hakaze
is âcoolâ, de compacte crossover geeft een roadster gevoel en Nagare
Island is een fantastische plek om een virtuele testrit met deze auto
te maken en daarover met anderen een âchill outâ te hebben. En we
hebben nog een aantal aardige verrassingen in pettoâ.
AutoRai