Contracten sponsoren van leerstoel Sales & Account getekend
Onderzoek succesvol Account management kan van start
WOERDEN, 20061018 -- Op vijf september jl werden op Nyenrode de contracten getekend met de sponsoren van de leerstoel Sales & Accountmanagement op de faculteit Marketing en Supply Chain Management van Nyenrode. Daarmee is het Benchmarkprogramma Sales en Account management voor de komende twee jaren een definitief feit. De mede door de Sales Management Association ge?nitieerde leerstoel geeft een impuls aan de verdere professionalisering van het Salesvak. Op 14 februari 2007 zal de offici?le inauguratie van Professor dr.Kaj Storbacka als hoogleraar Sales- en Account Management op Nyenrode plaatsvinden.
Doelstelling leerstoel,
De doelstelling van de leerstoel Sales & Accountmanagement is het versterken van de positie van Sales & Accountmanagement binnen de bedrijven. Een tweede doel is om nieuwe kaders, methoden en technieken te ontwikkelen die in de dagelijkse praktijk kunnen worden gebruikt. Dat is ook de reden dat een deel van de onderzoeksdata in de praktijk zal worden verzameld.
Benchmark programma,
Het Benchmark programma in 2006-2007 staat in het teken van Accountmanagement en in 2007-2008 van Sales Management. Kaj Storbacka richt zich in zijn onderzoeksprogramma op de eisen waaraan een succesvol Accountmanagement programma zou moeten voldoen. Specifieke onderzoeksgebieden hierbij zijn:
* Doelstellingen en meetbaarheid van het accountprogramma
* Positionering van taken en verantwoordelijkheden
* Account selectie
* Competenties van de Key-accountmanager en zijn team
* Het Account business plan
* Klant specifiek aanbod
* Rapportage en verslaglegging
* Beloningssystemen
Zeker ook door de professionaliteit van de deelnemende bedrijven zal er een inhoudelijk sterke Benchmark worden gehouden, waar heel commercieel Nederland voordeel uit kan behalen. De deelnemende bedrijven zijn ING Bank, Ahrend, Aon, Philips DAP, ISBW/Schouten & Nelissen, United Capacity, Nashuatec en Royal Haskoning
Sales Management Association
De SMA versterkt als vakvereniging voor sales- en account management in Nederland de belangen van haar leden en voert de verdere professionalisering van het salesvak in Nederland door. De doelstelling van de SMA is het leveren van een wezenlijke bijdrage aan de professionalisering van Sales-en Account Management door het uitwisselen van kennis en ervaring en het initi?ren van en medewerking verlenen aan opleidingen op het gebied van Sales- & Account Management in Nederland. Het motto van de SMA is Kennis en Ervaring verenigd. Om dit te realiseren zijn de activiteiten georganiseerd rondom de peilers Persoonlijke ontwikkeling, het salesvak als professie en netwerkgelegenheden
Voor meer informatie over de Sales Management Association kijk op www.sma.nl