Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Energiegigant E.ON Bayern kiest voor TietoEnator Hoofdaannemer in realisering multimediaal, virtueel contactcenter

Amersfoort, 14 februari 2007 ­ E.ON Bayern besteedt de realisering van een ultramodern, virtueel klantcontactcentrum uit aan TietoEnator. Als hoofdaannemer adviseert TietoEnator Digital Innovations over de integratie van de VoIP-oplossing van Interactive Intelligence, met het voiceportal- managementsysteem van specialist Sympalog.

E.ON Bayern is de grootste energieleverancier van Noord-Duitsland. In 2006 is E.ON Bayern ermee begonnen het telecommunicatiesysteem voor haar klantenservice te migreren naar Voice over IP (VoIP). Doel is om een virtueel multimediacontactcenter te ontwikkelen dat in alle locaties uniform kan worden ingevoerd. Het eerste contactcenter in Landshut is inmiddels met de nieuwe oplossing uitgerust.

Technisch, functioneel, organisatorisch
E.ON Bayern AG heeft voor TietoEnator gekozen vanwege de aanwezige kennis en eerder opgedane ervaring met grootschalige klantinteractie-projecten. Enerzijds is de oplossing technisch van aard. Anderzijds is die functioneel: E.ON Bayern wil binnenkomende en uitgaande gesprekken optimaal integreren met haar relatiebeheersystemen en onderliggende bestanden en databases. De oplossing is van organisatorisch belang aangezien E.ON Bayern alle telefonisten op ieder moment, op iedere plaats kan inschakelen, terwijl die over alle klant- en rekeninginformatie beschikken.

Siegfried Wegner, Managing Director E.ON Service Plus GmbH, zegt: "De integratie met andere communicatiekanalen zoals e-mail en fax, de geautomatiseerde meteropnamen en geavanceerd communicatiebeheer, zal onze klantrelaties verbeteren. Met deze implementatie hebben we een platform in handen om onze totale klantinteractie op een hoger niveau te brengen. We kunnen nu met de modernste technologische oplossingen onze klanten snel en flexibel bedienen."

In Landshut werken ruim 200 telefonisten met de oplossing van TietoEnator. Het aantal VoIP- gebruikers neemt gestaag toe met de aansluitingen van de overige vestigingen.


"E.ON Bayern is een mooie klant voor TietoEnator en het project is een kolfje naar onze hand. Het is een genoegen om dit geavanceerde virtuele multimedia contactcenter te mogen ontwikkelen. De eerste mijlpaal is al bereikt. In Scandinavië heeft TietoEnator al eerder gewerkt voor E.ON Bayern, toen hebben we onder andere self service-oplossingen met een hoog probleemoplossend vermogen gebouwd en elektronisch facturatie geïmplementeerd", zegt Michael Graben, Vice President TietoEnator Digital Innovations.
PublieksWerk / TietoEnator 1/2

PERSBERICHT

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) is een wereldwijde leverancier van communicatiesoftware voor contactcentra en zakelijke IP-telefonie. Interactive Intelligence is opgericht in 1994 en heeft meer dan 2500 klanten en 450 medewerkers. Het hoofdkantoor bevindt zich in Indiapolis (V.S). Het Benelux-hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Meer informatie is te vinden op www.inin.com.

Over Sympalog
Sympalog levert kennis en technologie om slimme spraak-dialoogsystemen te ontwikkelen. De implementatie van klantspecifieke doelstellingen zorgt voor een grotere gebruiksacceptatie van het ontwikkelde systeem. Sympalog levert van enkelvoudige componenten voor dialoogsystemen tot complete stemportaaloplossingen. De kennis van het bedrijf is tot stand gekomen door jarenlang onderzoek en ervaring. Sympalog heeft sterke invloed gehad op de ontwikkeling van spraakherkenning en spraakdialoogtechnologie. Meer informatie is te vinden op www.sympalog.de

Over TietoEnator
TietoEnator Digital Innovations (DI) in Nederland is gevestigd in Amersfoort. Sinds de oprichting in 1993 ondersteunt het bedrijf opdrachtgevers bij het optimaal inrichten van hun klantcontact en het stroomlijnen van de daaruit voortkomende bedrijfsprocessen. De diensten omvatten business consultancy en ontwikkeling, implementatie, beheer en support voor technologie op dit gebied. In het pan-Europese competence center bundelt TietoEnator DI de business- en ICT-expertise op het gebied van contact centers, CRM en self service. TietoEnator DI maakt deel uit van het Finse TietoEnator; met circa 15.000 medewerkers en een netto omzet van ruim 1,6 miljard euro is het bedrijf één van de leidende spelers in Europa op het gebied van hoogwaardige ICT-diensten. Meer informatie is te vinden op www.tietoenator.nl.



Ingezonden persbericht