MediaPlaza


#RSS

MPTV home |

Archief |

IFRAME: http://www.mediaplazatv.nl/index.php/mpdb/shoutbox/

media plaza videos
uit de archives...

Het Nieuwe Uitgeven »

Het seminar 'Het nieuwe uitgeven' informeert en inspireert u over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van uitgeven en mediaconsumptie. Het medialandschap verandert, de klant verandert en daarmee verandert ook de rol van de uitgever. Dit seminar geeft een inspirerende visie op deze veranderende wereld en schetst uw kansen en bedreigingen daarbinnen.

externe media speler

programma

10.30 - 10.45 uur Welkomstwoord door dagvoorzitter Bas van de Haterd, Media Plaza

10.45 - 11.30 uur Opening Keynote: John Middelweerd - Partners bij PriceWaterhouseCoopers
Op basis van de entertainment en media outlook 2010 wordt een beeld geschetst van de ontwikkelingen van de afgelopen jaren met een vooruitblik op het medialandschap van de toekomst, zowel voor het traditionele uitgeven als de andere vormen van content distributie.

11.30 - 12.00 uur Michel Schaeffer - Commercieel directeur Bol.com Informatie over de klant. Bol.com heeft veel data over veel verschillende klanten. Maar wat verwachten deze lezers van boeken? Welke informatie heeft Bol.com over de lezers en hoe kan deze data voor zowel de uitgever als voor Bol.com als voor de klant profijtelijk zijn?

12.00 - 12.45 uur Pauze

12.45 - 13.15 uur Karel Raven - Directeur Solutions Radio en Maarten Verboom - Directeur/ bestuurder Dedicon
Het gesproken boek en tijdschrift. Luisterboeken hebben slechts een minimaal aandeel in de totale boekenmarkt, maar via een webradio kunnen blinden al de ruim 55.000 boeken en 350 titels van kranten en tijdschriften van de blindenbiliotheek beluisteren. Welke andere niches zijn te bereiken via dit systeem? Waar liggen de kansen? Welke mogelijkheden zijn er om via een webradio uw kranten, tijdschriften en boeken aan de man te brengen? En zit de lezer hierop te wachten?

13.15 - 13.45 uur Ludo de Boo - Projectleider Digitale Dorpspleinen bij Wegener Dagbladen
Burgerjournalistiek in de praktijk. Wat zijn de ervaringen van Wegener Dagbladen met het burgerjournalistiek initiatief in Haaksbergen? Wil de lezer betrokken worden in het content creatie proces? Waar moet je als uitgever rekening mee houden? Wat zijn de voordelen van een dergelijk initiatief?

13.45 - 14.00 uur Pauze

14.00 - 14.45 uur Afsluitende Keynote: Paul Molenaar - CEO Ilse Media

14.45 - 15.00 uur Afsluitend woord door de dagvoorzitter

Posted by Redactie on 02/14 at 10:20 AM