Plan voor versnelde integratie stad-en streekmarketing
Enschede heeft stevige ambities op het gebied van stadsmarketing. Om
toerisme, evenementen en stadsmarketing te integrereren en
professionaliseren, is een goede een integratie van de VVV, Twente
Zuid, het Enschede Uit-Buro en stadsmarketing een belangrijke
voorwaarde. Daartoe is door het College op 31 januari 2006 het besluit
genomen om te komen tot een integratie en het doen ontstaan van een
professionele organisatie met een eigen jurdische status.
De totstandkoming van dit bureau verloopt minder gemakkelijk dan
wenselijk is voor de marktpositie van de stad. Daarom heeft het
college afspraken gemaakt met de Stichting Enschede Uit-Buro en de
directeur/bestuurder van het Platform voor
stads-streekmarketing/Twente Zuid om te komen tot een versnelde en
succesvolle integratie.
De afspraak is dat de heren Albertjan Peters, parttime directeur van
SLO Enschede en Paul Kamphuis gewezen directielid van Fortis bank NV
per heden de taak op zich nemen een plan van aanpak te maken om orde
op zaken te stellen en de financiële situatie in kaart te brengen. Dit
plan van aanpak wordt 1 april gepresenteerd.
De inzet van het Platform en de beide heren is er op gericht om lopen
afspraken na te komen en operationeel uitvoering te geven aan het
geplande evenementenprogramma en het actieprogramma Kleur de Stad
2007.
14 februari 2007
Gemeente Enschede