Gemeente Enschede

Plan voor versnelde integratie stad-en streekmarketing

Enschede heeft stevige ambities op het gebied van stadsmarketing. Om toerisme, evenementen en stadsmarketing te integrereren en professionaliseren, is een goede een integratie van de VVV, Twente Zuid, het Enschede Uit-Buro en stadsmarketing een belangrijke voorwaarde. Daartoe is door het College op 31 januari 2006 het besluit genomen om te komen tot een integratie en het doen ontstaan van een professionele organisatie met een eigen jurdische status. De totstandkoming van dit bureau verloopt minder gemakkelijk dan wenselijk is voor de marktpositie van de stad. Daarom heeft het college afspraken gemaakt met de Stichting Enschede Uit-Buro en de directeur/bestuurder van het Platform voor
stads-streekmarketing/Twente Zuid om te komen tot een versnelde en succesvolle integratie.

De afspraak is dat de heren Albertjan Peters, parttime directeur van SLO Enschede en Paul Kamphuis gewezen directielid van Fortis bank NV per heden de taak op zich nemen een plan van aanpak te maken om orde op zaken te stellen en de financiële situatie in kaart te brengen. Dit plan van aanpak wordt 1 april gepresenteerd.

De inzet van het Platform en de beide heren is er op gericht om lopen afspraken na te komen en operationeel uitvoering te geven aan het geplande evenementenprogramma en het actieprogramma Kleur de Stad 2007.

14 februari 2007