Ingezonden persbericht

Aspect Software boekt goede resultaten in 2006

Acht procent kwartaalgroei mede gedreven door de productomzet uit Unified IP en Performance Optimization oplossingen

Hoofddorp, 9 februari 2007 - Aspect Software, Inc., wereldwijd het grootste bedrijf dat zich volledig richt op contact centers, heeft de resultaten bekendgemaakt van het vierde kwartaal 2006 en het complete boekjaar 2006 dat eindigde op 31 december 2006.

Over heel 2006 realiseerde Aspect Software een omzet van $610,9 miljoen. Het bedrijf behaalde omzetgroei in alle opeenvolgende kwartalen, voor een groot deel dankzij 156 nieuwe klanten en significante extra business van bestaande klanten. De totale omzet in het vierde kwartaal 2006 bedroeg $158,9 miljoen, een toename van 3 procent ten opzichte van de $154,1 miljoen uit het derde kwartaal. De productomzet in het vierde kwartaal kwam uit op $59,6 miljoen, een toename van $4,6 miljoen of 8,4 procent. Het vierde kwartaal gaf de grootste omzetbijdrage te zien uit de Unified IP en Contact Center Performance Optimization productlijnen, die 32 procent van de totale productomzet uitmaakten.
De sterke prestaties in het vierde kwartaal hebben ertoe geleid dat Aspect Software de versterking van de balans kon voortzetten en het jaar kon afsluiten met een kaspositie van in totaal $135.7 miljoen.

Het volledige (Engelstalige) persbericht vindt u hier.
Over Aspect Software:
Aspect Software, Inc. is grondlegger van de contact center technologie en is nu het grootste bedrijf ter wereld dat zich uitsluitend richt op Internet Protocol (IP) en andere telefonieproducten en -diensten voor klantenservice, telefonische incasso en verkoop- en telemarketing-processen. Elke dag vinden bij duizenden (in-house en outsourced) contact centers over de hele wereld meer dan 125 miljoen interacties tussen klanten en bedrijven plaats met behulp van Aspect Software oplossingen.
De bekende Aspect oplossingen omvatten Automatic Call Distributors (ACDs), dialers, voice portals en computer telephony integration (CTI). De Contact Center Performance Optimization productlijn bevat applicaties voor workforce management, quality management, performance management en interaction optimization. De baanbrekende Unified IP Contact Center productlijn biedt een allesomvattende multichannel oplossing. Het hoofdkantoor van Aspect is gevestigd in Westford, Massachusetts (USA). Aspect Software heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika, Europa, Afrika, het Midden Oosten en de regio Asia Pacific. Voor meer informatie, zie: www.aspect.com.