AutoRai

Citroën C-Crosser: innovatieve cross-over

(2/9/2007)
Met de C-Crosser heeft Citroën een belangrijke troef in handen. De nieuwe SUV valt op met een aantrekkelijk en hoogwaardig uiterlijk, een gebruiksvriendelijke en veelzijdige 5+2 stoelopstelling en vierwielaandrijving voor een veilig en dynamisch rijgedrag. De HDiF dieselmotor met roetfilter staat garant voor toonaangevende prestaties en een minimale belasting van het milieu.
Tijdens de Salon van Genève maakt de Citroën C-Crosser zijn werelddebuut, waarna de auto vanaf de zomer van 2007 zijn marktintroductie beleeft. De C-Crosser is met een aantal specifieke designaccenten herkenbaar als een echte Citroën, terwijl het uiterlijk een unieke combinatie vormt van all-terrain spierkracht, sportieve vitaliteit en raffinement van een luxe berline.

Voor het design van de C-Crosser heeft Citroën geen enkel compromis gesloten, waardoor de nieuwkomer zich mede dankzij de vierwielaandrijving in vrijwel elke omgeving en bij alle weersomstandigheden uit de voeten kan. Met de 5+2 stoelopstelling, de meervoudig verstelbare tweede zitrij en de vlakke laadvloer biedt het modulaire interieur van de C-Crosser een veelvoud aan mogelijkheden.

Op de weg onderscheidt Citroënâs nieuwe SUV zich met een levendige respons en dynamiek, waarbij een perfect evenwicht is gevonden tussen comfort en wegligging. Ondertussen zorgt de met een roetfilter uitgeruste HDi dieselmotor ervoor dat de C-Crosser de belasting van het milieu tot een minimum beperkt.

De C-Crosser voelt zich zowel op de openbare weg als in zwaarder terrein volkomen thuis. De nieuwe SUV is plezierig om alleen in te rijden, maar biedt dankzij het royale en veelzijdige interieur ook genoeg mogelijkheden voor het gezin, met bovendien voldoende ruimte voor bagage of grote voorwerpen. Met de nieuwe C-Crosser richt Citroën zich dan ook op mensen die zoeken naar een uitgesproken veelzijdige auto die voldoet aan hun behoefte aan vrijheid en comfort.

KRACHTIGE, ROBUUSTE EN GERAFFINEERDE STYLING

De C-Crosser is direct herkenbaar als een echte Citroën, met een uiterlijk waarin verschillende voertuigtypes een harmonieus geheel vormen. Het design is uitgesproken krachtig en sportief, maar heeft tegelijkertijd de geraffineerde uitstraling die past bij zijn positionering als SUV.

Een origineel en expressief front

Aan de voorzijde geven de opvallend geplaatste double chevrons de C-Crosser een geheel eigen identiteit binnen de modelreeks van Citroën. Dit logo, een symbool van vrijheid, onderstreept de veelzijdige terreineigenschappen van de C-Crosser. Door de eigentijdse uitstraling komen de kracht van de SUV en het prestigieuze design volledig tot hun recht.

De lijn van de motorkap benadrukt het robuuste karakter van het voertuig en voert het oog naar de double chevrons die over de volledige breedte van de grille lopen, om aansluiting te vinden bij de scherp gesneden koplampen. Het krachtige, brede vooraanzicht wordt verder versterkt door meerdere parallel aan elkaar lopende lijnen en een grille die de gehele breedte van de imposante voorbumper beslaat.

De chromen sierstrip aan weerszijden van de kentekenplaat, de grille met honingraatmotief in de luchtinlaat en de chromen mistlampen geven de C-Crosser een elegant accent en benadrukken de positie in de top van zijn segment.

Dynamisch profiel en uitgebalanceerde proporties

Met zijn aflopende daklijn, hoge taillelijn, ruime proporties (4,64 m lang, 1,81 m breed en 1,71 m hoog inclusief dakrails) en fraai gevormde spatborden straalt het profiel van de C-Crosser een robuuste vitaliteit uit.

De sportieve uitstraling wordt versterkt door de vorm van de koplampen, die de lijn van de motorkap en de welving van de wielkasten volgen. Ook de bij de achterruit scherp oplopende taillelijn benadrukt de dynamische vormen van de C-Crosser. Een krachtig accent wordt bovendien gevormd door de welvende wielkasten die de speciaal ontwikkelde Michelin-banden omvatten.

Het hoogwaardige karakter van de Exclusive-uitvoering van de C-Crosser komt tot uitdrukking in getinte ramen en chromen sierstrips langs de gehele taillelijn en de onderzijde van de carrosserie. Andere herkenbare accenten van dit topmodel zijn de 18-inch lichtmetalen velgen en aluminium dakdragers, die met een even solide als stijlvol design een gevoel van stevigheid en duurzaamheid uitdragen.

Krachtige en stabiele uitstraling achterzijde

De achterzijde van de C-Crosser heeft een al even dynamische en robuuste vormgeving als het front.

De rondlopende achterbumper sluit perfect aan bij de wielkasten, waardoor de auto een krachtig uiterlijk krijgt. Een fraaie chromen sierstrip zorgt voor een elegant accent. Deze sierstrip markeert bovendien het punt waar het bovenste en onderste gedeelte van de achterklep samenkomen, ter indicatie van het praktische gebruiksgemak van de uit twee delen bestaande achterklep.

Ook de achterlichten combineren stijl en functionaliteit. Deze hightech units zijn voorzien van LEDâs voor de achterlichten en remlichten, waardoor optimale verlichting samengaat met een laag energiegebruik.

Consistente styling voor interieur en exterieur

De dynamische styling van het exterieur van de C-Crosser wordt ook in het interieur voortgezet. De overzichtelijke indeling van het dashboard is gericht op een duidelijke weergave van de afzonderlijke functies, waarbij optimale gebruiksvriendelijkheid het uitgangspunt is. De vorm van de met aluminium omlijste wijzerplaten en het design van het instrumentarium versterken de sportieve aantrekkingskracht van Citroëns eerste SUV. De bestuurder kan onder meer beschikken over een met leder bekleed stuurwiel en een comfortabele stoel die voorziet in een uitstekende zijdelingse steun en optimaal rijplezier.

Ook de passagiersstoel biedt meer dan voldoende steun en heeft eveneens een fraai uiterlijk. Citroën heeft dan ook veel aandacht besteed aan de kwaliteit van de afwerking, om de C-Crosser een verdiende positie in de top van zijn segment te kunnen geven. De zachte textuur en subtiele kleurstelling van het dashboard, de speciale stoelbekleding en de met luxematerialen afgewerkte portierpanelen creëren een harmonieuze en kwalitatief hoogwaardige uitstraling die tot in de kleinste details zichtbaar is.

FUNCTIONEEL EN COMFORTABEL INTERIEUR

Met zijn 5+2 stoelconfiguratie is de C-Crosser een echte gezinsauto met veelzijdige, gebruiksvriendelijke mogelijkheden. De royale afmetingen van het voertuig (wielbasis van 2,67 meter) bieden ruimte aan een comfortabel interieur, talloze opbergmogelijkheden en een enorme laadruimte die dankzij de deelbare achterklep eenvoudig toegankelijk is. Daarnaast is de C-Crosser met een royale standaarduitrusting en comfortverhogende voorzieningen onder alle omstandigheden in staat het nuttige met het aangename te verenigen.

Gebruiksvriendelijk modulair design

De C-Crosser onderscheidt zich met een gebruiksvriendelijk modulair design. Gebruikers kunnen de stoelopstelling snel en moeiteloos naar eigen inzicht wijzigen.

Dankzij de praktische tweepersoons derde zitrij biedt het voertuig plaats aan maximaal zeven inzittenden. De derde zitrij kan volledig worden weggeklapt, zodat een indrukwekkende laadruimte met vlakke laadvloer ontstaat.

De toegang tot de derde zitrij wordt vergemakkelijkt door de verschuifbare en neerklapbare achterbank op de tweede zitrij, in combinatie met twee aluminiumkleurige handgrepen aan weerszijden van de laadruimte. Ook de achterste passagiers genieten maximale veiligheid door de aanwezigheid van twee inklapbare hoofdsteunen en volwaardige veiligheidsgordels in de raamstijlen.

De achterbank op de tweede zitrij is in een verhouding 60:40 neerklapbaar. Voor optimaal comfort is de rugleuning in drie standen verstelbaar, terwijl de achterbank over een lengte van 80 mm voor- en achterwaarts kan schuiven. De tweede zitrij kan handmatig worden weggeklapt en tegen de voorstoelen aangeschoven met twee handgrepen aan beide uiteinden van de achterbank, of elektrisch via twee knoppen in de laadruimte boven de wielkasten. Door de achterbank weg te klappen ontstaat een extra grote laadruimte met een volledig vlakke laadvloer.

Opvallend grote, praktische laadruimte

De C-Crosser beschikt onder de hoedenplank over het grootste laadvolume in zijn segment. In de meestgebruikte vijfzits configuratie â met de derde zitrij weggeklapt â bedraagt het laadvolume tussen 441 en 510 liter (VDA), afhankelijk van de positie van de achterbank. Wanneer ook de tweede zitrij wordt weggeklapt, neemt het laadvolume toe tot een indrukwekkende 1.686 liter.

Een sterk punt van de C-Crosser is ook de in twee delen te openen achterklep. Wanneer deze volledig is geopend, versterkt het onderste deel de voordelen van de vlakke laadvloer, omdat de achterklep kan worden gebruikt om zware of grote voorwerpen naar binnen te schuiven. De achterklep kan zelfs als zitje worden gebruikt, tot een gewicht van maximaal 200 kilo. Met de achterklep gesloten kan het volledige laadvolume tot aan het plafond worden benut. Omdat het bovenste gedeelte van de achterklep relatief vaak zal worden gebruikt, is dit deel licht en compact gehouden.

Een andere praktische eigenschap van de laadruimte is de zachte bagagecover, die twee standen heeft voor een passende combinatie met de verschuifbare tweede zitrij. Daarnaast bieden twee aluminium zijrails en vier bevestigingshaken mogelijkheden om accessoires als een bagagenet aan te brengen. Aan de linkerzijde van de laadruimte bevindt zich een 12-volt aansluiting, terwijl het gereedschap voor het wisselen van een band is ondergebracht in een van de twee grote opbergvakken in de laadruimte.

Het reservewiel zelf is aan de onderzijde van de auto gemonteerd om de praktisch bruikbare ruimte in het interieur zo groot mogelijk te houden. Bovendien hoeft hierdoor ook geen bagage te worden uitgeladen wanneer een wiel moet worden verwisseld.

Functionele opbergmogelijkheden

Het interieur van de C-Crosser is voorzien van maar liefst 22 verschillende opbergvakken, alle ontworpen met het oog op praktisch gebruiksgemak voor alle passagiers.

De twee inzittenden voorin kunnen beschikken over een afsluitbaar opbergvak bovenop het dashboard, alsmede twee handschoenenkastjes: het bovenste heeft een functie om te koelen of te verwarmen (afhankelijk van de stand van de airconditioning) en een knop om deze functie uit te schakelen, het onderste heeft een grotere inhoud en is ook afsluitbaar.

De middenarmsteun is over een lengte van 65 mm eenvoudig verschuifbaar. In het royaal bemeten onderste gedeelte bevindt zich een 12-volt aansluiting, terwijl het bovenste gedeelte ruimte biedt voor kleine voorwerpen.

Beide voorportieren zijn uitgerust met kaartenbakken en een flessenhouder. Daarnaast is er ruimte voor het opbergen van dagelijkse gebruiksvoorwerpen, zoals glazen, pennen, bekers en er is een verwijderbare asbak.

De middelste zitplaats op de tweede zitrij bevat tevens een inklapbare armsteun met twee bekerhouders. In de rugleuning van de voorstoelen zijn opbergvakken aangebracht, terwijl de achterstoelen beschikken over flessenhouders.

Ook voor de passagiers op de derde zitrij is een opbergvak aanwezig, op de rechter wielkast. De bagageruimte is voorzien van twee opbergvakken die zich achter de wielkasten bevinden. In het linker opbergvak is bovendien de subwoofer aangebracht voor het optioneel leverbare high-end audiosysteem, terwijl het rechter opbergvak plaats biedt aan het gereedschap voor het reservewiel.

Uitrusting op topniveau

Om het comfort aan boord van de C-Crosser verder te verhogen is een brede reeks hightech voorzieningen leverbaar.

* Hoogwaardig audiosysteem

De C-Crosser kan optioneel worden uitgerust met een audiosysteem van specialist Rockford Fosgate, dat garant staat voor een fantastisch geluid. Het systeem omvat acht luidsprekers op strategische plaatsen in het interieur, een subwoofer (in een vak aan de linkerzijde van de laadruimte) en een versterker van 650 watt onder de voorste passagiersstoel. Doordat de verdeling van het geluid volledig is afgestemd op de akoestiek van het interieur van de C-Crosser, zijn de inzittenden onder alle omstandigheden verzekerd van een voortreffelijke geluidskwaliteit.

* Navigatiesysteem met harde schijf

Voor de C-Crosser is een navigatiesysteem leverbaar dat bestaat uit een 7-inch touchscreen en een snelwerkende en geruisloze harde schijf. Deze 30 Gb grote harde schijf bevat een database met plattegronden van geheel Europa en reserveert een derde deel van zijn capaciteit voor de opslag van muziekbestanden. Daardoor kunnen de passagiers van de C-Crosser ongeveer 2.500 MP3/WMA-bestanden opslaan.
* Camera voor achteruitrijden en eenvoudiger manoeuvreren

Om ook in kleine ruimtes moeiteloos te kunnen parkeren, beschikt de C-Crosser over een achteruitrijcamera, die wordt aangesloten op het optionele navigatiesysteem. De boven de kentekenplaat aangebrachte camera wordt automatisch geactiveerd op het moment dat de bestuurder de achteruit inschakelt. Twee groene geleidelijnen op het kleurenscherm van het navigatiesysteem helpen de bestuurder om gemakkelijk zijn beoogde parkeerplek te bereiken.
* Bluetooth, om veilig te kunnen telefoneren

De C-Crosser kan ook worden uitgerust met een handsfree Bluetooth telefoonsysteem, een praktische en veilige optie om bellen met een mobiele telefoon aan boord van de auto te vergemakkelijken. De bestuurder kan hiermee zonder de telefoon ter hand te nemen, bellen en gebeld worden. Met deze optie kan de bestuurder telefoneren door middel van spraakherkenning (in Frans, Engels, Duits, Italiaans of Spaans) of met de daarvoor bestemde knoppen op het stuurwiel.

RIJPLEZIER EN GEMOEDSRUST

Met zijn levendige en milieuvriendelijke dieselmotor en de even vertrouwde als dynamische rijeigenschappen is de C-Crosser een plezier om in te rijden. Zoals het een echte Citroën betaamt, biedt de wielophanging van de C-Crosser een perfecte balans tussen comfort en een optimale wegligging. Ook de aanwezigheid van vierwielaandrijving en een brede reeks veiligheidsvoorzieningen van het hoogste niveau werkt bevorderlijk voor de gemoedsrust van de bestuurder en de overige passagiers.

Een high-performance diesel met respect voor het milieu

Bij zijn introductie is de C-Crosser leverbaar met een nieuwe 2.2 HDiF dieselmotor met roetfilter die via een handgeschakelde zesversnellingsbak een vermogen van 156 DIN pk (115 EEC kW) overbrengt. Met een cilinderinhoud van 2,2 liter, een turbo met variabele geometrie en een royaal koppel is deze nieuwe krachtbron niet alleen soepel en flexibel, maar ook zuinig en milieuvriendelijk. Het maximale vermogen van 156 pk is beschikbaar bij 4.000 tpm, terwijl het koppel van 380 Nm al wordt geleverd bij 2.000 tpm. Desondanks bedraagt het gecombineerde brandstofverbruik slechts 7,3 l/100 km, met een CO -emissie van 194 g/km.

De nieuwe dieselmotor behoort tot een nieuwe generatie HDi motoren die werden ontwikkeld in samenwerking met Ford Motor Company en is gebaseerd op de 173 pk sterke HDiF motor die wordt geleverd voor de Citroën C5 en C6. Ook deze motor is uitgerust met een turbo met variabele geometrie, nieuw gevormde verbrandingskamers en ECCS (Extreme Conventional Combustion System), dat zorgt voor een optimaal brandstof/luchtmengsel. Daarnaast wordt een common rail systeem van de derde generatie toegepast, dat de brandstof onder een druk van 1.800 bar inspuit en daarmee zorgt voor een fijnere verneveling. Door deze combinatie worden zowel de emissie van schadelijke stoffen als het brandstofverbruik gereduceerd, terwijl de prestaties juist op een hoger niveau liggen. Daarbij worden door de aanwezigheid van twee balansassen en verschillende geluidsisolerende maatregelen trillingen en ongewenste rijgeluiden in het interieur tot een minimum teruggebracht, een belangrijke voorwaarde voor rijplezier en een plezierige ambiance voor de passagiers.

Uitgebalanceerde wielophanging

De rijeigenschappen van Citroëns eerste SUV sluiten aan bij de hoge eisen die het merk aan al haar modellen stelt. Voor de C-Crosser is dan ook alle mogelijke moeite gedaan om ervoor te zorgen dat het onderstel de best mogelijke balans vindt tussen comfort en wegligging.

De C-Crosser is uitgerust met MacPherson veerpoten aan de voorzijde en een multi-link achterwielophanging met een grote spoorstang en een 20 mm dikke stabilisatorstang aan de achterzijde voor een betere stabiliteit en actieve veiligheid. De geometrie van de multi-link achterwielophanging staat ook bij zware belading garant voor een constante rijhoogte en daarmee voor optimaal rijcomfort. De C-Crosser weet dan ook comfort van het hoogste niveau te combineren met voortreffelijke rijeigenschappen en een voor dit segment ongekend rijplezier.

Het uitstekende rijgedrag van de C-Crosser wordt, afhankelijk van de uitrusting, nog eens versterkt door de 18-inch lichtmetalen velgen met speciaal ontworpen 225/55 R18 Michelin-banden.

Ook de werking van de stabiele stuurinrichting is in de eerste plaats gericht op rijcomfort, op wat voor ondergrond de C-Crosser ook rijdt. Daartoe beschikt de C-Crosser over een hydraulisch variabele stuurbekrachtiging die zijn werking aanpast aan het toerental van de motor.

Om het rijgedrag verder fijn te slijpen weegt het aluminium dak van de C-Crosser ongeveer 5 kilo minder dan een vergelijkbaar metalen dak. Hierdoor wordt het zwaartepunt met ongeveer 4 millimeter verlaagd.

High-performance remsysteem

Het remsysteem van de C-Crosser werd ontwikkeld om te kunnen voldoen aan de strenge normen die Citroën hanteert ten aanzien van pedaalgevoel, aangrijpgedrag en efficiency.

De C-Crosser beschikt over geventileerde remschijven met dubbele remklauw vóór en massieve schijven achter, een systeem dat wordt gecombineerd met ABS en elektronische remkrachtverdeling (EBD).

Tot de standaarduitrusting hoort ook een elektronisch stabiliteitsprogramma (ESP), dat met een knop links van het stuurwiel kan worden uitgeschakeld. ESP omvat ook tractiecontrole om onnodig doorslippen van de wielen te voorkomen.

Vierwielaandrijving voor optimale veiligheid

De vierwielaandrijving van de C-Crosser geeft de bestuurder keuze uit drie verschillende instellingen, die afhankelijk van de omstandigheden en rijstijl kunnen worden geselecteerd: voorwielaandrijving, vierwielaandrijving en de LOCK-modus. Voor het instellen van de aandrijving bevindt zich achter de versnellingspook een schakelaar.
* Voorwielaandrijving: geschikt voor geasfalteerde wegen met vooral op droog wegdek optimale grip. In deze stand worden de voorwielen aangedreven, waardoor het brandstofverbruik als gevolg van minder bewegende delen wordt verlaagd.

* Vierwielaandrijving: deze instelling wordt doorgaans aanbevolen omdat de aandrijfkracht automatisch over de voor- en achteras wordt verdeeld. Daarbij gaat er iets meer vermogen naar de voorwielen dan naar de achterwielen.

* Het koppel wordt door een regeleenheid elektronisch naar de achterwielen gestuurd, afhankelijk van de grip die de wielen hebben. Zo behoudt de C-Crosser onder alle omstandigheden een optimale wegligging.

* LOCK-modus: aanbevolen in situaties waar de wielen minder grip hebben (sneeuw, zand, modder). In deze stand stuurt de regeleenheid ongeveer anderhalf maal zoveel koppel naar de achterwielen als naar de voorwielen, waarbij de grip door een betere balans wordt vergroot.

Deze aandrijving die de bestuurder zelf kan instellen, wordt aangestuurd door een regeleenheid die automatisch de verdeling van het koppel tussen voor- en achterwielen bepaalt. De informatie waarmee de regeleenheid rekening houdt omvat:

* rijsnelheid

* stuurhoek

* het verschil in draaisnelheid tussen voor- en achterwielen
* de uitgeoefende druk op het gaspedaal

Met deze vierwielaandrijving van de nieuwste generatie kan de C-Crosser beschikken over permanente vierwielaandrijving, waarbij een optimale wegligging en maximale veiligheid onder alle omstandigheden gegarandeerd zijn.

Passieve veiligheid van het hoogste niveau

Constructies voor inzittenden- en voetgangersveiligheid

Om te kunnen voldoen aan de strengste eisen ten aanzien van passieve veiligheid is veel aandacht besteed aan de constructie van de carrosserie van de C-Crosser. Zo werd de carrosserie op bepaalde punten verstevigd met hoogwaardig staal om vervorming als gevolg van een aanrijding te minimaliseren. De langsdraagbalken werden ontworpen om zoveel mogelijk energie te absorberen, terwijl de vulling en verstevigingsbalken in de portieren ook een belangrijke bijdrage leveren aan de bescherming tegen de gevolgen van een zijdelingse aanrijding.

Deze extra maatregelen hebben ertoe geleid dat de carrosserie van de C-Crosser de vereiste stijfheid heeft om inzittenden ook bij een aanrijding met hoge snelheid optimaal te beschermen. Tegelijkertijd is de carrosserie flexibel genoeg om lichtere botsingen met gemak te kunnen absorberen.

Aan de voorzijde werd de carrosserie van de C-Crosser zodanig ontworpen dat de inzittenden van de C-Crosser optimaal worden beschermd, terwijl ook de kans op letsel voor inzittenden in andere voertuigen tot een minimum wordt beperkt.

Om de gevolgen van een aanrijding met een voetganger te beperken, is de C-Crosser voorzien van:


- vervormbare motorkap en spatborden, met voldoende ruimte tussen de panelen en onderliggende constructie om de botsing te absorberen;


- met kunststof gevulde bumpers die energie zodanig absorberen dat de kans op verwondingen aan benen wordt gereduceerd.

Standaard zes airbags

De C-Crosser beschikt standaard over twee frontairbags (bestuurder en passagier), twee zijairbags en twee gordijnairbags voor en achter. De twee frontairbags hebben een adaptieve werking, waarbij de druk en het volume in de airbag worden afgestemd op de ernst van een aanrijding. De passagiersairbag kan met de contactsleutel worden uitgeschakeld om plaatsing van een kinderzitje op de voorstoel mogelijk te maken. Een waarschuwingslampje op het instrumentarium herinnert de bestuurder eraan dat de airbag is uitgeschakeld.

Efficiënte veiligheidsgordels

Alle zitplaatsen in de C-Crosser (5+2) zijn voorzien van driepunts veiligheidsgordels. De bestuurder en voorpassagier beschikken daarnaast over gordelspanners en spankrachtbegrenzing, om de druk op het bovenlichaam in geval van een aanrijding te reduceren. Als de inzittenden voorin zijn vergeten de gordels te gebruiken, of wanneer tijdens het rijden een van de veiligheidsgordels op de tweede zitrij wordt losgemaakt, dan klinkt in het interieur een alarmsignaal en verschijnt op het instrumentarium een waarschuwingssignaal. Tot slot zijn voor de buitenste zitplaatsen op de tweede zitrij Isofix-bevestigingspunten voor een kinderzitje aanwezig.

CITROÃN C-CROSSER

MODEL

C*Crosser HDiF 160

TRANSMISSIE

6 versnellingen, handgeschakeld

MOTOR

Cilinderinhoud (cc)

2.179

Max. vermogen EEC: kW-tpm

115 â 4.000

Max. vermogen DIN: pk-tpm

156 â 4.000

Max. koppel EEC: Nm-tpm (zonder overboost)

380 â 2.000

AANDRIJVING

2 of 4 wielaandrijving met LOCK-modus

BANDEN

Maat

225 / 55 R 18

WIELOPHANGING

Voor

McPherson veerpoten

Achter

Multi-link

AFMETINGEN / HOEKEN / LAADVOLUMES

Lengte - breedte (mm)

4.645 â 1.805

Hoogte met en zonder dakdragers (mm)


1.715 â 1.670

Wielbasis (mm)


2.672

Laadvolume: vanaf tweede zitrij (liter)

441 - 510

Laadvolume: achter eerste zitrij


1.686

PRESTATIES

Topsnelheid (km/h)

200

0 to 100 km/h (sec.) (alleen bestuurder aan boord)

9,9

BRANDSTOFVERBRUIK / EMISSIES

Gecombineerd (l/100 km)

7,3

CO (g/km)

194