Citroën C-Crosser: innovatieve cross-over
(2/9/2007)
Met de C-Crosser heeft Citroën een belangrijke troef in handen. De
nieuwe SUV valt op met een aantrekkelijk en hoogwaardig uiterlijk, een
gebruiksvriendelijke en veelzijdige 5+2 stoelopstelling en
vierwielaandrijving voor een veilig en dynamisch rijgedrag. De HDiF
dieselmotor met roetfilter staat garant voor toonaangevende prestaties
en een minimale belasting van het milieu.
Tijdens de Salon van Genève maakt de Citroën C-Crosser zijn
werelddebuut, waarna de auto vanaf de zomer van 2007 zijn
marktintroductie beleeft. De C-Crosser is met een aantal specifieke
designaccenten herkenbaar als een echte Citroën, terwijl het
uiterlijk een unieke combinatie vormt van all-terrain spierkracht,
sportieve vitaliteit en raffinement van een luxe berline.
Voor het design van de C-Crosser heeft Citroën geen enkel compromis
gesloten, waardoor de nieuwkomer zich mede dankzij de
vierwielaandrijving in vrijwel elke omgeving en bij alle
weersomstandigheden uit de voeten kan. Met de 5+2 stoelopstelling, de
meervoudig verstelbare tweede zitrij en de vlakke laadvloer biedt het
modulaire interieur van de C-Crosser een veelvoud aan mogelijkheden.
Op de weg onderscheidt Citroënâs nieuwe SUV zich met een levendige
respons en dynamiek, waarbij een perfect evenwicht is gevonden tussen
comfort en wegligging. Ondertussen zorgt de met een roetfilter
uitgeruste HDi dieselmotor ervoor dat de C-Crosser de belasting van
het milieu tot een minimum beperkt.
De C-Crosser voelt zich zowel op de openbare weg als in zwaarder
terrein volkomen thuis. De nieuwe SUV is plezierig om alleen in te
rijden, maar biedt dankzij het royale en veelzijdige interieur ook
genoeg mogelijkheden voor het gezin, met bovendien voldoende ruimte
voor bagage of grote voorwerpen. Met de nieuwe C-Crosser richt
Citroën zich dan ook op mensen die zoeken naar een uitgesproken
veelzijdige auto die voldoet aan hun behoefte aan vrijheid en comfort.
KRACHTIGE, ROBUUSTE EN GERAFFINEERDE STYLING
De C-Crosser is direct herkenbaar als een echte Citroën, met een
uiterlijk waarin verschillende voertuigtypes een harmonieus geheel
vormen. Het design is uitgesproken krachtig en sportief, maar heeft
tegelijkertijd de geraffineerde uitstraling die past bij zijn
positionering als SUV.
Een origineel en expressief front
Aan de voorzijde geven de opvallend geplaatste double chevrons de
C-Crosser een geheel eigen identiteit binnen de modelreeks van
Citroën. Dit logo, een symbool van vrijheid, onderstreept de
veelzijdige terreineigenschappen van de C-Crosser. Door de eigentijdse
uitstraling komen de kracht van de SUV en het prestigieuze design
volledig tot hun recht.
De lijn van de motorkap benadrukt het robuuste karakter van het
voertuig en voert het oog naar de double chevrons die over de
volledige breedte van de grille lopen, om aansluiting te vinden bij de
scherp gesneden koplampen. Het krachtige, brede vooraanzicht wordt
verder versterkt door meerdere parallel aan elkaar lopende lijnen en
een grille die de gehele breedte van de imposante voorbumper beslaat.
De chromen sierstrip aan weerszijden van de kentekenplaat, de grille
met honingraatmotief in de luchtinlaat en de chromen mistlampen geven
de C-Crosser een elegant accent en benadrukken de positie in de top
van zijn segment.
Dynamisch profiel en uitgebalanceerde proporties
Met zijn aflopende daklijn, hoge taillelijn, ruime proporties (4,64 m
lang, 1,81 m breed en 1,71 m hoog inclusief dakrails) en fraai
gevormde spatborden straalt het profiel van de C-Crosser een robuuste
vitaliteit uit.
De sportieve uitstraling wordt versterkt door de vorm van de
koplampen, die de lijn van de motorkap en de welving van de wielkasten
volgen. Ook de bij de achterruit scherp oplopende taillelijn benadrukt
de dynamische vormen van de C-Crosser. Een krachtig accent wordt
bovendien gevormd door de welvende wielkasten die de speciaal
ontwikkelde Michelin-banden omvatten.
Het hoogwaardige karakter van de Exclusive-uitvoering van de C-Crosser
komt tot uitdrukking in getinte ramen en chromen sierstrips langs de
gehele taillelijn en de onderzijde van de carrosserie. Andere
herkenbare accenten van dit topmodel zijn de 18-inch lichtmetalen
velgen en aluminium dakdragers, die met een even solide als stijlvol
design een gevoel van stevigheid en duurzaamheid uitdragen.
Krachtige en stabiele uitstraling achterzijde
De achterzijde van de C-Crosser heeft een al even dynamische en
robuuste vormgeving als het front.
De rondlopende achterbumper sluit perfect aan bij de wielkasten,
waardoor de auto een krachtig uiterlijk krijgt. Een fraaie chromen
sierstrip zorgt voor een elegant accent. Deze sierstrip markeert
bovendien het punt waar het bovenste en onderste gedeelte van de
achterklep samenkomen, ter indicatie van het praktische gebruiksgemak
van de uit twee delen bestaande achterklep.
Ook de achterlichten combineren stijl en functionaliteit. Deze
hightech units zijn voorzien van LEDâs voor de achterlichten en
remlichten, waardoor optimale verlichting samengaat met een laag
energiegebruik.
Consistente styling voor interieur en exterieur
De dynamische styling van het exterieur van de C-Crosser wordt ook in
het interieur voortgezet. De overzichtelijke indeling van het
dashboard is gericht op een duidelijke weergave van de afzonderlijke
functies, waarbij optimale gebruiksvriendelijkheid het uitgangspunt
is. De vorm van de met aluminium omlijste wijzerplaten en het design
van het instrumentarium versterken de sportieve aantrekkingskracht van
Citroëns eerste SUV. De bestuurder kan onder meer beschikken over een
met leder bekleed stuurwiel en een comfortabele stoel die voorziet in
een uitstekende zijdelingse steun en optimaal rijplezier.
Ook de passagiersstoel biedt meer dan voldoende steun en heeft
eveneens een fraai uiterlijk. Citroën heeft dan ook veel aandacht
besteed aan de kwaliteit van de afwerking, om de C-Crosser een
verdiende positie in de top van zijn segment te kunnen geven. De
zachte textuur en subtiele kleurstelling van het dashboard, de
speciale stoelbekleding en de met luxematerialen afgewerkte
portierpanelen creëren een harmonieuze en kwalitatief hoogwaardige
uitstraling die tot in de kleinste details zichtbaar is.
FUNCTIONEEL EN COMFORTABEL INTERIEUR
Met zijn 5+2 stoelconfiguratie is de C-Crosser een echte gezinsauto
met veelzijdige, gebruiksvriendelijke mogelijkheden. De royale
afmetingen van het voertuig (wielbasis van 2,67 meter) bieden ruimte
aan een comfortabel interieur, talloze opbergmogelijkheden en een
enorme laadruimte die dankzij de deelbare achterklep eenvoudig
toegankelijk is. Daarnaast is de C-Crosser met een royale
standaarduitrusting en comfortverhogende voorzieningen onder alle
omstandigheden in staat het nuttige met het aangename te verenigen.
Gebruiksvriendelijk modulair design
De C-Crosser onderscheidt zich met een gebruiksvriendelijk modulair
design. Gebruikers kunnen de stoelopstelling snel en moeiteloos naar
eigen inzicht wijzigen.
Dankzij de praktische tweepersoons derde zitrij biedt het voertuig
plaats aan maximaal zeven inzittenden. De derde zitrij kan volledig
worden weggeklapt, zodat een indrukwekkende laadruimte met vlakke
laadvloer ontstaat.
De toegang tot de derde zitrij wordt vergemakkelijkt door de
verschuifbare en neerklapbare achterbank op de tweede zitrij, in
combinatie met twee aluminiumkleurige handgrepen aan weerszijden van
de laadruimte. Ook de achterste passagiers genieten maximale
veiligheid door de aanwezigheid van twee inklapbare hoofdsteunen en
volwaardige veiligheidsgordels in de raamstijlen.
De achterbank op de tweede zitrij is in een verhouding 60:40
neerklapbaar. Voor optimaal comfort is de rugleuning in drie standen
verstelbaar, terwijl de achterbank over een lengte van 80 mm voor- en
achterwaarts kan schuiven. De tweede zitrij kan handmatig worden
weggeklapt en tegen de voorstoelen aangeschoven met twee handgrepen
aan beide uiteinden van de achterbank, of elektrisch via twee knoppen
in de laadruimte boven de wielkasten. Door de achterbank weg te
klappen ontstaat een extra grote laadruimte met een volledig vlakke
laadvloer.
Opvallend grote, praktische laadruimte
De C-Crosser beschikt onder de hoedenplank over het grootste
laadvolume in zijn segment. In de meestgebruikte vijfzits configuratie
â met de derde zitrij weggeklapt â bedraagt het laadvolume tussen 441
en 510 liter (VDA), afhankelijk van de positie van de achterbank.
Wanneer ook de tweede zitrij wordt weggeklapt, neemt het laadvolume
toe tot een indrukwekkende 1.686 liter.
Een sterk punt van de C-Crosser is ook de in twee delen te openen
achterklep. Wanneer deze volledig is geopend, versterkt het onderste
deel de voordelen van de vlakke laadvloer, omdat de achterklep kan
worden gebruikt om zware of grote voorwerpen naar binnen te schuiven.
De achterklep kan zelfs als zitje worden gebruikt, tot een gewicht van
maximaal 200 kilo. Met de achterklep gesloten kan het volledige
laadvolume tot aan het plafond worden benut. Omdat het bovenste
gedeelte van de achterklep relatief vaak zal worden gebruikt, is dit
deel licht en compact gehouden.
Een andere praktische eigenschap van de laadruimte is de zachte
bagagecover, die twee standen heeft voor een passende combinatie met
de verschuifbare tweede zitrij. Daarnaast bieden twee aluminium
zijrails en vier bevestigingshaken mogelijkheden om accessoires als
een bagagenet aan te brengen. Aan de linkerzijde van de laadruimte
bevindt zich een 12-volt aansluiting, terwijl het gereedschap voor het
wisselen van een band is ondergebracht in een van de twee grote
opbergvakken in de laadruimte.
Het reservewiel zelf is aan de onderzijde van de auto gemonteerd om de
praktisch bruikbare ruimte in het interieur zo groot mogelijk te
houden. Bovendien hoeft hierdoor ook geen bagage te worden uitgeladen
wanneer een wiel moet worden verwisseld.
Functionele opbergmogelijkheden
Het interieur van de C-Crosser is voorzien van maar liefst 22
verschillende opbergvakken, alle ontworpen met het oog op praktisch
gebruiksgemak voor alle passagiers.
De twee inzittenden voorin kunnen beschikken over een afsluitbaar
opbergvak bovenop het dashboard, alsmede twee handschoenenkastjes: het
bovenste heeft een functie om te koelen of te verwarmen (afhankelijk
van de stand van de airconditioning) en een knop om deze functie uit
te schakelen, het onderste heeft een grotere inhoud en is ook
afsluitbaar.
De middenarmsteun is over een lengte van 65 mm eenvoudig
verschuifbaar. In het royaal bemeten onderste gedeelte bevindt zich
een 12-volt aansluiting, terwijl het bovenste gedeelte ruimte biedt
voor kleine voorwerpen.
Beide voorportieren zijn uitgerust met kaartenbakken en een
flessenhouder. Daarnaast is er ruimte voor het opbergen van dagelijkse
gebruiksvoorwerpen, zoals glazen, pennen, bekers en er is een
verwijderbare asbak.
De middelste zitplaats op de tweede zitrij bevat tevens een inklapbare
armsteun met twee bekerhouders. In de rugleuning van de voorstoelen
zijn opbergvakken aangebracht, terwijl de achterstoelen beschikken
over flessenhouders.
Ook voor de passagiers op de derde zitrij is een opbergvak aanwezig,
op de rechter wielkast. De bagageruimte is voorzien van twee
opbergvakken die zich achter de wielkasten bevinden. In het linker
opbergvak is bovendien de subwoofer aangebracht voor het optioneel
leverbare high-end audiosysteem, terwijl het rechter opbergvak plaats
biedt aan het gereedschap voor het reservewiel.
Uitrusting op topniveau
Om het comfort aan boord van de C-Crosser verder te verhogen is een
brede reeks hightech voorzieningen leverbaar.
* Hoogwaardig audiosysteem
De C-Crosser kan optioneel worden uitgerust met een audiosysteem van
specialist Rockford Fosgate, dat garant staat voor een fantastisch
geluid. Het systeem omvat acht luidsprekers op strategische plaatsen
in het interieur, een subwoofer (in een vak aan de linkerzijde van de
laadruimte) en een versterker van 650 watt onder de voorste
passagiersstoel. Doordat de verdeling van het geluid volledig is
afgestemd op de akoestiek van het interieur van de C-Crosser, zijn de
inzittenden onder alle omstandigheden verzekerd van een
voortreffelijke geluidskwaliteit.
* Navigatiesysteem met harde schijf
Voor de C-Crosser is een navigatiesysteem leverbaar dat bestaat uit
een 7-inch touchscreen en een snelwerkende en geruisloze harde schijf.
Deze 30 Gb grote harde schijf bevat een database met plattegronden van
geheel Europa en reserveert een derde deel van zijn capaciteit voor de
opslag van muziekbestanden. Daardoor kunnen de passagiers van de
C-Crosser ongeveer 2.500 MP3/WMA-bestanden opslaan.
* Camera voor achteruitrijden en eenvoudiger manoeuvreren
Om ook in kleine ruimtes moeiteloos te kunnen parkeren, beschikt de
C-Crosser over een achteruitrijcamera, die wordt aangesloten op het
optionele navigatiesysteem. De boven de kentekenplaat aangebrachte
camera wordt automatisch geactiveerd op het moment dat de bestuurder
de achteruit inschakelt. Twee groene geleidelijnen op het
kleurenscherm van het navigatiesysteem helpen de bestuurder om
gemakkelijk zijn beoogde parkeerplek te bereiken.
* Bluetooth, om veilig te kunnen telefoneren
De C-Crosser kan ook worden uitgerust met een handsfree Bluetooth
telefoonsysteem, een praktische en veilige optie om bellen met een
mobiele telefoon aan boord van de auto te vergemakkelijken. De
bestuurder kan hiermee zonder de telefoon ter hand te nemen, bellen en
gebeld worden. Met deze optie kan de bestuurder telefoneren door
middel van spraakherkenning (in Frans, Engels, Duits, Italiaans of
Spaans) of met de daarvoor bestemde knoppen op het stuurwiel.
RIJPLEZIER EN GEMOEDSRUST
Met zijn levendige en milieuvriendelijke dieselmotor en de even
vertrouwde als dynamische rijeigenschappen is de C-Crosser een plezier
om in te rijden. Zoals het een echte Citroën betaamt, biedt de
wielophanging van de C-Crosser een perfecte balans tussen comfort en
een optimale wegligging. Ook de aanwezigheid van vierwielaandrijving
en een brede reeks veiligheidsvoorzieningen van het hoogste niveau
werkt bevorderlijk voor de gemoedsrust van de bestuurder en de overige
passagiers.
Een high-performance diesel met respect voor het milieu
Bij zijn introductie is de C-Crosser leverbaar met een nieuwe 2.2 HDiF
dieselmotor met roetfilter die via een handgeschakelde
zesversnellingsbak een vermogen van 156 DIN pk (115 EEC kW)
overbrengt. Met een cilinderinhoud van 2,2 liter, een turbo met
variabele geometrie en een royaal koppel is deze nieuwe krachtbron
niet alleen soepel en flexibel, maar ook zuinig en milieuvriendelijk.
Het maximale vermogen van 156 pk is beschikbaar bij 4.000 tpm, terwijl
het koppel van 380 Nm al wordt geleverd bij 2.000 tpm. Desondanks
bedraagt het gecombineerde brandstofverbruik slechts 7,3 l/100 km, met
een CO -emissie van 194 g/km.
De nieuwe dieselmotor behoort tot een nieuwe generatie HDi motoren die
werden ontwikkeld in samenwerking met Ford Motor Company en is
gebaseerd op de 173 pk sterke HDiF motor die wordt geleverd voor de
Citroën C5 en C6. Ook deze motor is uitgerust met een turbo met
variabele geometrie, nieuw gevormde verbrandingskamers en ECCS
(Extreme Conventional Combustion System), dat zorgt voor een optimaal
brandstof/luchtmengsel. Daarnaast wordt een common rail systeem van de
derde generatie toegepast, dat de brandstof onder een druk van 1.800
bar inspuit en daarmee zorgt voor een fijnere verneveling. Door deze
combinatie worden zowel de emissie van schadelijke stoffen als het
brandstofverbruik gereduceerd, terwijl de prestaties juist op een
hoger niveau liggen. Daarbij worden door de aanwezigheid van twee
balansassen en verschillende geluidsisolerende maatregelen trillingen
en ongewenste rijgeluiden in het interieur tot een minimum
teruggebracht, een belangrijke voorwaarde voor rijplezier en een
plezierige ambiance voor de passagiers.
Uitgebalanceerde wielophanging
De rijeigenschappen van Citroëns eerste SUV sluiten aan bij de hoge
eisen die het merk aan al haar modellen stelt. Voor de C-Crosser is
dan ook alle mogelijke moeite gedaan om ervoor te zorgen dat het
onderstel de best mogelijke balans vindt tussen comfort en wegligging.
De C-Crosser is uitgerust met MacPherson veerpoten aan de voorzijde en
een multi-link achterwielophanging met een grote spoorstang en een 20
mm dikke stabilisatorstang aan de achterzijde voor een betere
stabiliteit en actieve veiligheid. De geometrie van de multi-link
achterwielophanging staat ook bij zware belading garant voor een
constante rijhoogte en daarmee voor optimaal rijcomfort. De C-Crosser
weet dan ook comfort van het hoogste niveau te combineren met
voortreffelijke rijeigenschappen en een voor dit segment ongekend
rijplezier.
Het uitstekende rijgedrag van de C-Crosser wordt, afhankelijk van de
uitrusting, nog eens versterkt door de 18-inch lichtmetalen velgen met
speciaal ontworpen 225/55 R18 Michelin-banden.
Ook de werking van de stabiele stuurinrichting is in de eerste plaats
gericht op rijcomfort, op wat voor ondergrond de C-Crosser ook rijdt.
Daartoe beschikt de C-Crosser over een hydraulisch variabele
stuurbekrachtiging die zijn werking aanpast aan het toerental van de
motor.
Om het rijgedrag verder fijn te slijpen weegt het aluminium dak van de
C-Crosser ongeveer 5 kilo minder dan een vergelijkbaar metalen dak.
Hierdoor wordt het zwaartepunt met ongeveer 4 millimeter verlaagd.
High-performance remsysteem
Het remsysteem van de C-Crosser werd ontwikkeld om te kunnen voldoen
aan de strenge normen die Citroën hanteert ten aanzien van
pedaalgevoel, aangrijpgedrag en efficiency.
De C-Crosser beschikt over geventileerde remschijven met dubbele
remklauw vóór en massieve schijven achter, een systeem dat wordt
gecombineerd met ABS en elektronische remkrachtverdeling (EBD).
Tot de standaarduitrusting hoort ook een elektronisch
stabiliteitsprogramma (ESP), dat met een knop links van het stuurwiel
kan worden uitgeschakeld. ESP omvat ook tractiecontrole om onnodig
doorslippen van de wielen te voorkomen.
Vierwielaandrijving voor optimale veiligheid
De vierwielaandrijving van de C-Crosser geeft de bestuurder keuze uit
drie verschillende instellingen, die afhankelijk van de omstandigheden
en rijstijl kunnen worden geselecteerd: voorwielaandrijving,
vierwielaandrijving en de LOCK-modus. Voor het instellen van de
aandrijving bevindt zich achter de versnellingspook een schakelaar.
* Voorwielaandrijving: geschikt voor geasfalteerde wegen met vooral
op droog wegdek optimale grip. In deze stand worden de voorwielen
aangedreven, waardoor het brandstofverbruik als gevolg van minder
bewegende delen wordt verlaagd.
* Vierwielaandrijving: deze instelling wordt doorgaans aanbevolen
omdat de aandrijfkracht automatisch over de voor- en achteras
wordt verdeeld. Daarbij gaat er iets meer vermogen naar de
voorwielen dan naar de achterwielen.
* Het koppel wordt door een regeleenheid elektronisch naar de
achterwielen gestuurd, afhankelijk van de grip die de wielen
hebben. Zo behoudt de C-Crosser onder alle omstandigheden een
optimale wegligging.
* LOCK-modus: aanbevolen in situaties waar de wielen minder grip
hebben (sneeuw, zand, modder). In deze stand stuurt de
regeleenheid ongeveer anderhalf maal zoveel koppel naar de
achterwielen als naar de voorwielen, waarbij de grip door een
betere balans wordt vergroot.
Deze aandrijving die de bestuurder zelf kan instellen, wordt
aangestuurd door een regeleenheid die automatisch de verdeling van het
koppel tussen voor- en achterwielen bepaalt. De informatie waarmee de
regeleenheid rekening houdt omvat:
* rijsnelheid
* stuurhoek
* het verschil in draaisnelheid tussen voor- en achterwielen
* de uitgeoefende druk op het gaspedaal
Met deze vierwielaandrijving van de nieuwste generatie kan de
C-Crosser beschikken over permanente vierwielaandrijving, waarbij een
optimale wegligging en maximale veiligheid onder alle omstandigheden
gegarandeerd zijn.
Passieve veiligheid van het hoogste niveau
Constructies voor inzittenden- en voetgangersveiligheid
Om te kunnen voldoen aan de strengste eisen ten aanzien van passieve
veiligheid is veel aandacht besteed aan de constructie van de
carrosserie van de C-Crosser. Zo werd de carrosserie op bepaalde
punten verstevigd met hoogwaardig staal om vervorming als gevolg van
een aanrijding te minimaliseren. De langsdraagbalken werden ontworpen
om zoveel mogelijk energie te absorberen, terwijl de vulling en
verstevigingsbalken in de portieren ook een belangrijke bijdrage
leveren aan de bescherming tegen de gevolgen van een zijdelingse
aanrijding.
Deze extra maatregelen hebben ertoe geleid dat de carrosserie van de
C-Crosser de vereiste stijfheid heeft om inzittenden ook bij een
aanrijding met hoge snelheid optimaal te beschermen. Tegelijkertijd is
de carrosserie flexibel genoeg om lichtere botsingen met gemak te
kunnen absorberen.
Aan de voorzijde werd de carrosserie van de C-Crosser zodanig
ontworpen dat de inzittenden van de C-Crosser optimaal worden
beschermd, terwijl ook de kans op letsel voor inzittenden in andere
voertuigen tot een minimum wordt beperkt.
Om de gevolgen van een aanrijding met een voetganger te beperken, is
de C-Crosser voorzien van:
- vervormbare motorkap en spatborden, met voldoende ruimte tussen de
panelen en onderliggende constructie om de botsing te absorberen;
- met kunststof gevulde bumpers die energie zodanig absorberen dat de
kans op verwondingen aan benen wordt gereduceerd.
Standaard zes airbags
De C-Crosser beschikt standaard over twee frontairbags (bestuurder en
passagier), twee zijairbags en twee gordijnairbags voor en achter. De
twee frontairbags hebben een adaptieve werking, waarbij de druk en het
volume in de airbag worden afgestemd op de ernst van een aanrijding.
De passagiersairbag kan met de contactsleutel worden uitgeschakeld om
plaatsing van een kinderzitje op de voorstoel mogelijk te maken. Een
waarschuwingslampje op het instrumentarium herinnert de bestuurder
eraan dat de airbag is uitgeschakeld.
Efficiënte veiligheidsgordels
Alle zitplaatsen in de C-Crosser (5+2) zijn voorzien van driepunts
veiligheidsgordels. De bestuurder en voorpassagier beschikken
daarnaast over gordelspanners en spankrachtbegrenzing, om de druk op
het bovenlichaam in geval van een aanrijding te reduceren. Als de
inzittenden voorin zijn vergeten de gordels te gebruiken, of wanneer
tijdens het rijden een van de veiligheidsgordels op de tweede zitrij
wordt losgemaakt, dan klinkt in het interieur een alarmsignaal en
verschijnt op het instrumentarium een waarschuwingssignaal. Tot slot
zijn voor de buitenste zitplaatsen op de tweede zitrij
Isofix-bevestigingspunten voor een kinderzitje aanwezig.
CITROÃN C-CROSSER
MODEL
C*Crosser HDiF 160
TRANSMISSIE
6 versnellingen, handgeschakeld
MOTOR
Cilinderinhoud (cc)
2.179
Max. vermogen EEC: kW-tpm
115 â 4.000
Max. vermogen DIN: pk-tpm
156 â 4.000
Max. koppel EEC: Nm-tpm (zonder overboost)
380 â 2.000
AANDRIJVING
2 of 4 wielaandrijving met LOCK-modus
BANDEN
Maat
225 / 55 R 18
WIELOPHANGING
Voor
McPherson veerpoten
Achter
Multi-link
AFMETINGEN / HOEKEN / LAADVOLUMES
Lengte - breedte (mm)
4.645 â 1.805
Hoogte met en zonder dakdragers (mm)
1.715 â 1.670
Wielbasis (mm)
2.672
Laadvolume: vanaf tweede zitrij (liter)
441 - 510
Laadvolume: achter eerste zitrij
1.686
PRESTATIES
Topsnelheid (km/h)
200
0 to 100 km/h (sec.) (alleen bestuurder aan boord)
9,9
BRANDSTOFVERBRUIK / EMISSIES
Gecombineerd (l/100 km)
7,3
CO (g/km)
194
AutoRai