Ingezonden persbericht


Persbericht

DE ARBEIDSMARKT TREKT WEER AAN: STIEKEM SOLLICITEREN IN DE TIJD VAN DE BAAS

Amsterdam, 1 februari 2007 --- De werkgelegenheid groeit nu al zes kwartalen achter elkaar, aldus een persbericht van het CBS. Veruit de meeste banen kwamen erbij in de zakelijke dienstverlening. Een belangrijk deel daarvan zijn uitzendbanen, zegt het CBS. De extra banen worden in de eerste instantie veelal door uitzendkrachten en interrimmers ingevuld, omdat werkgevers nog voorzichtig zijn in het aangaan van langdurige contracten. Het gaat dus goed met de uitzend- en werving- en selectiebranche die traditioneel een piek hebben in de eerste maanden van een opleving van de arbeidsmarkt.

Na een aantal jaren rustig op één plek te hebben gezeten, beginnen zich weer mogelijkheden voor te doen voor job hoppers en werknemers die al weer een tijd toe waren aan een nieuwe uitdaging. Maar sollicitanten willen hun werkgever liever niet meteen op de hoogte stellen van hun oriëntatie op de arbeidsmarkt, want voor hetzelfde geld duurt het een aantal maanden voordat ze de baan van hun dromen hebben gevonden. Stiekem solliciteren is dan de enige mogelijkheid. Maar wel tijdens kantooruren natuurlijk.

Sinds vorig jaar februari heeft het Amsterdamse werving- en selectiebureau NEWPEOPLE een chatknop op haar website gezet, waarmee potentiële kandidaten zich laagdrempelig en snel kunnen laten informeren over de openstaande vacatures, zonder dat collega's of baas iets doorhebben. Via de website van NEWPEOPLE kunnen de kandidaten met één druk op de knop rechtstreeks met een medewerker van het bureau chatten. De vacaturesite kan zelfs meteen worden gesloten nadat een chatvenster is geopend.

NEWPEOPLE merkt dat er tijdens kantooruren steeds vaker over vacatures wordt gechat en wijst dit toe aan de discretie van het chatten. Hoewel het bureau vorig jaar mei verwachtte een gesprek of vijf per week te voeren via de chat, blijkt de afgelopen maanden dat de medewerkers, die in tourbeurt de chat bemannen, de vraag bijna niet meer aankunnen. NEWPEOPLE verwacht dan ook dat de chat in 2007 een belangrijke trend gaat worden in werving & selectie

Over LiveCom

LiveCom is marktleider op het gebied van live (klant)communicatie in Nederland. De online conversie-oplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN Amro, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Pharos Reizen, RVS en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement uit hun marketing en e-commerce investeringen drastisch te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke, volledig web based gebruikers interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die iedereen zonder plugins kan gebruiken. Het brede aanbod van optionele modules zoals video- en spraakcommunicatie, het delen van webformulieren en webpagina's, het meten van bezoekerconversies en integraties met bestaande e-commerce en CRM toepassingen maakt de propositie van LiveCom uniek. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Voor meer informatie voor de pers

Margriet Luttikhuizen

Lubbers & De Jong

T: 020 421 0565

F: 020 638 8417

E: Margriet@l-dj.nl

Dit persbericht is ook te vinden op: http://www.livecom.net/nieuws/persberichten/stiekem_solliciteren_in_de_tijd_van_de_baas.html