Gemeente Hulst
Persbericht - 17.01.2007
Vereenvoudiging subsidieaanvragen
In 2005, 2 jaar na de gemeentelijke herindeling, werd het hele
subsidiebeleid van de gemeente Hulst, met de daaraan gekoppelde
aanvraagprocedures, herzien. Nu 2 jaar na de invoering hiervan wil de
gemeente Hulst het systeem gaan verfijnen en voor de aanvragers
eenvoudiger maken. Het college van burgemeester en wethouder heeft
hieromtrent een voorstel gemaakt. Dit wordt in de raadscommissie
Samenleving van 31 januari 2007 besproken.
Concreet omvat het voorstel de vereenvoudiging van de
aanvraagformulieren. Momenteel worden uniforme formulieren gehanteerd.
De bedoeling is om deze meer toe te spitsen op het betreffende
beleidsveld. Door middel van beknopte aanvraagformulieren, afgestemd
op het betreffende beleidsveld, zullen de administratieve lasten voor
zowel de aanvrager als de gemeente afnemen.
Daarnaast omvat het voorstel een versoepeling van de eisen voor de
waarderingsubsidies. Tenslotte wordt ook voorgesteld de uiterste
aanvraagdatum voor een subsidie te herzien. Deze datum is momenteel 1
mei. Het voorstel is deze voor structurele subsidies te verschuiven
naar 1 september, zodat subsidieaanvragers meer tijd krijgen.
Incidentele subsidies zouden dan uiterlijk 8 weken voor aanvang van
het evenement dienen te worden aangevraagd. Inhoudelijk worden er geen
beleidswijzigingen voorgesteld.
Wanneer de gemeenteraad kan instemmen met het voorstel, dan gaan de
nieuwe regels in voor de subsidies voor 2008.
---
Gemeente Hulst Team Communicatie
Sander de Schepper
Tel : 0114-389137
Fax : 0114-314627
Email: ssc@gemeentehulst.nl