Unilever NV



Meeste Effies voor Unilever Nederland

Unilever Nederland heeft de meeste Effies gewonnen in de 23-jarige historie van deze prestigieuze reclameprijs. Van 1983 tot 2006 wist Unilever vijftien Effies binnen te halen voor effectieve communicatiecampagnes rond haar merken. Uitblinker in reclamecampagnes

Unilever won vier gouden, vier zilveren, zeven bronzen en één Jubileum Effie. Voor goud zorgden onder meer de campagnes met 'Petje Pitamientje' van Calvé en met 'Cora' van Mora. Zilver werd onder andere behaald met de Andrélon Zomerblond-campagne. De Rexona Idols-campagne van 2002/2003 was goed voor een bronzen Effie.

De Effie, een van oorsprong Amerikaanse reclameprijs, wordt in 33 landen uitgereikt. Nadruk bij de selectie ligt op de effectiviteit van een reclamecampagne, die duidelijk meetbaar moet zijn. Ook originaliteit en creativiteit worden in de beoordeling meegenomen. De Effie wordt algemeen beschouwd als de meest grondig gejureerde en begerenswaardige prijs binnen het communicatievak.

De Effies 2007 worden uitgereikt op 4 juli 2007 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam.