Dienstverlening DWI verbeterd
24 januari 2007
In de maanden oktober tot en met december 2006 voerde O+S onderzoek
uit naar de kwaliteit van de dienstverlening door de Dienst Werk en
Inkomen (DWI). In totaal hebben 781 uitkeringsgerechtigden en 213
werkgevers hun mening hierover gegeven.
DWI (7 Kb) Op alle onderdelen is de dienstverlening er volgens de
klanten van DWI op vooruit gegaan. De wijze waarop klanten te woord
worden gestaan aan de telefoon is in waardering gestegen van een 5,8
naar een 6,4. De tevredenheid over de dienstverlening aan de balie
steeg van een 6,5 naar een 7,0. De waardering voor het persoonlijk
gesprek met de klantmanager (elke klant van DWI krijgt een
klantmanager toegewezen) steeg het meeste, van een 6,3 naar een 7,1.
Medewerkers van DWI scoren hoog op onderdelen `vriendelijkheid',
`bereikbaarheid' en `luisteren'. De oplossingsgerichtheid en kennis
van zaken zijn voor verbetering vatbaar.
Beoordeling medewerkers call-centre DWI
Beoordeling medewerkers call-centre DWI (4 Kb)
Gemeente Amsterdam