Gemeente Amsterdam



Dienstverlening DWI verbeterd

24 januari 2007

In de maanden oktober tot en met december 2006 voerde O+S onderzoek uit naar de kwaliteit van de dienstverlening door de Dienst Werk en Inkomen (DWI). In totaal hebben 781 uitkeringsgerechtigden en 213 werkgevers hun mening hierover gegeven.

DWI (7 Kb) Op alle onderdelen is de dienstverlening er volgens de klanten van DWI op vooruit gegaan. De wijze waarop klanten te woord worden gestaan aan de telefoon is in waardering gestegen van een 5,8 naar een 6,4. De tevredenheid over de dienstverlening aan de balie steeg van een 6,5 naar een 7,0. De waardering voor het persoonlijk gesprek met de klantmanager (elke klant van DWI krijgt een klantmanager toegewezen) steeg het meeste, van een 6,3 naar een 7,1. Medewerkers van DWI scoren hoog op onderdelen `vriendelijkheid', `bereikbaarheid' en `luisteren'. De oplossingsgerichtheid en kennis van zaken zijn voor verbetering vatbaar.

Beoordeling medewerkers call-centre DWI

Beoordeling medewerkers call-centre DWI (4 Kb)