Boek over 'Sportbusiness en ethiek'


Een unieke uitgave

BERLICUM, 20070123 -- Recent verscheen de unieke uitgave `Sportbusiness en ethiek'. Het is het éérste boek in Nederland en België met een totaaloverzicht van het ethisch handelen in de sportbusiness. Het boek geeft een systematische inleiding in de ethiek van sportorganisaties en de disciplines die daarin een belangrijke rol spelen zoals sportmarketing, sportmarketingcommunicatie, sportsponsoring en sportmedia.

Auteur van deze uitgave is Jan de Leeuw, hogeschooldocent voor ethiek aan de opleiding SPECO (sporteconomie) van Fontys Economische Hogeschool Tilburg. Aan de uitgave werd verder meegewerkt door een veelheid aan experts uit de wereld van de sportbusiness, onder andere Mohammed Allach (MaroquiStars en VVV Venlo), Marcel Beerthuizen (TBWA\Brand Experience Company), Maarten van Bottenburg (W.J.H. Mulierinstituut), Ronald Jeurissen (Nijenrode Business Universiteit). Marcel Sturkenboom (NOC*NSF), Paula Etman (Right To Play), Bert Nederlof (Voetbal International), Carole Thate (Johan Cruyff Foundation) en Raf Willems (Voetbal heeft meer dan twee doelen).

In Sportbusiness en ethiek worden tientallen spraakmakende cases behandeld zoals FC Barcelona en Unicef, de OMO Buitenspeelbond, de Heineken Luidsprekerhoed, SuperKicks, Nike en Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, het RABO Wielerplan, Feyenoord en een grote geldschieter, de Nijmeegse Wandelvierdaagse van 2006, Joey Cheek en Right To Play, Richard Krajicek en het ABN AMRO World Tennis Toernooi, etc.

Inhoudsopgave van het boek
Hoofdstuk 1 Wat is ethiek?
Hoofdstuk 2 Wat is sportbusinessethiek?
Hoofdstuk 3 Wat mogen we van een sportorganisatie verlangen op ethisch gebied?
Hoofdstuk 4 Strategische sportmarketing en ethiek
Hoofdstuk 5 Tactische sportmarketing en ethiek
Hoofdstuk 6 Sportmarketingcommunicatie en ethiek
Hoofdstuk 7 Sportsponsoring en ethiek
Hoofdstuk 8 Media, sport en ethiek
Hoofdstuk 9 Tool: stappenplan ethiek en sportbusiness
Hoofdstuk 10 Tool: debatteren over sportbusinessethiek

Gegevens:
Sportbusiness en ethiek
Jan de Leeuw
ISBN: 978 90 5573 752 9
Omvang: 248 pag.
Uitvoering: geheel full colour
Afwerking: gebonden
Prijs: euro 29,50

Uitgeverij DAMON bv
Postbus 2014, 6020 AA Budel
Tel. 0495 - 499319
Fax 0495 - 499889
www.damon.nl, info@damon.nl