Ingezonden persbericht
Persbericht
Amsterdam, 24 januari 2007
Dagblad De Pers participeert in Dagbladgoud
De nieuwe gratis krant De Pers, die vanaf 23 januari vijf keer per week verschijnt, participeert in Dagbladgoud, een initiatief van de gezamenlijke dagbladen via Cebuco. Hierbij kiezen het publiek en een vakjury hun favoriete dagbladadvertentie van 2006. In totaal werden hiervoor dit jaar 121 advertenties ingezonden door adverteerders en reclamemakers.
Daarmee doen vrijwel alle dagbladen die in Nederland verschijnen mee aan dit initiatief dat dit jaar voor de tweede keer plaatsvindt. Naast de betaalde dagbladen roepen dit jaar ook de vier gratis titels, Metro, Sp!ts, Almere Vandaag en nieuwkomer De Pers hun lezers op om te stemmen op hun favoriete advertentie. In totaal worden dus ruim 9,5 miljoen lezers gevraagd hun stem uit te brengen in de verkiezingsweek van 5 tot en met 12 februari.
Jacqueline van den Heuvel (Cebuco): 'Wij zijn blij dat vrijwel alle dagbladen die in Nederland verschijnen aan dit initiatief meedoen. Verleden jaar deden alleen de betaalde dagbladen mee, nu vertegenwoordigt de prijs de hele dagbladbranche en dat geeft een beter beeld, en natuurlijk ook een enorm bereik van ruim 9,5 miljoen mensen per dag! Zo kunnen we de beste advertenties die in de Nederlandse dagbladen hebben gestaan nog eens voor het voetlicht brengen, en we kunnen laten zien wat de impact van zo'n advertentie is. Daarmee zetten we de adverteerder en de maker van de advertentie nog eens in het zonnetje, een goede printadvertentie maken blijft immers vakwerk.'
Cornelis van den Berg (Uitgever De Pers):'Dagblad De Pers kan natuurlijk niet ontbreken op om het even welk gala dan ook, maar zeker niet op het gala waar de meest originele dagbladadverteerders van Nederland worden gekozen. Wij wensen alle genomineerden succes bij de verkiezing'.
Op 22 februari worden de winnaars van Dagbladgoud en Vakgoud (de vakjuryprijs) bekendgemaakt.
Meer informatie over Dagbladgoud vindt u op www.cebuco.nl
---
Cebuco is de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen en zet zich in om de positie van het mediumtype dagbladen op de advertentiemarkt te versterken.
Ingezonden persbericht