Mercedes-Benz steunt Nederlandse mode
(1/23/2007)
Mercedes-Benz is een langdurig samenwerkingsverband aangegaan met de
Dutch Fashion Foundation (DFF). Beide organisaties staan voor allure,
kwaliteit en pionieren. Mercedes-Benz staat de DFF bij in haar streven
om Nederlandse mode internationaal op de kaart te zetten. De modeshow
âPreludeâ is de eerste stap in een langdurige ondersteuning van de
Nederlandse haute couture.
De Dutch Fashion Foundation spant zich in samenwerking met
Mercedes-Benz in om de condities waaronder Nederlandse modemerken
werken continu te verbeteren. Met als doel het bereiken van
internationale bekendheid en waardering voor Nederlandse mode. De
groep nieuwe, veelbelovende merken moet op deze manier bovendien een
betere internationale marktpositie krijgen.
De DFF heeft sinds 2001 de grootste Nederlandse modetalenten begeleid
en wil daar nu internationaal op verder bouwen. Mercedes-Benz
ondersteunt dit initiatief door het organiseren van een reeks
aansprekende en inspirerende mode-evenementen. Na de
âPreludeâ-modeshow maken Mercedes-Benz en de DFF bekend welke
activiteiten zij in de nabije toekomst gaan organiseren. De nadruk zal
daarbij liggen op het overbruggen van de kloof tussen nieuw talent en
de mode-industrie.
Mercedes-Benz is de samenwerking aangegaan met de DFF omdat mode
wereldwijd mensen van alle leeftijden aanspreekt. De modewereld
verschilt van andere lifestyle sectoren doordat het een direct verband
heeft met stijl, elegantie, mystiek en glamour. Maar bovenal staat
mode voor constante innovatie en designers die met passie en volle
inzet bezig zijn met de creatie van nieuwe ontwerpen. Een beleving
waar Mercedes-Benz zich volledig mee vereenzelvigt.
âDe Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz kondigen met deze
Prelude een lange termijn samenwerking aan waar de allure, kwaliteit
en vernieuwende waarden van beide organisaties elkaar treffen.
Mercedes-Benz spreekt hiermee sterke waardering uit voor de groep
opkomend talent en geeft met trots vorm aan een reeks inspirerende en
stimulerende mode activiteitenâ, aldus Angelique Westerhof, directeur
van de Dutch Fashion Foundation.
âMercedes-Benz ondersteunt de Prelude als een eerste stap in een lange
termijn samenwerking voor het aanjagen van de Nederlandse modewereld.
Hierbij leggen wij het accent op de voortdurende overeenkomsten die
wij zien tussen de waarden van vernieuwende mode en ons eigen merkâ,
zegt Peter Zijlstra, verantwoordelijk voor marktcommunicatie bij
Mercedes-Benz personenwagens.
Met het ondersteunen van de activiteiten van de Dutch Fashion
Foundation volgt de Nederlandse Mercedes-Benz importeur de richting
die het concern heeft gekozen bij het sponsoren van onder andere
internationale mode-evenementen zoals de vermaarde New York Fashion
Week. In het recente verleden werkte de Nederlandse organisatie ook
samen met onder meer Sheila de Vries en Jaap Rijnbende.
AutoRai