Ingezonden persbericht


14d8aef.jpg

Google lanceert lokale bedrijfsadvertenties

Amsterdam 23 januari 2007 - Google introduceert vandaag een nieuwe advertentietoepassing op Google Maps. Het is vanaf nu voor ieder bedrijf mogelijk om te adverteren op Google Maps. Via lokale bedrijfsadvertenties kunnen bedrijven hun vestiging met hun eigen logo, of een icoon, op de kaart aangeven. Zo zijn het bedrijf en de locatie snel en gemakkelijk door de gebruiker van Google Maps te herkennen. Met een klik op het icoon wordt er bovendien nuttige informatie, zoals contactgegevens en commerciële informatie over de onderneming weergegeven.

Lokale bedrijfsadvertenties is voor ieder bedrijf met een vestiging relevant. Voor bedrijven die regionaal opereren heeft online adverteren nu nog meer toegevoegde waarde. Voor hen is deze toepassing dan ook zeer interessant. Arjan Stroeve, directeur VergelijkShop.nl onderschrijft dit: Bij gesprekken over financiële producten, zoals hypotheken, is persoonlijk contact heel belangrijk. Mensen vinden nu via Google Maps direct een adviseur bij hen in de buurt. Het is voor ons heel interessant dat op deze manier elke vestiging, in elke plaats waar wij actief zijn, in de schijnwerpers kan worden gezet."

Lokale bedrijfsadvertenties stelt adverteerders in staat om snel en eenvoudig voor meerdere vestigingen in verschillende regio s te adverteren. Met behulp van slechts één trefwoord kan ieder bedrijf, ongeacht de grootte, zich op meerdere locaties richten. Zo is het mogelijk snel en gemakkelijk op effectieve wijze klanten te benaderen.

Google s lokale bedrijfsadvertenties zijn in lijn met de missie van Google om informatie toegankelijker en beter bruikbaar te maken. Lokale bedrijfsadvertenties heeft voor de gebruikers van Google Maps toegevoegde waarde omdat het bruikbare en relevante informatie toevoegt aan de resultaten die Google Maps biedt. Voor adverteerders biedt het de mogelijkheid om op het juiste moment potentiële klanten in de regio te bereiken , aldus Marc Duijndam, country manager Google Benelux.

Lokale bedrijfsadvertenties is vanaf vandaag inzetbaar voor geïnteresseerde ondernemers. "Bij het zoeken naar een hotel is de locatie natuurlijk erg belangrijk. Wanneer mensen zoeken naar hotels op Google Maps vallen wij nu extra op, dankzij advertenties met ons eigen logo op de kaart zelf. We zijn verheugd dat adverteren op Google Maps nu mogelijk is en dat easyToBook.com dit als een van de eersten in Nederland kan inzetten", aldus Omri Amir COO, easyToBook.com - Online hotel reservations.

Het is al langer mogelijk voor bedrijven om niet-commerciële bedrijfsinformatie aan Google Maps toe te voegen of bestaande informatie te bewerken. Het Bedrijfscentrum biedt ondernemers kosteloos de mogelijkheid om de juiste en volledige informatie aan de gebruikers van Google Maps te tonen.

Meer informatie over Google Maps vindt u op http://maps.google.nl en meer informatie over Google s lokale bedrijfsadvertenties is te vinden op http://adwords.google.nl