Prelude: exclusief mode-evenement voor Nederlands toptalent

So dutch fashion

De Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz presenteren op 23 januari, aan de vooravond van de Amsterdam International Fashion Week, een exclusief avondvullend modeprogramma met de presentaties van de nieuwe herfst/winter 2007/2008 collecties van Angelos Bratis, Joline Jolink en Mada van Gaans.

De Dutch Fashion Foundation (DFF) en Mercedes-Benz presenteren met trots de tweede editie van 'Prelude', deze keer in de vorm van een dynamisch, avondvullend programma. DFF onderstreept samen met haar partner Mercedes-Benz haar kwaliteitsstempel in mode. Dit middels de individuele presentaties van de nieuwe herfst/winter 2007/2008 collecties van mode talenten Angelos Bratis, Mada van Gaans en Joline Jolink. Tijdens de intermezzo's krijgen de gasten, naast pers, beslissingnemers binnen de media, overheid en private sector de gelegenheid om nader kennis te maken met de ontwerpers en hun collecties en met de overige partners die dit evenement mede mogelijk hebben gemaakt. Alle partners die deelnemen aan de Prelude delen in het geloof en de visie en waarden van deze ontwerpers en in de potentie die mode heeft voor zowel zakelijke doelstellingen als culturele representatie.

Dit evenement wordt gehouden bij Felix Meritis en wordt door hen samen met SICA ondersteund in het kader van het Dare2connect programma. Dit met oog op het stimuleren van nadere kennisuitwisseling tussen de deelnemende en toeschouwende mode professionals en belangrijke aanwezige culturele en commerciële belanghebbenden. Met Dior voor Make-up en Alterna voor haarstyling, die dit evenement ondersteunen met geweldig getalenteerde styling teams,wordt het totaalbeeld van deze collectie helemaal af. Vitra draagt bij met de creatie van een inspirerende omgeving door de plaatsing van een selectie aan design interieur door het gebouw heen, speciaal voor deze gelegenheid.

DFF organiseert en jaagt vanuit Amsterdam de Nederlandse mode discipline aan op nationaal en internationaal vlak. DFF richt zich hierbij met name op de ontwikkeling van innovatieve hoogkwalitatieve concepten en diensten die de economische en culturele waarde van de mode versterken. De Prelude is een exclusief platform aan de vooravond van de Amsterdam International Fashion Week en is één van de sterkste off-programme presentaties van opkomend talent uit het DFF netwerk. Dankzij de ondersteuning van de Prelude en de aandacht gericht op de Amsterdam Fashion Week, hebben de deelnemende ontwerpers de kans om hun werk aan belangrijke inkopers en media te presenteren. Dit ter ondersteuning van hun ambities hun abel op de internationale markt te positioneren.
De Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz kondigen met deze Prelude een lange termijn samenwerking aan waar de allure, kwaliteit en vernieuwende warden van beide organisaties elkaar treffen. Mercedes-Benz spreekt hiermee sterke waardering uit voor de sterke groep aan opkomend talent en geeft met trots vorm aan een reeks inspirerende en stimulerende mode activiteiten. Na bijna een decennium van intensieve begeleiding en promoties van de top van Nederlands mode talent is de tijd nu rijp om het naar een internationale kwaliteitsstandaard te tillen. Mercedes-Benz ondersteunt de Dutch Fashion Foundation in haar missie om op internationaal vlak bewustzijn te creëren een waardering te scheppen voor de Nederlandse mode(industrie). DFF doet dit door voortdurend met haar activiteiten betere randvoorwaarden te scheppen voor de internationale markt positionering van labels uit het netwerk van opkomende ontwerpers waar zij zo sterk in geloven.

Mercedes-Benz ondersteunt de Prelude als een eerste stap in een lange termijn samenwerking voor het aanjagen van de Nederlandse modewereld. Hierbij legt zij het accent op the voortdurende overeenkomsten die zij ziet tussen de waarden van vernieuwende mode en haar eigen merk. In navolging op deze Prelude zullen DFF en Mercedes-Benz hun plannen voor de nabije toekomst aankondigen. Deze zullen gericht zijn op de overbrugging van de kloof tussen aanstormend, creatief talent en de industrie.

Voor persinlichtingen:
So Dutch Fashion / T: +31 (0)20 6170957 - +31 (0)204081868 / info@sodutchfashion.nl www.dutchfashionfoundation.com