Prelude: exclusief mode-evenement voor Nederlands toptalent
So dutch fashion
De Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz presenteren op 23 januari, aan de vooravond
van de Amsterdam International Fashion Week, een exclusief avondvullend modeprogramma met
de presentaties van de nieuwe herfst/winter 2007/2008 collecties van Angelos Bratis,
Joline Jolink en Mada van Gaans.
De Dutch Fashion Foundation (DFF) en Mercedes-Benz presenteren met trots de tweede editie
van 'Prelude', deze keer in de vorm van een dynamisch, avondvullend programma. DFF
onderstreept samen met haar partner Mercedes-Benz haar kwaliteitsstempel in mode. Dit
middels de individuele presentaties van de nieuwe herfst/winter 2007/2008 collecties van
mode talenten Angelos Bratis, Mada van Gaans en Joline Jolink. Tijdens de intermezzo's
krijgen de gasten, naast pers, beslissingnemers binnen de media, overheid en private
sector de gelegenheid om nader kennis te maken met de ontwerpers en hun collecties en met
de overige partners die dit evenement mede mogelijk hebben gemaakt. Alle partners die
deelnemen aan de Prelude delen in het geloof en de visie en waarden van deze ontwerpers
en in de potentie die mode heeft voor zowel zakelijke doelstellingen als culturele
representatie.
Dit evenement wordt gehouden bij Felix Meritis en wordt door hen samen met SICA
ondersteund in het kader van het Dare2connect programma. Dit met oog op het stimuleren
van nadere kennisuitwisseling tussen de deelnemende en toeschouwende mode professionals
en belangrijke aanwezige culturele en commerciële belanghebbenden. Met Dior voor
Make-up en Alterna voor haarstyling, die dit evenement ondersteunen met geweldig
getalenteerde styling teams,wordt het totaalbeeld van deze collectie helemaal af. Vitra
draagt bij met de creatie van een inspirerende omgeving door de plaatsing van een
selectie aan design interieur door het gebouw heen, speciaal voor deze gelegenheid.
DFF organiseert en jaagt vanuit Amsterdam de Nederlandse mode discipline aan op nationaal
en internationaal vlak. DFF richt zich hierbij met name op de ontwikkeling van
innovatieve hoogkwalitatieve concepten en diensten die de economische en culturele waarde
van de mode versterken. De Prelude is een exclusief platform aan de vooravond van de
Amsterdam International Fashion Week en is één van de sterkste
off-programme presentaties van opkomend talent uit het DFF netwerk. Dankzij de
ondersteuning van de Prelude en de aandacht gericht op de Amsterdam Fashion Week, hebben
de deelnemende ontwerpers de kans om hun werk aan belangrijke inkopers en media te
presenteren. Dit ter ondersteuning van hun ambities hun abel op de internationale markt
te positioneren.
De Dutch Fashion Foundation en Mercedes-Benz kondigen met deze Prelude een lange termijn
samenwerking aan waar de allure, kwaliteit en vernieuwende warden van beide organisaties
elkaar treffen. Mercedes-Benz spreekt hiermee sterke waardering uit voor de sterke groep
aan opkomend talent en geeft met trots vorm aan een reeks inspirerende en stimulerende
mode activiteiten. Na bijna een decennium van intensieve begeleiding en promoties van de
top van Nederlands mode talent is de tijd nu rijp om het naar een internationale
kwaliteitsstandaard te tillen. Mercedes-Benz ondersteunt de Dutch Fashion Foundation in
haar missie om op internationaal vlak bewustzijn te creëren een waardering te
scheppen voor de Nederlandse mode(industrie). DFF doet dit door voortdurend met haar
activiteiten betere randvoorwaarden te scheppen voor de internationale markt
positionering van labels uit het netwerk van opkomende ontwerpers waar zij zo sterk in
geloven.
Mercedes-Benz ondersteunt de Prelude als een eerste stap in een lange termijn samenwerking
voor het aanjagen van de Nederlandse modewereld. Hierbij legt zij het accent op the
voortdurende overeenkomsten die zij ziet tussen de waarden van vernieuwende mode en haar
eigen merk. In navolging op deze Prelude zullen DFF en Mercedes-Benz hun plannen voor de
nabije toekomst aankondigen. Deze zullen gericht zijn op de overbrugging van de kloof
tussen aanstormend, creatief talent en de industrie.
Voor persinlichtingen:
So Dutch Fashion / T: +31 (0)20 6170957 - +31 (0)204081868 / info@sodutchfashion.nl
www.dutchfashionfoundation.com