16.01.2007 / 1 1:10 / Rubriek: Sport / Organisatie: Nyenrode startup accelerator

Nyenrode startup accelerator

Printervriendelijke versie

E-mail dit bericht

vorige overview

Breukelen - Twee teams binden in de nieuwe Opel Antara de strijd aan met de concurrentie en de elementen, om de zware Arctic Challenge 2007 succesvol te volbrengen. De Arctic Challenge is een navigatie-rally van zeven dagen in competitieverband. De route leidt de teams van Nederland naar de Noordkaap en weer terug. Beide teams gaan met de gloednieuwe Opel Antara in Lichtenvoorde van start op 21 januari 2007 en verwachten een week later te finishen in Hilversum. De Opel Antara zal ongeveer een maand later, gepoetst en beproefd, zijn showroomintroductie beleven bij de Opel-dealer.

Michiel Huisman (25) en Paul Wiertz (24) zijn de twee rijders van Team Opel Antara 1. Team Opel Antara 2 bestaat uit Marijn van Dijke (24) en Stijn Markusse (21). De twee teams hebben niet alleen de beschikking over de jongste productieauto's (2.0 CDTi-versies met automatische transmissie), maar vormen tevens de jongste teams binnen het deelnemersveld. Drie van de deelnemers zijn net afgestudeerd aan Nyenrode en vormen hun eigen bedrijf; DWH Concept Development. DWH Concept Development houdt zich bezig met het ontwikkelen van innovatieve ideeën van ondernemers die hiervoor de capaciteit of commerciële expertise missen. Zij maken deel uit van de Nyenrode Start Up Accelerator, een incubator voor startende bedrijven op de campus van Nyenrode in Breukelen.

Twintig equipes van twee personen zullen op 21 januari 2007 aan de start verschijnen van de Arctic Challenge in Lichtenvoorde. Zeven dagen en ongeveer 7.000 kilometer later zullen de teams over de finishlijn in Hilversum gaan. De route loopt vanuit Nederland via het meest noordelijke puntje van Noorwegen weer terug via onder meer Finland, Estland, Letland, Litouwen en Polen. Overtochten dienen gemaakt te worden met lijndienstveerboten of via tunnels en bruggen. De rally bestaat uit vier etappes met tussendoor verschillende klassementsproeven. Het doel is om de etappes via vooropgestelde coördinaten zo snel mogelijk af te leggen. Doordat de coördinaten pas 40 seconden voor de start bekend gemaakt worden, zijn de navigatie en een gedegen voorbereiding van cruciaal belang. De rit wordt bovendien bemoeilijkt door de winterse omstandigheden waar men in Scandinavië mee te kampen krijgt.

Tijdens de rit kunnen beide teams live gevolgd worden op www.opel.nl. Ze zullen dagelijks verslag doen van hun ervaringen via tekstberichten, foto's en videobeelden. Er staan overigens niet alleen eer en prestige op het spel; beide teams rijden ook voor het goede doel. Via hun deelname aan de Arctic Challenge trachten de teams Opel Antara 1 en 2 zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de CliniClowns. Met onder andere de ondersteuning van Nyenrode Business Universiteit belooft dit een mooie uitkomst.


- einde persbericht -