Minister Wijn krijgt oplossing betaalde wachttijd
The sound of data
Rotterdam, 19 januari 2007, Minister Joop Wijn van Economische Zaken heeft de Tweede Kamer
afgelopen dinsdag beloofd binnen drie maanden met maatregelen te komen om de consument
niet langer te laten betalen voor wachttijd bij telefonische service- en
informatienummers.
Dankzij The Sound of Data, een innovatief telecombedrijf in Rotterdam, kunnen de Minister
en zijn ambtenaren zich de komende drie maanden met zinniger zaken bezighouden. The Sound
of Data heeft een oplossing die technisch complex maar zeer gebruiksvriendelijk is. Het
werkt als volgt:
Indien bij een call center onverhoopt een lange wachtrij ontstaat, wordt in de
telefooncentrale bekeken op welke plek de beller zich in de wachtrij bevindt. Hij kan
ophangen en zal automatisch worden teruggebeld wanneer hij aan de beurt is. Door deze
terugbeltechniek kan de consument doorgaan met zijn werkzaamheden en hoeft hij niet meer
naar een irritant wachtmuziekje te luisteren.
Indien de beller flexibeler wil zijn in de periode waarin hij teruggebeld wil worden, kan
er ook gekozen worden voor een SMS optie. De beller ontvangt dan een sms bericht op het
moment dat hij aan de beurt is en kan binnen 10 minuten terugbellen naar het
informatienummer om vervolgens vooraan in de wachtrij plaats te nemen.
Deze schijnbaar eenvoudige oplossing is eigenlijk niets anders dan een geautomatiseerde
versie van 'een nummertje trekken' bij de slager. Bij grote drukte kunt u een nummertje
trekken, even langs de bakker gaan en weer vóór aansluiten bij de
slager....
Minister Wijn en overige geïnteresseerden in deze dienst kunnen contact opnemen met
The Sound of Data via onderstaande contactgegevens.