Gemeente Soest

Servicepunt Wooncomfort

Datum: 17/01/2007

139 aanmeldingen voor Servicepunt Wooncomfort

Eind 2006 is voor huiseigenaren in de gemeente Soest het Servicepunt Wooncomfort geopend. Via dit Servicepunt kunnen huiseigenaren in onze gemeente voor een scherpe prijs en op een eenvoudige manier hun huis laten isoleren of HR++glas laten plaatsen. Ook kunnen zij voordelig een HR-ketel en/of een zonneboiler aanschaffen.

Servicepunt blijkt vraagbaak

De Soester huiseigenaren die bellen of mailen met het servicepunt willen soms eerst een inschatting om te kijken hoeveel de maatregelen in hun geval gaan kosten.

Informatie is opgevraagd over isolatie van vloer, bodem, spouwmuur en dak. Over dubbel glas, HR ketels en zonneboilers.

En er zijn energieprestatie-adviezen aangevraagd, waarbij een adviseur het gehele huis onder de loep neemt en in een rapport alle mogelijke energiebesparende maatregelen presenteert. In totaal zijn er 139 aanmeldingen bij het punt binnengekomen sinds de opening in oktober 2006.

Top 3 maatregelen

1. Vooral het isoleren van de spouwmuur blijkt populair. Hiervoor zijn al 21 offertes uitgebracht. Dit is overigens niet verrassend, want deze vorm van isolatie kost het minst en levert het meeste op. In minder dan drie jaar is de investering terugverdiend.
2. Op de tweede plaats staat vloerisolatie waarvoor 11 offertes zijn uitgebracht.

3. Op de derde plaats staat HR++ glas waarvoor 10 offertes zijn uitgebracht.

CO2 uitstoot omlaag

Door het verminderen van het energieverbruik kunnen huiseigenaren hun CO2 uitstoot, de veroorzaker van het broeikaseffect, omlaag brengen. Vanuit de 13 deelnemende Utrechtse gemeenten aan het Servicepunt Wooncomfort bij elkaar zijn tot nu toe 1776 aanvragen binnengekomen.

Meer informatie

U kunt het servicepunt bereiken op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur op telefoonnummer: 030-3002470 of via info@servicepuntwooncomfort.nl

Ook kunt u een bezoek brengen aan de website
www.servicepuntwooncomfort.nl

© 2004-2007 Gemeente Soest - Disclaimer