Servicepunt Wooncomfort
Datum: 17/01/2007
139 aanmeldingen voor Servicepunt Wooncomfort
Eind 2006 is voor huiseigenaren in de gemeente Soest het Servicepunt
Wooncomfort geopend. Via dit Servicepunt kunnen huiseigenaren in onze
gemeente voor een scherpe prijs en op een eenvoudige manier hun huis
laten isoleren of HR++glas laten plaatsen. Ook kunnen zij voordelig
een HR-ketel en/of een zonneboiler aanschaffen.
Servicepunt blijkt vraagbaak
De Soester huiseigenaren die bellen of mailen met het servicepunt
willen soms eerst een inschatting om te kijken hoeveel de maatregelen
in hun geval gaan kosten.
Informatie is opgevraagd over isolatie van vloer, bodem, spouwmuur en
dak. Over dubbel glas, HR ketels en zonneboilers.
En er zijn energieprestatie-adviezen aangevraagd, waarbij een adviseur
het gehele huis onder de loep neemt en in een rapport alle mogelijke
energiebesparende maatregelen presenteert. In totaal zijn er 139
aanmeldingen bij het punt binnengekomen sinds de opening in oktober
2006.
Top 3 maatregelen
1. Vooral het isoleren van de spouwmuur blijkt populair. Hiervoor
zijn al 21 offertes uitgebracht. Dit is overigens niet verrassend,
want deze vorm van isolatie kost het minst en levert het meeste
op. In minder dan drie jaar is de investering terugverdiend.
2. Op de tweede plaats staat vloerisolatie waarvoor 11 offertes zijn
uitgebracht.
3. Op de derde plaats staat HR++ glas waarvoor 10 offertes zijn
uitgebracht.
CO2 uitstoot omlaag
Door het verminderen van het energieverbruik kunnen huiseigenaren hun
CO2 uitstoot, de veroorzaker van het broeikaseffect, omlaag brengen.
Vanuit de 13 deelnemende Utrechtse gemeenten aan het Servicepunt
Wooncomfort bij elkaar zijn tot nu toe 1776 aanvragen binnengekomen.
Meer informatie
U kunt het servicepunt bereiken op werkdagen van 9.00 tot 17.30 uur op
telefoonnummer: 030-3002470 of via info@servicepuntwooncomfort.nl
Ook kunt u een bezoek brengen aan de website
www.servicepuntwooncomfort.nl
© 2004-2007 Gemeente Soest - Disclaimer
Gemeente Soest