TNT Group

Persbericht

TNT Post verwerft grootste contract ooit sinds deregulering postmarkt - driejarig contract van 134 miljoen (£ 90 miljoen) met BT

15 januari 2007 - BT, de vooraanstaande leverancier van communicatieoplossingen in het Verenigd Koninkrijk, heeft TNT Post het grootste contract ooit gegund sinds de deregulering van de postdiensten in 2004. Onder dit contract zal TNT Post jaarlijks meer dan 170 miljoen poststukken verwerken. Het gaat voornamelijk om transactiepost, facturen en rekeningoverzichten, waarbij de einddistributie door Royal Mail wordt uitgevoerd. Dit driejarige contract ter waarde van 134 miljoen (£ 90 miljoen) versterkt de positie van TNT Post in het Verenigd Koninkrijk.

BT zal onder dit contract gebruik maken van de zogenoemde Premier-service van TNT Post, een dienst met dagzekere 48-uur aflevering voor voorgesorteerde post waarbij Royal Mail de eindsortering en de aflevering aan de klanten van BT in het gehele land voor haar rekening blijft nemen. Voor zowel BT als haar 25 miljoen klanten in het Verenigd Koninkrijk biedt deze dienst aanzienlijke voordelen, zoals:

* Flexibele ophaaltijden

* Gebruik van track & trace systemen die de transparantie en het beheer verbeteren

* Snelle en betrouwbare 48-uur dienst

Na een biedingsproces waren het deze voordelen, in combinatie met het brede scala aan aanvullende diensten van TNT Post, die ervoor zorgden dat de keuze op TNT Post viel.

BT verheugt zich in de positie te verkeren dat deze activiteiten aan TNT Post kunnen worden gegund", aldus Gary Parker, Procurement & Supply Chain van BT. "De offerte van TNT Post biedt BT zowel qua prijs als serviceniveau aanzienlijke voordelen. Daarnaast waren we onder de indruk van de plannen van TNT Post voor de ontwikkeling en de uitbreiding van de diensten in het Verenigd Koninkrijk.

Nick Wells, CEO van TNT Post UK: Onze dank aan BT voor het feit dat het grootste contract tot nu toe binnen de gedereguleerde Britse markt aan TNT Post is gegund. Dit onderstreept onze positie als de belangrijkste uitdager van Royal Mail. We hebben het juiste product, met de juiste prijs en het juiste team. Dat is de reden dat onze klanten er voordeel in hebben te kiezen voor TNT Post."

TNT Post heeft tot nu toe een aantal belangrijke klanten verworven binnen de telecommunicatiemarkt, waaronder T-Mobile en Virgin Mobile.

Over TNT Post
TNT Post is de toonaangevende vernieuwer binnen de Britse postsector. Het bedrijf biedt full-service geavanceerde diensten, een grote mate van efficiency, flexibiliteit en aantrekkelijke prijzen.

Sinds de liberalisering van de Britse postmarkt op 1 januari 2006 is TNT Post een toonaangevende speler geweest, met een verwerkt maandvolume van 60 miljoen brieven. Terwijl er op de Britse markt nog steeds talrijke hindernissen bestaan voor een eerlijke concurrentie, heeft TNT Post binnen korte tijd indruk gemaakt in het bedrijfsleven met innovaties, een hoogwaardige servicebenadering en investeringen in de meest geavanceerde technologieën. TNT Post heeft een aantal belangrijke klanten weten te werven binnen diverse sectoren, zoals banken, nutsbedrijven, de vrijetijdssector en de media.

TNT Post, voorheen TNT Mail, is begin 2003 opgericht. In april 2004 werd een overeenkomst gesloten met Royal Mail voor de eindaflevering, en eind augustus zijn de operationele activiteiten van start gegaan. Sinds de lancering heeft TNT Post talrijke producten ontwikkeld voor haar klanten:

* Premier 48 uur-service voor zakelijke post met eindaflevering door Royal Mail, voor bij voorbeeld facturen, rekeningoverzichten, direct mail en algemene correspondentie met klanten;
* PremierSort - afhalen en verwerken van ongesorteerde post met eindaflevering door Royal Mail;

* PremierSort Flex op basis van dezelfde uitgangspunten als PremierSort is deze dienst bedoeld voor MKBs in het gehele Verenigde Koninkrijk. Deze dienst biedt een grote flexibiliteit, aantrekkelijke tarieven en een hoogwaardige service voor bedrijven met kleinere postvolumes;

* End to End de overname van het koeriersnetwerk van JD Williams zal TNT de mogelijkheid geven om een service te bieden voor de bezorging van zowel brieven als niet tijdgevoelige zwaardere zendingen via eigen distributienetwerken.

Over TNT
TNT N.V. biedt bedrijven en consumenten wereldwijd een breed scala aan post- en expressdiensten. TNT, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Nederland, biedt toegang tot efficiënte netwerkinfrastructuren in Europa en Azië en breidt haar activiteiten wereldwijd uit om zo de prestaties van haar netwerken te maximaliseren. TNT is in meer dan 200 landen actief en heeft circa 127.000 medewerkers. In de eerste negen maanden van 2006 bedroeg de omzet van de onderneming 7,3 miljard en het bedrijfsresultaat 921 miljoen. TNT N.V. is genoteerd aan de beurzen van Amsterdam en New York. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.