Universiteit Maastricht

12 januari 2007
Universiteit Maastricht stelt Dr. Jan Huynen Award in Bekendmaking tijdens 31ste Dies Natalis

Vanaf volgend jaar gaat de Universiteit Maastricht de `Jan Huynen Award' uitreiken voor de beste master thesis op het gebied van marketing van biomedisch technologische producten en diensten. Dr. Jan Huynen stelt hiervoor jaarlijks een bedrag van 15.000 euro beschikbaar. Dat maakte Rector Magnificus prof.mr. Gerard Mols bekend tijdens de 31ste Dies Natalis van de UM.

Met de dr. Jan Huynen Award wil de Universiteit Maastricht jong talent stimuleren en verbindingen tot stand brengen tussen de disciplines marketing en levenswetenschappen. Dr. Jan Huynen is directeur van Sogecom BV, en van grote betekenis voor Maastricht en de Euregio als initiatiefnemer van de TEFAF, van het MECC en Jumping Indoor Maastricht. Op dit moment is hij vooral actief als initiatiefnemer van grootschalige energieprojecten.

De 31ste geboortedag van de UM werd op 12 januari gevierd met een ochtend- en een middagprogramma. De redes die tijdens de academische zitting werden uitgesproken door prof.mr. Gerard Mols en prof.dr. Piet Eichholtz zijn in boekvorm uitgegeven. De veertien talentvolle wetenschappers die in het ochtendprogramma hun onderzoek presenteerden, zijn geïnterviewd in het eResearch Magazine van de Universiteit Maastricht: www.unimaas.nl/researchmagazine.

Noot voor de pers:
Meer informatie over de Dies Natalis: www.unimaas.nl/dies2007 De teksten van de redes worden na afloop van de academische zitting in boekvorm uitgereikt. Exemplaren van deze uitgave zijn vanaf 12 januari beschikbaar.
De afdeling Communicatie & Relatiebeheer van de UM is bereikbaar via 043 388 5222, e-mail pers@bu.unimaas.nl. Voor urgente zaken buiten kantooruren: 06 4602 4992.