Ingezonden persbericht


Beerze Bulten weer 'Beste Camping van Europa 2007' Koninklijk Horeca Nederland trots op kampeercentrum in Ommen

Woerden, 11 januari 2007 - Beerze Bulten in Ommen is door ANWB wederom gekozen tot 'Camping van het Jaar'. Koninklijk Horeca Nederland is zeer trots dat een van haar leden deze titel voor de derde keer in de wacht heeft gesleept. "Het verbaast ons niet", zegt Jeu Claes, directeur Koninklijk Horeca Nederland. "Kampeercentrum Beerze Bulten staat al ruim tien jaar aan de top en heeft meerdere prijzen in binnen- en buitenland in de wacht gesleept. Een vergelijking met de 'Michelin-sterren' zou niet onterecht zijn. Eigenaar Jan Hagedoorn van De Beerze Bulten werd in 2005 bovendien verkozen tot Meest Markante Horecaondernemer bij de Markant-Verkiezing van Koninklijk Horeca Nederland."

Jan Hagedoorn runt samen met zijn vrouw Bep het kampeercentrum, dat onder meer bestaat uit een prachtig kampeerterrein en een overdekt kinderspeelparadijs. Dit 'Giga Konijnenhol' is zó bijzonder, dat Prinses Margriet destijds bereid was om het officieel te openen. Het meeste recente project van het ondernemersechtpaar is december jongstleden geopend: 'Spa Wellness & Fun'. Een voor een Nederlandse camping uniek wellnesscomplex met een beautysalon, sauna's, zoutgrot, fitness en een spectaculair binnen -en buitenbad. Het begrip camping krijgt hiermee een totaal andere betekenis.

Beerze Bulten, met zo'n 125.000 overnachtingen en meer dan 100.000 dagrecreanten per jaar, loopt volgens de ANWB steeds voorop op het gebied van innovatie en beleving. Het kampeercentrum, dat dit weekend (13 en 14 januari) open dagen houdt, kreeg van de inspecteur een 9,6 en van de gasten een 9,3, ruim boven het gemiddelde topcampingniveau van 8,9.

Jeu Claes: "Bij Koninklijk Horeca Nederland zijn 20.700 leden aangesloten. Beerze Bulten is een van de 1.250 leden van de sector Toerisme, Recreatie, Sport en Cultuur van Koninklijk Horeca Nederland. In de afgelopen jaren is gebleken, dat onze leden op alle jaarlijkse toplijsten binnen horeca en toerisme voorkomen. Of het nu gaat om de top-100 voor cafés, restaurants, cafetaria of zoals nu campings: 95% van de bedrijven op die lijsten, is lid van van Koninklijk Horeca Nederland."

|                                                                    |
|Noot voor de redactie -