PERSBERICHT
IDG Nederland test interactieve TV
Haarlem, 10 januari 2007 - Uitgever IDG Nederland participeert in een test met interactieve televisie die MediaMall samen met de Rabobank in september in Limburg is gestart.
Onder de IDG-merken
MediaMall - een initiatief van KPN en Stream Group - wordt op dit moment getest in Roermond en Sittard-Geleen. Met Mediamall kunnen kijkers 'persoonlijke televisie' maken. Consumenten en bedrijven kunnen hun eigen tv-kanaal beginnen of foto's en video's bekijken en muziek beluisteren. Daarnaast kan content van professionele leveranciers bekeken worden, waaronder die van IDG.
Raimon Gort, algemeen directeur van IDG Nederland: "Het samenwerken in deze test past in de strategie van IDG Nederland om haar doelgroepen multimediaal te bedienen via de bestaande sterke merken. Daarbij investeert IDG momenteel fors in videocontent. Via pilots als die met MediaMall kunnen we ervaring opdoen met de wensen van gebruikers en met verschillende business modellen."
IDG Nederland zal binnenkort andere initiatieven bekend maken op het gebied van videocontent.
Noot voor de redacties (
Ingezonden persbericht