Allerbeste Kia dealers onderscheiden
(1/10/2007)
Meer bezoekers dan ooit zullen in 2007 merken dat hun Kia dealer een
tandje gas bij geeft. Beter presteren dan concurrerende merken spreekt
vanzelf. De uitdaging is om de verwachtingen die men van elke Kia
dealer heeft, met ruime marge te overtreffen.
Op 9 januari reikte Cor Baltus, Managing Director van Kia Nederland,
voor de 3de maal, aan de tien allerbeste Kia dealers de Top Dealer
Awards uit.
Het jaar 2006 was een druk jaar voor de Kia dealers met maar liefst
vijf modelintroducties. En voor 2007 staat de belangrijkste
introductie in deze eerste maand van het jaar gepland. De nieuwe Kia
ceeâd, de eerste volledig Europese Kia, staat half januari in de
showroom.
Goed, beter, allerbest
Minder dan goede Kia dealers zijn er niet, omdat goed vakwerk leveren
het absolute minimum is voor het ambitieuze Koreaanse merk. De norm
wordt bovendien steeds hoger gesteld, zoals vaste onderhouds- en
reparatietarieven, levenslange wegenhulpgarantie en het Kia Top
Selectie label voor gebruikte autoâs. Elke Kia rijder mag een bepaalde
zekerheid verwachten en dit is de inzet van elke Kia dealer. De
jaarlijkse uitreiking van Top Dealer Awards is één van de
instrumenten om uitzonderlijke topprestaties van Kia-dealers te
belonen.
Het Kia logo aan de gevel van een autobedrijf garandeert dus al
adequate informatie en professionele service. De Top Dealer Awards
stuwen het kwaliteitsniveau verder omhoog. Immers, de resultaten van
voorgaande jaren zijn het uitgangspunt voor de lopende competitie.
Tevreden klanten beslissen
Kia onderzoekt via enquêtes op verkoop én service gebied voortdurend
de mate van tevredenheid bij klanten over de kwaliteit van het
verkooptraject en het onderhoudstraject. Deze zogenoemde Customer
Satisfaction Index (CSI) is een zware factor in de competitie.
Hiernaast zijn er nog een aantal belangrijke meetpunten die objectief
aangeven hoe ver een dealer op weg is naar het Top Dealer niveau:
trainingsdeelname, organisatie en sales performance. Het sluitstuk is
net als vorig jaar de geheimzinnige Mystery Guest, die geregeld in de
huid kruipt van een Kia klant. Naast onderhoud geschiedt dit nu ook op
verkoopgebied. Op deze manier worden alle voorgaande scores nog eens
gecontroleerd en bovendien beproeft deze extra oplettende klant de
persoonlijke omgang.
De Awards die op 9 januari 2007 zijn uitgereikt, hebben betrekking op
de prestaties van Kia dealers in 2006.
Kia Top Dealer Awards
De 10 dealers die in 2007 een Top Dealer Award op een prominente
plaats in het bedrijf kunnen tonen, zijn (in alfabetische volgorde):
* Autobedrijf G. Braber B.V., Ede
* Auto Bleeker Enschede B.V., Enschede
* Autobedrijf Jan van Werkhoven, Houten
* Autobedrijf Van Zessen B.V., Lexmond
* Nootenboom B.V., Nootdorp
* Automobielbedrijf Jo ten Oever B.V., Nuth
* Automobielbedrijf Beltman B.V., Rijssen
* Autoservice P. van der Linden B.V., Sliedrecht
* Kia Tinholt B.V., Velserbroek
* Autobedrijf Van Rennes B.V., Zevenaar
AutoRai