AutoRai

Chevrolet passeert verkoopmijlpaal in Nederland

(1/9/2007)
De voortdurende jaarlijkse groei van Chevrolet in Europa bereikte vorig jaar een imposant percentage van maar liefst 15 procent, waardoor GMâs grootste wereldmerk in Europa 341.612 eenheden op kenteken kon zetten. Het marktaandeel nam toe van 1,4% in 2005 naar
1,6% in 2006.
Deze verkoopcijfers zijn inclusief de 48.800 door GM-AVTOVAZ geproduceerde autoâs en de Amerikaanse Chevrolets. Uit Korea werden 292.800 Chevrolets geïmporteerd, 21,5 procent meer dan in 2005.

In 2006 werd met 188.000 verkochte eenheden en een stijging van 33,5 procent wederom de grootse verkooptoename genoteerd in Centraal en Oost Europa. In Rusland verkocht Chevrolet ruim 111.400 autoâs, waarvan er 43.300 afkomstig waren uit de GM-AVTOVAZ fabrieken en de Amerikaanse GM-fabrieken. Ook in Duitsland, (+13%), Italië (+5,3%), Spanje (+4,9%), Zwitserland (+12,2%), Noorwegen (+9%), Ierland (+8,2%) en Nederland (+5%) noteerde Chevrolet sterke verkoopresultaten. Dit jaar zal de helft van de Chevrolet modelreeks voor het eerst leverbaar zijn met een dieselmotor.

Chevrolet doorbreekt barrière
Chevrolet heeft vorig jaar in ons land de barrière van 10.000 verkochte autoâs doorbroken. In totaal vroeg Chevrolet Nederland 10.332 kentekens aan in 2006, waarmee een groei van maar liefst 5% ten opzichte van 2005 werd gerealiseerd. Het marktaandeel van Chevrolet is de afgelopen maanden gestegen tot 2%.

Volgens Ronald Dubbelman, Executive Manager Sales van Chevrolet Nederland, is het succes van Chevrolet geen verrassing. âIn het laatste kwartaal van dit jaar zijn onze twee nieuwe topmodellen, de Captiva en Epica, volop leverbaar geworden en dat vertaalt zich direct in een oplopende verkoopcurve. Bovendien hebben we vorig najaar de opvallende Superdeals campagne gelanceerd, met aantrekkelijk geprijsde Ace-modellen en speciale Breeze-uitvoeringen. De extra ruime uitrusting in combinatie met een zeer scherpe prijsstelling, onze belangrijkste merkwaarde, blijft een combinatie die bij onze klanten zeer goed aanslaat.â Dubbelman toont zich bovendien zeer tevreden over zijn dealerorganisatie. âUiteraard moet je de goede producten hebben, maar een compliment is zeker op zijn plaats voor de Chevrolet-dealers in Nederland, die een enorme inzet en een groot enthousiasme voor Chevrolet hebben getoond.â

Vooruitzichten 2007
De vooruitzichten voor 2007 zijn voor Chevrolet zonder meer goed te noemen. De Captiva en de Epica hebben in het bijzonder in de zakelijke markt een nieuwe positie verworven voor Chevrolet en de orderportefeuille voor die modellen is dan ook goed gevuld.

Dankzij de op stapel staande introductie van moderne common-rail dieselmotoren in de Epica, Nubira en Lacetti modelreeksen zal zeker bijdragen aan continuering van het verkoopsucces van Chevrolet in ons land. Nogmaals Dubbelman: âDit nieuwe, uitgebreide dieselaanbod biedt ons de mogelijkheid om ook binnen de zakelijke markt te groeien. Tot nu toe waren we in dat segment alleen met onze benzine- en LPG-varianten actief. Wij zijn er van overtuigd dat de combinatie van een goede âValue for Moneyâ propositie en de toenemende vraag vanuit de zakelijke markt zal resulteren in een stijgend marktaandeel.