KPN NV
KPN brengt aantal winkelformules terug | | |
| | |
KPN gaat het aantal eigen winkelformules in Nederland terug brengen om zijn aanwezigheid in de winkelstraat nadrukkelijker in lijn te brengen met zijn bestaande merken. Hiermee wil KPN zijn distributiekracht versterken en distributiekosten verlagen. Als gevolg hiervan heeft KPN besloten de Kral en KPN Klick formules in de loop van dit jaar af te bouwen en zich qua retailformules volledig te focussen op de merken KPN (Primafoon en Business Center), Hi en Telfort. Verwacht wordt dat ongeveer de helft van de huidige 53 Kral- en 4 KPN Klick winkels verder zal kunnen gaan onder de vlag van één van de bestaande KPN brands. De overige winkels worden op termijn gesloten. Het streven is om zo veel mogelijk medewerkers onder te brengen bij de andere winkels van KPN.
Vorig jaar al werd besloten om de op de jeugd gerichte "kpn vijf-zeven-zes" (kpn576) winkels op te laten gaan in winkels van het Hi-merk. In totaal voert KPN nu naast de Kral- en KPN Klick winkels 104 KPN Primafoons, 18 KPN Business Centers, 2 Hi winkels en 2 kpn576-en (die de komende weken worden omgezet in Hi). Daarnaast zijn er 16 Telfort winkels. Het aantal Hi en Telfort winkels wordt dit jaar nog verder uitgebreid.
In de zienswijze van KPN vloeien de voorheen gescheiden werelden van beeld, fotografie, tv en video enerzijds en telecommunicatie anderzijds alsmaar meer in elkaar over. In de pilots met de KPN Klick formule werd digitale foto en film in combinatie gebracht met de (tele)communicatie producten en -diensten van KPN. Dankzij de positieve ervaringen uit de KPN Klick-pilots zullen deze combinaties van producten en diensten versneld een plek krijgen in andere winkelformules van KPN. Hierdoor neemt het nut van een aparte winkelformule af.
---
Persbericht
|Datum | |8 januari 2007 | |Nummer | |002p |
---- --