AutoRai

Hyundai verviervoudigt verkoop Hyundai Santa Fe in 2006

(1/8/2007)
Hyundai kan wederom terugkijken op een nieuw recordjaar. Niet alleen behaalde Hyundai met de achtste plaats de hoogste positie ooit op de ranglijst van bestverkopende automerken in Nederland. Het merk zag de verkoop van de populaire Santa Fe in 2006 bovendien bijna verviervoudigen.
Hyundai is een van de succesvolste en snelst groeiende automerken van dit moment. Steeds meer consumenten weten de complete, betaalbare en kwalitatief uitstekende producten van Hyundai te waarderen en dat is aan de verkoopcijfers te merken. Na een 12e positie in 2003 eindigde Hyundai in 2004 voor het eerst bij de tien succesvolste automerken van Nederland. In 2005 werd zelfs een negende plaats bereikt en in 2006 werd met de (voorlopig) historische achtste plaats op de ranglijst in Nederland een nieuw record behaald.

De nieuwe Hyundai Santa Fe heeft in 2006 een belangrijke bijdrage aan de verkoopstatistieken geleverd. De compleet nieuwe SUV, die in maart 2006 in Nederland werd geïntroduceerd, werd door zijn aansprekende Europese design, enorme ruimte, de (optionele) derde zitrij, luxe interieur, hoge kwaliteit én aantrekkelijke prijs, een instant succes.

Hyundai wist de verkoopcijfers van de Hyundai Santa Fe in 2006 zelfs bijna te verviervoudigen in vergelijking tot het jaar 2005. Verkocht Hyundai in 2005 786 eenheden van de Santa Fe, in 2006 werden 2.984 eenheden (waarvan 2.440 van het nieuwe model) van deze aansprekende SUV in Nederland verkocht. En dat terwijl dit populaire model in 2006 niet eens een geheel jaar te koop was vanwege de marktintroductie in maart.

De Hyundai Santa Fe werd in 2006 vooral door zakelijke rijders begeerd. Iets meer dan de helft van het aantal consumenten dat voor de Hyundai Santa Fe koos, komt uit de zakelijke markt. Zij kozen vooral voor de sterke 2.2 CRDi VGT-dieselmotor in combinatie met een automatische transmissie.

Niet alleen in Nederland is de Hyundai Santa Fe een verkoopsucces. In alle Europese landen is de Santa Fe een hit. In de Verenigde Staten van Amerika werd de Hyundai Santa Fe zelfs uitgeroepen tot SUV van het Jaar.

Ook de andere SUV van Hyundai, de Tucson, bleef in 2006 uitermate populair. De Hyundai Tucson werd zelfs (met 4.754 verkochte eenheden) opnieuw met afstand de bestverkochte SUV van Nederland. Door de uitstekende verkoopresultaten van zowel de Hyundai Santa Fe als de Hyundai Tucson manifesteerde Hyundai zich het afgelopen jaar in Nederland moeiteloos als onbetwiste marktleider in het SUV-segment.