Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
NIEUWE WEBSITE KRAS BREEKT ALLE RECORDS EN GROTE MULTIMEDIACAMPAGNE DEZE WEEK VAN START!
Ammerzoden, maandag 8 januari 2007 - Afgelopen donderdag heeft KRAS haar nieuwe website gelanceerd om zo de verkoop via internet verder te stimuleren. De nieuwe website sluit beter aan bij de vernieuwde huisstijl in de kleuren rood en wit. De lancering is uitermate succesvol verlopen omdat direct alle bezoekers- én verkooprecords op de eerste vier dagen na lancering gebroken zijn. KRAS is hiermee het zomerseizoen zeer succesvol gestart. Daarnaast gaat vanaf vandaag een grote multimediale campagne van start dat de nieuwe uitstraling en het aanbiedingenconcept ondersteunt. Dit in navolging van de onlangs doorgevoerde naamswijziging van KRAS SterVakanties naar kortweg KRAS en de bijbehorende pay off 'waarom zou je verder zoeken'.
Nieuwe website
De website van KRAS heeft een grondige metamorfose ondergaan. Vanaf heden kan de klant via de vernieuwde site www.kras.nl nog makkelijker reizen boeken uit het brede en scherp geprijsde aanbod. Er is gekozen voor een opzet waarbij de klant kan kiezen uit verschillende productsoorten. Op de aparte productpagina's is het mogelijk om sneller en eenvoudiger prijzen en beschikbaarheid op te vragen en direct online te reserveren. Het aanbod op kras.nl omvat naast autoreizen, strandvakanties, culturele vakanties en rondreizen in ruim zeventig landen, gespecialiseerde producten als actieve vakanties, seniorenvakanties en vakanties voor alleenstaanden. De nieuwe site wordt aanzienlijk rustiger en overzichtelijker en sluit goed aan bij de pay off die KRAS hanteert, 'waarom zou je verder zoeken'. Met deze grondige metamorfose zal KRAS nog nadrukkelijker dan voorheen de focus richten op verkoop via internet. Op dit moment groeit het aantal internetboekers spectaculair en ligt het percentage al ruim boven de 50%. Ook de nieuwsbrief die KRAS-klanten wekelijks ontvangen is aangepast aan de nieuwe huisstijl en lay-out. Daarnaast zullen ook de bekende krantenadvertenties van KRAS vanaf deze week een volledige restyling ondergaan.
Multimediale campagne
Een van de strategische veranderingen bij KRAS is dat er vanaf 2007 multimediaal ingezet zal worden. Naast een grote inzet via de bekende krantenadvertenties en een grotere online campagne, zal er vanaf vandaag voor het eerst in haar 85-jarige historie een grootse tv-campagne van start gaan op onder meer Nederland 1, 2 en 3 (Ster) en Tien (voorheen Talpa). Met 13 verschillende spots van ieder 20 seconden en een tag-on van vijf seconden worden de belangrijkste bestemmingen van KRAS onder de aandacht gebracht. Middels het wegkrassen van de dagen in een willekeurige agenda met het bekende KRAS-logo, komt de consument uiteindelijk bij de dag dat de vakantie aanbreekt. Vervolgens wordt een leuke vakantiebestemming met scherp aanbod getoond. Er zijn onder andere spots van China (twee weken rondreis v.a. E 899,-), Thailand (twee weken rondreis v.a. E 699,-) en Duitsland (lang weekend/midweek v.a. E 49,-). Bijzonder is ook dat alle online boekers vóór 23 februari aanstaande kans maken op één van de prijzen uit het prijzenpakket ter waarde van E 100.000,- met als hoofdprijs een Citroën C3 Pluriel. Doel van deze is actie is om boeken via internet verder te stimuleren.
De tv-campagne loopt in de maanden januari en februari. Tevens zal deze campagne fors ondersteund worden met een landelijke outdoor/abricampagne op maar liefst 7.000 plekken in Nederland.