Website helpt klant in explosief groeiende markt gietvloeren

Senso vloeren

Gietvloer.nl helpt klant in explosief groeiende markt gietvloeren

Vandaag lanceert Senso, een topmerk in gietvloeren, de website www.gietvloer.nl. De afgelopen
jaren is de vraag naar gietvloeren snel gestegen, maar door het groeiend aantal aanbieders neemt de variatie in kwaliteit eveneens snel toe. De site wil consumenten meer inzicht geven en
hen helpen zich beter voor te bereiden op hun aankoop.

Explosief groeiende vraag
De gietvloer werd in de jaren '60 oorspronkelijk voor de industrie ontwikkeld. Sterk, vloeistofdicht en volledig naadloos was de vloerafwerking een uitkomst voor industriële
doeleinden. Sinds de millenniumwisseling wordt de gietvloer steeds meer gebruikt door architecten en interieur-designers. Het strakke, naadloze karakter en de mogelijkheid de gietvloer in elke kleur te maken spreekt hen enorm aan. Het biedt eindelijk de mogelijkheid de
vloer geheel op het interieur aan te laten sluiten, zowel in een klassiek, modern, retro of trendy
omgeving. Sindsdien is de gietvloer bezig met een enorme opmars in Nederland.

Ondoorzichtige markt
Het vinden van een goede kwaliteit is echter niet eenvoudig. David Bols, directeur van Senso
Gietvloeren: 'De markt voor gietvloeren is erg ondoorzichtig. Het product lijkt hetzelfde, maar
de verschillen in kwaliteit en prijs zijn groot. Voor een klant is dat moeilijk in te schatten. Er is
een sterk toenemende vraag naar een gietvloer voor woningen, winkels, kantoren. Veel bedrijfjes die voorheen in de zeer competitieve markt voor industriële gietvloeren werkten zijn
daarop ingesprongen op zoek naar betere marges.'

Variatie in kwaliteit
Het heeft in korte tijd geresulteerd in een scala aan aanbod en een enorme variatie in kwaliteit
en prijzen. Bols: 'Een van de belangrijkste redenen voor het lanceren van www.gietvloer.nl is dat
klanten teleurgesteld raken. Door matige productkwaliteit, onkunde van applicatiemensen en slechte of ontbrekende service. Nadeel in een nieuwe, sterk groeiende markt is dat veel bedrijven dingen roepen over hun product die ze eigenlijk niet waar kunnen maken. Een klant
kan dit moeilijk controleren. De site is bedoeld om mensen te helpen kritischer te zijn naar hun
leverancier en betere vragen te laten stellen.'

Bols: 'Door meer openheid te bieden leggen we de lat hoger. Voor onszelf, maar tegelijkertijd
ook voor alle andere aanbieders. Omdat we geloven een aantoonbaar hogere kwaliteit en beter
vakmanschap te bieden dan enige concurrent in Nederland, denken we hier meer mee te winnen dan te verliezen. Duidelijkheid en concurrentie: die bedrijven die dat het beste doen,
krijgen de meeste klanten. Daar geloven we in.'

Over Senso
Senso Vloeren maakt gietvloeren voor woningen, winkels, kantoren, horeca, sportcentra en openbare gebouwen. De onderneming is een toonaangevende speler en biedt de hoogste kwaliteit gietvloeren. Senso werkt alleen met eigen teams, zowel in Nederland als daarbuiten.
De onderneming legt gietvloeren voor onder meer Hugo Boss, SuitSupply, Vitra, Bugatti, Prada
en Bugatti. Senso Gietvloeren heeft showrooms bij Utrecht en Amsterdam. www.sensovloeren.nl