Speksnijder Transport kiest voor MAN: Euro 4 zonder AdBlue
(1/8/2007)
Speksnijder Transport zet negen nieuwe MAN TGA trekkers met Euro
4-motor in. MANâs beproefde EGR-systeem met onderhoudsvrije PM-KAT(TM)
gaf de doorslag.
Speksnijder Transport BV uit Bodegraven is actief in het
distributievervoer van gekoelde en diepgevroren versproducten en
daarnaast van artikelen voor de doe-het-zelf branche, zoals
keukenbladen, badkameraccessoires, radiatoren en sanitair.
In het eigen distributiecentrum in Bodegraven, dat uit een gekoeld
(HACCP) en een niet-gekoeld deel bestaat, biedt Speksnijder Transport
een compleet dienstenpakket, inclusief op- en overslag, orderpicking,
handling, bestickeren en dergelijke. Vanuit dit DC rijdt Speksnijder
Transport met ruim 50 trekkende eenheden naar distributiecentra,
groothandels en winkels in de gehele Benelux.
Op het gebied van getrokken materieel beschikt het ruim 70 jaar oude
familiebedrijf over koel/vriestrailers, gesloten trailers en
schuifzeilentrailers in cityformaat en van 13,60 meter lengte. Verder
omvat de vloot motorwagens en bestelwagens met geïsoleerde laadruimte
en koelinstallatie. Alle eenheden zijn uitgerust met boordcomputer,
GPS en navigatie. Het koel/vriesmaterieel is tevens uitgerust met
systemen voor temperatuurregistratie.
Voor het zware distributiewerk heeft Speksnijder Transport negen MAN
TGA trekkers gekocht in de uitvoering 18.350 4x2 BLS met LX-cabine en
TipMatic versnellingsbak. Speksnijder koos met name voor MAN vanwege
het beproefde EGR Euro 4-systeem met onderhoudsvrije PM-KAT(TM), waarmee
nooit AdBlue getankt hoeft te worden. Ook gaat er geen laadgewicht
verloren door extra tanks. Kwetsbare, technisch gecompliceerde
SCR-systemen voor uitlaatgasbehandeling zijn evenmin noodzakelijk.
Het onderhoud van de negen trucks wordt op contractbasis verzorgd door
de leverancier van de TGAâs, MAN dealer Van Leeuwen Truckservice BV in
Waddinxveen.
BedrijfsautoRAI