Ingezonden persbericht
Vakgerelateerde pers
Persbericht
Hoofddorp, januari 2007
Libelle en Evident lanceren nieuwe vrouwen community
Libelle heeft afgelopen week een nieuwe site gelanceerd. Ondanks de nominatie voor website van het jaar wil Libelle blijven vernieuwen en doorontwikkelen.
Libelle vroeg Evident om samen een concept te bedenken dat inspringt op de meest recente trends en wensen van adverteerders en gebruikers. Een concept dat het merk Libelle als innovatief en doelgroepgericht in de markt zet. Doelstelling was om nieuwe commercieel interessante business modellen te ontwikkelen en om vernieuwende (rich media) content vanuit de gebruiker te stimuleren binnen een sterk merk als Libelle.
De look & feel van de nieuwe Libelle community moest in alle opzichten het Libelle gevoel uitstralen. Door een nauwe samenwerking tussen het designteam van Evident en de redactie van Libelle ontstond een community die optimaal aansluit bij de merkessentie van Libelle. Libelle wil dicht bij haar doelgroep blijven en voert haar stijl consequente door in al haar mediauitingen (print, online, events en TV).
In de nieuwe vrouwencommunity wordt de gebruiker in allerlei opzichten gestimuleerd haar mening te geven, input te leveren en mee te denken met de redactie. Daarnaast wil Libelle haar eigen redactie en bedrijf transparanter maken en meer naar buiten laten treden.
Libelle en Evident ontwikkelde hiervoor onder andere de nieuwe boekenclub. De boekenclub speelt in op de 'long tail' gedachte (kruisbestuiving binnen interessegebieden). Daarnaast wordt gebruikersfeedback tussen lezeres-redactie en lezeressen onderling gestimuleerd. Hierbij wordt uitgegaan van de mogelijkheden van rich media (podcasts van hoofdstukken, video recensies van lezeressen en auteurs en aanbiedingen van boeken als e-book). Dit samen zorgt voor een rijke, complete en toegankelijke ervaring. Andere vergelijkbare concepten binnen de nieuwe Libelle.nl zijn een multimediale tuinenpijler en de binnenkort te lanceren Libelle TV.
Naast de vernieuwende functionaliteiten en interessante adverteerders constructies worden ook op technisch vlak de laatste ontwikkelingen toegepast. Door single-screen technologie en optimalisatie van de gebruikers interface wordt de gebruikerservaring prettiger en daardoor langduriger. Voor de redactie is het belangrijk dat de layout en het design veel flexibeler is geworden.
Na deze lancering staat een tweede fase met onder andere Libelle TV als speerpunt voor Q1 2007 gepland.
Libelle.nl genereert 6 miljoen pageviews en gemiddeld 300.000 unieke bezoekers per maand.
Klant
Sanoma Uitgevers - Libelle.
Contactpersoon: Manon Schoenmaker (Product Manager Multimedia Libelle)
Concept, design en realisatie:
Bureau: Evident Interactive BV
Concept & Art: Melle Bos & Machiel Oskam
Projectmanagement: Agnelet Haasbeek
Contactpersoon: Herbert Pesch (eindverantwoordelijk)
---- --