Muziekplatform SellaBand en Heineken organiseren live-concert

Sellaband

PERSBERICHT

Muziekplatform SellaBand en Heineken organiseren live-concert

Amsterdam, 21 november 2006 - SellaBand, het muziekplatform voor aanstormend talent en bierbrouwer Heineken gaan samen het eerste live-concert organiseren. Tijdens dit evenement krijgen vier onbekende artiesten de kans om hun kunsten op een groot poppodium te etaleren. Het concert vindt plaats op 7 januari in zaal Paradiso te Amsterdam en krijgt het karakter van een New Year's Party. Speciale gast tijdens deze avond is de Nederlandse formatie Nemesea die er onlangs als allereerste band in slaagde om $50.000 te werven op SellaBand. Met dit door hun internationale fans gedoneerde bedrag krijgt de groep straks de kans om een professionele CD op te nemen, waarvan de nummers vervolgens gratis te downloaden zullen zijn op www.sellaband.com.

'We hebben ons van meet af aan ten doel gesteld om veel meer te doen voor onze artiesten dan alleen een website ter beschikking te stellen waarop artiesten op zoek kunnen gaan naar fans', aldus Johan Vosmeijer, algemeen directeur van SellaBand. 'Bands proberen $50.000 bij elkaar te krijgen, maar dat doel op zich is niet voldoende om artiesten écht verder te helpen. Daarom willen we veel meer doen, zoals promotieactiviteiten voor de bands. Ook zullen we een vraagbaak zijn en bruikbaar gereedschap leveren waarmee beginnende artiesten aan hun carrière kunnen sleutelen. Live-optredens zijn daarbij een essentieel hulpmiddel en daarom hebben we gezocht naar een partner die ons hier bij kan ondersteunen. We zijn blij dat Heineken ons initiatief heeft omarmd.'

Heineken en muziek

Voor Heineken is deze ondersteuning van SellaBand een sympathieke manier om beginnende artiesten te steunen. 'Muziek is een van onze belangrijkste sponsorplatforms en wij streven ernaar om altijd met nieuwe en verrassende muziekinitiatieven komen. Sellaband's activiteiten passen daarom heel goed bij het Heineken-merk,' zegt Robert Bernink, brand manager Heineken. 'Behalve grote muziekevenementen in de dance-scene en onze hiphop initiatieven zoals De Hop en State Magazine, richten wij ons altijd op innovatieve muziekconcepten die aansluiten bij het Heineken-merk. Dit concert is daar een goed voorbeeld van. Wij bieden Sellaband de mogelijkheid, om in overleg, poppodia te gebruiken waar wij goede contacten mee hebben.'

Line up

Tijdens de eerste SellaBand in Concert op 7 januari, zullen naast Nemesea nog drie andere artiesten live optreden. Dit zullen de drie bands zijn die op 5 december aanstaande het grootste budget bij elkaar hebben verzameld op SellaBand, op weg naar $50.000. Kaarten voor het event komen niet in de losse verkoop maar zijn uitsluitend verkrijgbaar via SellaBand.

Over SellaBand

Drie maanden na de lancering zijn er al bijna 900 bands uit 60 landen actief op SellaBand en 5.000 mensen uit 100 landen hebben zich geregistreerd als 'Believer'. Dat SellaBand internationaal tot de verbeelding spreekt blijkt ook al uit het feit dat er voor de kaarten voor de New Year's Party aanvragen zijn binnengekomen uit Engeland, Duitsland, Frankrijk, Letland, Zweden, Canada en de Verenigde Staten. Heineken Presents... SellaBand in Concert zal op 7 januari ook live te volgen zijn via www.sellaband.com