Muziekplatform SellaBand en Heineken organiseren live-concert
Sellaband
PERSBERICHT
Muziekplatform SellaBand en Heineken organiseren live-concert
Amsterdam, 21 november 2006 - SellaBand, het muziekplatform voor aanstormend talent en
bierbrouwer Heineken gaan samen het eerste live-concert organiseren. Tijdens dit
evenement krijgen vier onbekende artiesten de kans om hun kunsten op een groot poppodium
te etaleren. Het concert vindt plaats op 7 januari in zaal Paradiso te Amsterdam en
krijgt het karakter van een New Year's Party. Speciale gast tijdens deze avond is de
Nederlandse formatie Nemesea die er onlangs als allereerste band in slaagde om $50.000 te
werven op SellaBand. Met dit door hun internationale fans gedoneerde bedrag krijgt de
groep straks de kans om een professionele CD op te nemen, waarvan de nummers vervolgens
gratis te downloaden zullen zijn op www.sellaband.com.
'We hebben ons van meet af aan ten doel gesteld om veel meer te doen voor onze artiesten
dan alleen een website ter beschikking te stellen waarop artiesten op zoek kunnen gaan
naar fans', aldus Johan Vosmeijer, algemeen directeur van SellaBand. 'Bands proberen
$50.000 bij elkaar te krijgen, maar dat doel op zich is niet voldoende om artiesten
écht verder te helpen. Daarom willen we veel meer doen, zoals promotieactiviteiten
voor de bands. Ook zullen we een vraagbaak zijn en bruikbaar gereedschap leveren waarmee
beginnende artiesten aan hun carrière kunnen sleutelen. Live-optredens zijn
daarbij een essentieel hulpmiddel en daarom hebben we gezocht naar een partner die ons
hier bij kan ondersteunen. We zijn blij dat Heineken ons initiatief heeft omarmd.'
Heineken en muziek
Voor Heineken is deze ondersteuning van SellaBand een sympathieke manier om beginnende
artiesten te steunen. 'Muziek is een van onze belangrijkste sponsorplatforms en wij
streven ernaar om altijd met nieuwe en verrassende muziekinitiatieven komen. Sellaband's
activiteiten passen daarom heel goed bij het Heineken-merk,' zegt Robert Bernink, brand
manager Heineken. 'Behalve grote muziekevenementen in de dance-scene en onze hiphop
initiatieven zoals De Hop en State Magazine, richten wij ons altijd op innovatieve
muziekconcepten die aansluiten bij het Heineken-merk. Dit concert is daar een goed
voorbeeld van. Wij bieden Sellaband de mogelijkheid, om in overleg, poppodia te gebruiken
waar wij goede contacten mee hebben.'
Line up
Tijdens de eerste SellaBand in Concert op 7 januari, zullen naast Nemesea nog drie andere
artiesten live optreden. Dit zullen de drie bands zijn die op 5 december aanstaande het
grootste budget bij elkaar hebben verzameld op SellaBand, op weg naar $50.000. Kaarten
voor het event komen niet in de losse verkoop maar zijn uitsluitend verkrijgbaar via
SellaBand.
Over SellaBand
Drie maanden na de lancering zijn er al bijna 900 bands uit 60 landen actief op SellaBand
en 5.000 mensen uit 100 landen hebben zich geregistreerd als 'Believer'. Dat SellaBand
internationaal tot de verbeelding spreekt blijkt ook al uit het feit dat er voor de
kaarten voor de New Year's Party aanvragen zijn binnengekomen uit Engeland, Duitsland,
Frankrijk, Letland, Zweden, Canada en de Verenigde Staten. Heineken Presents... SellaBand
in Concert zal op 7 januari ook live te volgen zijn via www.sellaband.com