KPN NV

Den Haag, 18-12-2006

Olympia Uitzendbureau besteedt totale werkplekomgeving uit aan KPN

Uitzendorganisatie Olympia gaat haar volledige ICT uitbesteden aan KPN. Als totaalleverancier gaat KPN de complete ICT voor Olympia verzorgen, inclusief het beheer van álle werkplekken. Hiermee heeft Olympia het aantal ICT-leveranciers teruggebracht van vier naar één. Vandaag hebben KPN en Olympia Uitzendbureau hiertoe een vijfjarige samenwerkingsovereenkomst getekend. Olympia realiseert hiermee een schaalbare, efficiënte en toekomstvaste totaaloplossing welke de ambitieuze groeiplannen van de organisatie ondersteunt.

Waar kantoorautomatisering en bedrijfsinformatie voorheen lokaal werden geplaatst bij de Olympia- filialen, stelt KPN deze nu via de `Online werkplek van KPN' centraal beschikbaar. Bovendien hebben de filialen nu ook automatisch beschikking over de laatste softwarereleases. De filialen worden gekoppeld via één bedrijfsnetwerk dat is gebaseerd op de Managed IP-VPN-oplossing van KPN. De continuïteit van de bedrijfskritische data en applicaties wordt gewaarborgd dankzij de opslag in de CyberCenters van KPN. Dit alles zorgt voor maximale beveiliging en - door de centralisatie - voor een eenvoudiger beheer en kostenbesparingen.

Eén contactpersoon
KPN beschikt over jarenlange ervaring op het gebied van uitbesteding van communicatie voorzieningen en biedt deze dienstverlening nu ook op gebied van ICT-werkplekomgeving. Door de ICT-uitbesteding kan Olympia zich volledig richten op haar core-business en heeft de organisatie geen omkijken naar beheer, onderhoud en updates. Het contract met KPN biedt Olympia inzicht in kosten door een prijs per werkplek af te spreken én het gemak van één contract, één contactpersoon, één factuur en één servicedesk voor alle ICT-zaken.

Snelle groei
`Olympia staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibele dienstverlening', aldus Cyr Smits, algemeen directeur Olympia Uitzendbureau. `Wij zochten naar een professionele ICT-partij die deze profilering kan versterken en onze groeiambities kan ondersteunen. Als enige grote uitzendorganisatie met een franchiseconcept hebben wij de afgelopen 10 jaar jaarlijks een omzetgroei van meer dan 25% mogen realiseren. Voor de komende jaren hebben wij forse groeiplannen, ook internationaal. KPN bleek de partij te zijn die ons een stabiel en toekomstvast netwerk kon bieden dat diverse systemen integreert tot één end-to-end beheerde ICT-totaaloplossing én in staat mee te groeien met de ontwikkelingen van ons bedrijf tegen voorspelbare kosten.'

De wereld van morgen
Ad Scheepbouwer, voorzitter Raad van Bestuur bij KPN: `Als managed ICT-bedrijf kunnen we Olympia niet alleen een betrouwbaar netwerk, maar vooral een ICT-totaaloplossing leveren. Als totaalleverancier streven we altijd naar een maatwerkoplossing tegen een concurrerende prijs. Daarbij dachten wij op strategisch niveau mee met Olympia en konden zo tegemoetkomen aan al hun wensen en eisen. Ook hiermee nemen we onze klanten met de zekerheid van vandaag mee naar de wereld van morgen.'

Over Olympia Uitzendbureau Olympia Uitzendbureau is een professioneel en goed georganiseerd algemeen uitzendbureau met meer dan 100 vestigingen in Nederland. Het grootste deel van deze vestigingen wordt gedreven door franchisenemers met een hoge betrokkenheid in hun lokale markt. Net als de managers van de non-franchisevestigingen hebben zij van het maken van de perfecte match tussen opdrachtgevers en uitzendkrachten hun vak gemaakt. Het feit dat de omzet van Olympia in de afgelopen 10 jaar met gemiddeld meer dan 25% per jaar groeit illustreert dat inleners en uitzendkrachten deze specifieke betrokkenheid waarderen. In 2006 is Olympia bovendien door de Nederlandse Franchise Vereniging onderscheiden voor de beste franchiseformule.

Per 30 oktober 2006 hebben de aandeelhouders van het aan de Duitse beurs genoteerde Allbecon AG ingestemd met een fusie tussen Olympia Uitzendgroep en Allbecon AG. Het concern telt in totaal 181 vestigingen. Deze bevinden zich naast Nederland in Duitsland (33 vestigingen), Spanje(33), Italië (12), Polen (1), Zwitserland (1) en Portugal (1). De gezamenlijke omzet van Allbecon en Olympia ligt in 2006 ruim boven de 300 miljoen euro. De onderneming streeft naar een verdere expansie in Europa. De groei zal vooral plaatsvinden op basis van de in Nederland zo succesvolle franchiseformule.