Den Haag, 18-12-2006
Olympia Uitzendbureau besteedt totale werkplekomgeving uit aan KPN
Uitzendorganisatie Olympia gaat haar volledige ICT uitbesteden aan
KPN. Als totaalleverancier gaat KPN de complete ICT voor Olympia
verzorgen, inclusief het beheer van álle werkplekken. Hiermee heeft
Olympia het aantal ICT-leveranciers teruggebracht van vier naar één.
Vandaag hebben KPN en Olympia Uitzendbureau hiertoe een vijfjarige
samenwerkingsovereenkomst getekend. Olympia realiseert hiermee een
schaalbare, efficiënte en toekomstvaste totaaloplossing welke de
ambitieuze groeiplannen van de organisatie ondersteunt.
Waar kantoorautomatisering en bedrijfsinformatie voorheen lokaal
werden geplaatst bij de Olympia- filialen, stelt KPN deze nu via de
`Online werkplek van KPN' centraal beschikbaar. Bovendien hebben de
filialen nu ook automatisch beschikking over de laatste
softwarereleases. De filialen worden gekoppeld via één bedrijfsnetwerk
dat is gebaseerd op de Managed IP-VPN-oplossing van KPN. De
continuïteit van de bedrijfskritische data en applicaties wordt
gewaarborgd dankzij de opslag in de CyberCenters van KPN. Dit alles
zorgt voor maximale beveiliging en - door de centralisatie - voor een
eenvoudiger beheer en kostenbesparingen.
Eén contactpersoon
KPN beschikt over jarenlange ervaring op het gebied van uitbesteding
van communicatie voorzieningen en biedt deze dienstverlening nu ook op
gebied van ICT-werkplekomgeving. Door de ICT-uitbesteding kan Olympia
zich volledig richten op haar core-business en heeft de organisatie
geen omkijken naar beheer, onderhoud en updates. Het contract met KPN
biedt Olympia inzicht in kosten door een prijs per werkplek af te
spreken én het gemak van één contract, één contactpersoon, één factuur
en één servicedesk voor alle ICT-zaken.
Snelle groei
`Olympia staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibele
dienstverlening', aldus Cyr Smits, algemeen directeur Olympia
Uitzendbureau. `Wij zochten naar een professionele ICT-partij die deze
profilering kan versterken en onze groeiambities kan ondersteunen. Als
enige grote uitzendorganisatie met een franchiseconcept hebben wij de
afgelopen 10 jaar jaarlijks een omzetgroei van meer dan 25% mogen
realiseren. Voor de komende jaren hebben wij forse groeiplannen, ook
internationaal. KPN bleek de partij te zijn die ons een stabiel en
toekomstvast netwerk kon bieden dat diverse systemen integreert tot
één end-to-end beheerde ICT-totaaloplossing én in staat mee te groeien
met de ontwikkelingen van ons bedrijf tegen voorspelbare kosten.'
De wereld van morgen
Ad Scheepbouwer, voorzitter Raad van Bestuur bij KPN: `Als managed
ICT-bedrijf kunnen we Olympia niet alleen een betrouwbaar netwerk,
maar vooral een ICT-totaaloplossing leveren. Als totaalleverancier
streven we altijd naar een maatwerkoplossing tegen een concurrerende
prijs. Daarbij dachten wij op strategisch niveau mee met Olympia en
konden zo tegemoetkomen aan al hun wensen en eisen. Ook hiermee nemen
we onze klanten met de zekerheid van vandaag mee naar de wereld van
morgen.'
Over Olympia Uitzendbureau
Olympia Uitzendbureau is een professioneel en goed georganiseerd
algemeen uitzendbureau met meer dan 100 vestigingen in Nederland. Het
grootste deel van deze vestigingen wordt gedreven door franchisenemers
met een hoge betrokkenheid in hun lokale markt. Net als de managers
van de non-franchisevestigingen hebben zij van het maken van de
perfecte match tussen opdrachtgevers en uitzendkrachten hun vak
gemaakt. Het feit dat de omzet van Olympia in de afgelopen 10 jaar met
gemiddeld meer dan 25% per jaar groeit illustreert dat inleners en
uitzendkrachten deze specifieke betrokkenheid waarderen. In 2006 is
Olympia bovendien door de Nederlandse Franchise Vereniging
onderscheiden voor de beste franchiseformule.
Per 30 oktober 2006 hebben de aandeelhouders van het aan de Duitse
beurs genoteerde Allbecon AG ingestemd met een fusie tussen Olympia
Uitzendgroep en Allbecon AG. Het concern telt in totaal 181
vestigingen. Deze bevinden zich naast Nederland in Duitsland (33
vestigingen), Spanje(33), Italië (12), Polen (1), Zwitserland (1) en
Portugal (1). De gezamenlijke omzet van Allbecon en Olympia ligt in
2006 ruim boven de 300 miljoen euro. De onderneming streeft naar een
verdere expansie in Europa. De groei zal vooral plaatsvinden op basis
van de in Nederland zo succesvolle franchiseformule.