Dienstenbond CNV

AS Watson wil werkdruk aanpakken
15-12-2006

Op 6 december heeft CNV Dienstenbond wederom gesproken met de directie van AS Watson. Belangrijke punten in dit gesprek waren de urennormering en de hoge voorraden. AS Watson wil de werkdruk aanpakken door de voorraden te verminderen. Langzaam maar zeker lijkt AS Watson steeds meer te luisteren naar het geluid van de leden van CNV Dienstenbond.

Hoge voorraden, hoge werkdruk
In december werken medewerkers uit het hoofdkantoor in Renswoude mee in de winkels. CNV Dienstenbond juicht dat toe. Zo kan het personeel van het hoofdkantoor ervaren hoe het er op de winkelvloer aan toegaat. CNV Dienstenbond wordt door de leden stelselmatig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen in de winkels. En dat helpt. De directie van AS Watson lijkt steeds bereidwilliger om te luisteren naar jullie signalen. Dat gaat natuurlijk nooit snel genoeg, maar belangrijker is dat de signalen van onze leden uiteindelijk toch worden opgepikt. AS Watson introduceert in januari een nieuwe urennormering. Daarin zullen taken waarvoor eerder geen ruimte was binnen de urennormering nu wel opgenomen worden. Maar belangrijker voor het wegnemen van de hoge werkdruk zijn de enorme voorraden. AS Watson zal in alle winkels de voorraden aanzienlijk doen afnemen. Doel daarbij is om vanaf komend voorjaar geen externe opslag van voorraden meer nodig te hebben.

Tevredenheid moet blijken
Of u tevreden bent over deze verbeteringen moet blijken. AS Watson geeft door middel van een steekproef in januari aan u de kans om zich daarover uit te spreken. Dat gebeurt door een Medewerker Tevredenheidsonderzoek, waarin geheel anoniem naar de tevredenheid van de medewerkers wordt gevraagd. CNV Dienstenbond is blij dat de directie deze stap heeft genomen. AS Watson staat open voor kritiek en dat is een belangrijke ommekeer. CNV Dienstenbond heeft met jullie steun weten te bereiken dat AS Watson weer naar medewerkers wil luisteren. Nu moet natuurlijk nog wel blijken of alle toezeggingen en goede bedoelingen ook voor jullie zichtbaar worden. CNV Dienstenbond blijft dat nauwgezet volgen. Daarom geven ook wij, tegelijk met AS Watson, in januari aan u de mogelijkheid om via onze website uw (on)tevredenheid te laten blijken. Meer informatie hierover volgt.

Lid van CNV Dienstenbond
U ziet, langzaam maar zeker luistert AS Watson. Hoe meer leden wij hebben, hoe sterker jullie geluid zal klinken. Maak daarom ook uw collegas lid! Naast het overleg met de directie helpen wij u ook met vragen en problemen die jullie hebben op het gebied van overplaatsingen, ziekteverzuim, compensatie-uren etc. Dat blijven wij doen. Maar het lidmaatschap heeft meer voordelen. Wie zich aanmeldt als lid, versterkt daarmee zijn positie als werknemer. En dat is geen overbodige luxe. Het is een geruststellende gedachte dat CNV Dienstenbond achter u staat. Ook biedt CNV Dienstenbond de leden diverse persoonlijke diensten. Een greep uit het aanbod: financieel advies, juridische bijstand, loopbaanadvies en een gevarieerd cursusaanbod.

Meer informatie?
U kunt contact opnemen met bestuurder Wessel Breunesse. Hij is per telefoon bereikbaar op 035-6460580, of per e-mail, w.breunesse@cnvdibo.nl