AS Watson wil werkdruk aanpakken
15-12-2006
Op 6 december heeft CNV Dienstenbond wederom gesproken met de directie
van AS Watson. Belangrijke punten in dit gesprek waren de
urennormering en de hoge voorraden. AS Watson wil de werkdruk
aanpakken door de voorraden te verminderen. Langzaam maar zeker lijkt
AS Watson steeds meer te luisteren naar het geluid van de leden van
CNV Dienstenbond.
Hoge voorraden, hoge werkdruk
In december werken medewerkers uit het hoofdkantoor in Renswoude mee
in de winkels. CNV Dienstenbond juicht dat toe. Zo kan het personeel
van het hoofdkantoor ervaren hoe het er op de winkelvloer aan toegaat.
CNV Dienstenbond wordt door de leden stelselmatig op de hoogte
gehouden van de ontwikkelingen in de winkels. En dat helpt. De
directie van AS Watson lijkt steeds bereidwilliger om te luisteren
naar jullie signalen. Dat gaat natuurlijk nooit snel genoeg, maar
belangrijker is dat de signalen van onze leden uiteindelijk toch
worden opgepikt. AS Watson introduceert in januari een nieuwe
urennormering. Daarin zullen taken waarvoor eerder geen ruimte was
binnen de urennormering nu wel opgenomen worden. Maar belangrijker
voor het wegnemen van de hoge werkdruk zijn de enorme voorraden. AS
Watson zal in alle winkels de voorraden aanzienlijk doen afnemen. Doel
daarbij is om vanaf komend voorjaar geen externe opslag van voorraden
meer nodig te hebben.
Tevredenheid moet blijken
Of u tevreden bent over deze verbeteringen moet blijken. AS Watson
geeft door middel van een steekproef in januari aan u de kans om zich
daarover uit te spreken. Dat gebeurt door een Medewerker
Tevredenheidsonderzoek, waarin geheel anoniem naar de tevredenheid van
de medewerkers wordt gevraagd. CNV Dienstenbond is blij dat de
directie deze stap heeft genomen. AS Watson staat open voor kritiek en
dat is een belangrijke ommekeer. CNV Dienstenbond heeft met jullie
steun weten te bereiken dat AS Watson weer naar medewerkers wil
luisteren. Nu moet natuurlijk nog wel blijken of alle toezeggingen en
goede bedoelingen ook voor jullie zichtbaar worden. CNV Dienstenbond
blijft dat nauwgezet volgen. Daarom geven ook wij, tegelijk met AS
Watson, in januari aan u de mogelijkheid om via onze website uw
(on)tevredenheid te laten blijken. Meer informatie hierover volgt.
Lid van CNV Dienstenbond
U ziet, langzaam maar zeker luistert AS Watson. Hoe meer leden wij
hebben, hoe sterker jullie geluid zal klinken. Maak daarom ook uw
collegas lid! Naast het overleg met de directie helpen wij u ook met
vragen en problemen die jullie hebben op het gebied van
overplaatsingen, ziekteverzuim, compensatie-uren etc. Dat blijven wij
doen. Maar het lidmaatschap heeft meer voordelen. Wie zich aanmeldt
als lid, versterkt daarmee zijn positie als werknemer. En dat is geen
overbodige luxe. Het is een geruststellende gedachte dat CNV
Dienstenbond achter u staat. Ook biedt CNV Dienstenbond de leden
diverse persoonlijke diensten. Een greep uit het aanbod: financieel
advies, juridische bijstand, loopbaanadvies en een gevarieerd
cursusaanbod.
Meer informatie?
U kunt contact opnemen met bestuurder Wessel Breunesse. Hij is per
telefoon bereikbaar op 035-6460580, of per e-mail,
w.breunesse@cnvdibo.nl
Dienstenbond CNV