Holland Casino eerste interactieve adverteerder via UPCDigitalTV
Tbwa pr company
-PERSBERICHT-
Rode knop nu ook op Nederlandse commerciële zenders
Holland Casino eerste interactieve adverteerder via UPC Digital TV
Amsterdam, 6 december 2006, Vanaf vandaag kunnen klanten van UPC Digital TV de eerste
interactieve Rode Knop commercial zien op SBS 6. Deze unieke interactieve commercial van
Holland Casino, die door Communicatiegroep TBWA in samenwerking met Chellomedia is
ontwikkeld, bereikt potentieel meer dan 425.000 huishoudens. Via een druk op de Rode Knop
van de afstandsbediening krijgen consumenten toegang tot speciale interactieve inhoud. De
TV-spot zal vandaag voor het eerst te zien zijn op SBS 6 tijdens het eerste reclameblok
van Shownieuws.
Kijkers zien tijdens de commercial een aankondiging in beeld met de uitnodiging om op de
rode knop van de afstandsbediening te drukken. Daarna krijgt de kijker een interactieve
pagina in beeld. De adverteerder kan hier de kijker additionele informatie, vermaak en
interactieve acties (zoals prijsvragen, stemmingen en peilingen) aanbieden. Bij de
interactieve commercial van Holland Casino krijgt de kijker informatie over de
decemberfestiviteiten van Holland Casino. Wanneer vervolgens een mailadres wordt ingevuld
op het tv-scherm, maakt de kijker kans op een rit in een Hummer en diverse
champagnepakketten. De deelnemers krijgen via e-mail bericht en kunnen op een website
zien of ze gewonnen hebben.
Samenwerking
De introductie van de Rode Knop voor interactieve advertenties in Nederland is tot stand
gekomen door een samenwerking tussen verschillende partijen. UPC en zusterbedrijf
Chellomedia verzorgen de technologie en het ontwerp van de interactieve commercial.
Communicatiegroep TBWA is verantwoordelijk voor de creatieve invulling van de Holland
Casino campagne en interactieve content, SBS Broadcasting heeft de primeur om de
commercial als eerste uit te zenden. Alle partijen zijn zeer enthousiast over de
mogelijkheden. Erik-Jan Gelink, Director Marketing van UPC Nederland: Adverteerders en
programma-aanbieders kunnen met deze technologie meer exposure genereren en interactie
creëren met hun doelgroep. Zo kan de kijker letterlijk deelnemen aan een uitzending,
door bijvoorbeeld mee te stemmen, of bij het zien van een aansprekende commercial gelijk
met een druk op de rode knop een brochure aanvragen.
Nederland in kopgroep
Nederland is één van de eerste landen na Groot-Brittannië waar
interactieve commercials te zien zijn. In 2000 beleefde de technologie in
Groot-Brittannië, waar Chellomedia ook een toonaangevende speler is op het gebied
van interactieve digitale televisie, haar primeur. Halverwege dit jaar waren er al meer
dan 800 interactieve TV-commercials gelanceerd, waarvan 70% door bestaande adverteerders.
De Holland Casino commercial zal van 6 tot en met 22 december te zien zijn.
Een uitgebreide toelichting door de betrokken partijen is te zien via www.pitchtalk.tv .
-EINDE PERSBERICHT-
Voor meer informatie (