Holland Casino eerste interactieve adverteerder via UPCDigitalTV

Tbwa pr company


-PERSBERICHT-

Rode knop nu ook op Nederlandse commerciële zenders

Holland Casino eerste interactieve adverteerder via UPC Digital TV

Amsterdam, 6 december 2006, Vanaf vandaag kunnen klanten van UPC Digital TV de eerste interactieve Rode Knop commercial zien op SBS 6. Deze unieke interactieve commercial van Holland Casino, die door Communicatiegroep TBWA in samenwerking met Chellomedia is ontwikkeld, bereikt potentieel meer dan 425.000 huishoudens. Via een druk op de Rode Knop van de afstandsbediening krijgen consumenten toegang tot speciale interactieve inhoud. De TV-spot zal vandaag voor het eerst te zien zijn op SBS 6 tijdens het eerste reclameblok van Shownieuws.

Kijkers zien tijdens de commercial een aankondiging in beeld met de uitnodiging om op de rode knop van de afstandsbediening te drukken. Daarna krijgt de kijker een interactieve pagina in beeld. De adverteerder kan hier de kijker additionele informatie, vermaak en interactieve acties (zoals prijsvragen, stemmingen en peilingen) aanbieden. Bij de interactieve commercial van Holland Casino krijgt de kijker informatie over de decemberfestiviteiten van Holland Casino. Wanneer vervolgens een mailadres wordt ingevuld op het tv-scherm, maakt de kijker kans op een rit in een Hummer en diverse champagnepakketten. De deelnemers krijgen via e-mail bericht en kunnen op een website zien of ze gewonnen hebben.

Samenwerking
De introductie van de Rode Knop voor interactieve advertenties in Nederland is tot stand gekomen door een samenwerking tussen verschillende partijen. UPC en zusterbedrijf Chellomedia verzorgen de technologie en het ontwerp van de interactieve commercial. Communicatiegroep TBWA is verantwoordelijk voor de creatieve invulling van de Holland Casino campagne en interactieve content, SBS Broadcasting heeft de primeur om de commercial als eerste uit te zenden. Alle partijen zijn zeer enthousiast over de mogelijkheden. Erik-Jan Gelink, Director Marketing van UPC Nederland: Adverteerders en programma-aanbieders kunnen met deze technologie meer exposure genereren en interactie creëren met hun doelgroep. Zo kan de kijker letterlijk deelnemen aan een uitzending, door bijvoorbeeld mee te stemmen, of bij het zien van een aansprekende commercial gelijk met een druk op de rode knop een brochure aanvragen.

Nederland in kopgroep
Nederland is één van de eerste landen na Groot-Brittannië waar interactieve commercials te zien zijn. In 2000 beleefde de technologie in Groot-Brittannië, waar Chellomedia ook een toonaangevende speler is op het gebied van interactieve digitale televisie, haar primeur. Halverwege dit jaar waren er al meer dan 800 interactieve TV-commercials gelanceerd, waarvan 70% door bestaande adverteerders.

De Holland Casino commercial zal van 6 tot en met 22 december te zien zijn.

Een uitgebreide toelichting door de betrokken partijen is te zien via www.pitchtalk.tv .


-EINDE PERSBERICHT-

Voor meer informatie (