Minisymposium 'De auteur als merk'
Exclusief voor haar leden organiseert de GAU het minisymposium 'De
auteur als merk'. Tijdens de bijeenkomst vertelt Miriam Evers van
Querido hoe een auteur te positioneren en in de markt te zetten en
gaat zij in op de verschillen in marketingstrategie tussen de
platenindustrie en het boekenvak. Vervolgens presenteren de schrijver
Kluun en zijn uitgever Joost Nijsen de case Kluun. In deze
duo-presentatie wordt ingegaan op de vragen wie de drijvende kracht is
achter 'het merk' Kluun en hoe uitgever en auteur zich nomineerden
voor de Effie 2005. Jeroen Mirck, redacteur van Adformatie, spreekt
tot slot over uitgevers als merkenbouwers. Hij vraagt zich af of
auteurs zich daarvoor lenen en geeft enkele prikkelende voorbeelden.
Iedereen die zich uitgever, redacteur of marketeer noemt, mag de
bijeenkomst niet missen! Het minisymposium vindt plaats op woensdag 6
december 2006. Aanvang is om 16.00 uur (ontvangst vanaf 15.30 uur).
Locatie is hotel Barbizon te Amsterdam (t.o. Centraal Station). Na
afloop wordt een drankje met een hapje geserveerd. Inschrijven kan via
de website van de GAU.
Nederlands Uitgeversverbond