AnderZorg geeft elke dag Basisverzekering weg
Menzis
Gisteren is AnderZorgs online campagne voor 2007 van start gegaan met de lancering van de
online game 'Slimme helden'. AnderZorg geeft elke dag een gratis Basisverzekering weg ter
waarde van 1.056 euro aan de speler met de hoogste score van de dag! De speler met de
hoogste score in december wint een Sony Playstation(r) Portable. Zorgverzekeraar
AnderZorg staat al zes jaar bekend om de scherpste premie voor de Basisverzekering en
eigenzinnige internetcampagnes.
Bedoeling van de game
De speler kruipt in het sprookjesbos in de huid van superheld Mr AnderZorg. Daar is het de
bedoeling dat Mr AnderZorg de elfjes uit handen van de monsters redt. De speler die op een
dag de meeste elfjes redt, de meeste monsters platstampt en het minst botst is de
dagwinnaar. Dagwinnaars dingen automatisch mee naar de maandprijs. Iedereen mag elke dag
sowieso één keer spelen.
Als een olievlek op water
Wil iemand op een dag vaker dan één keer spelen dan kan diegene familie,
vrienden en kennissen uitnodigen om ook te gaan spelen. Voor elke bekende die door zo'n
uitnodiging het spel ook gaat spelen krijgt de uitnodigende speler een extra winkans. Zo
verspreidt de game zich over internet als een olievlek over water.
Slimme internetmarketing
Aan het eind van iedere speelbeurt krijgt de speler een scherm te zien met zijn score.
Daarbij wordt een uitnodiging getoond om AnderZorg.nl te bezoeken. Zo zorgt AnderZorg
voor bezoekers van haar website die ze vervolgens overtuigt van het feit dat het onzin is
om meer te betalen voor de Basisverzekering dan bij AnderZorg. Dit is goedkoper dan
bijvoorbeeld dure tv- en radiospotjes en daar is het AnderZorg juist om te doen. Waar
andere verzekeraars een hoge premie vragen en veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld
tv-campagnes of huis-aan-huis brieven, bedrijft AnderZorg slimme, efficiënte
internetmarketing. Onder andere zo verzekert AnderZorg haar klanten al zes jaar van de
laagste zorgpremie van Nederland.
Succesformule
De inzet van online games met een viraal effect zijn voor AnderZorg een beproefd concept.
In 2004 won een vergelijkbare campagne van AnderZorg en digital branding agency
LaComunidad nog een zilveren Spin award in de categorie 'Beste crossmedia campagne'. En
vorig jaar was de game Fiets 'm erover zo'n succes dat de verzekeraar besloot om het spel
voor de zomer van 2006 in een nieuw jasje te steken en opnieuw in te zetten. Op deze
successen wordt nu verder geborduurd met het spel 'Slimme helden'.
Iedereen mag het spel spelen. 'Slimme helden' is te vinden op www.slimmehelden.nl.
Voor meer info,