Maxime Verhagen geeft startsein campagne

Stiva

Den Haag, 6 december 2006
Vanmiddag kreeg de fractievoorzitter het CDA, de heer drs. M.J.M Verhagen bij de kassa van Albert Heijn aan de Turfmarkt in Den Haag het eerste exemplaar uitgereikt van de flyer Alcohol onder de 16, nog even niet.
STIVA, CBL, PvAD en Koninklijk Horeca Nederland ontwikkelden deze flyer, die in de supermarkt verkrijgbaar is, om het publiek, en met name ouders, te wijzen op de risicos van het drinken van alcohol op te jonge leeftijd. Er wordt gewezen op de noodzaak jongeren te vragen om een legitimatiebewijs en om begrip te hebben voor cassières bij deze soms lastige taak. Ouders worden verzocht ook geen alcohol voor jongeren onder de 16 te kopen.
Dit initiatief is onderdeel van een breder pakket van maatregelen om het niet drinken onder de 16 jaar weer maatschappelijke norm te maken. Deze actie past in een aanpak die al langer gevolgd wordt, waarbinnen de industrie steevast haar verantwoordelijkheid heeft genomen, waar het gaat om het wijzen op de risicos van drinken door jongeren. Later deze maand zal ook de campagne Alcohol en Opvoeding die door het Trimbos-instuut samen met het NIGZ is ontwikkeld van start gaan. Eerder dit jaar lanceerden STIVA al de slogan Alcohol onder de 16, nog even niet, die onder alle commercials op televisie en in bioscopen voor zwakalcoholhoudende drank staat en die verwijst naar een gelijknamig webportal.
Deze actie zal worden ondersteund door een radiocommercial die vanaf 7 december op verschillende stations te horen zal zijn.
Einde persbericht
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
STIVA
Ingrid van Engelshoven

070- 3142480

06-41766599
Centraal Bureau Levensmiddelenhandel
Sija de Jong

06-51523307
Fotos van de presentatie van de flyer zijn beschikbaar op www.presslink.nl/stiva De radiocommercial kunt u downloaden op www.stiva.nl